Kotipizzaa saa nyt myös junasta

Kotipizza Go -pizzapalat ovat tulleet myyntiin kaukoliikenteen junien ravintolavaunuissa.

Kotipizza Go on Kotipizzan uusi pizzapalatuote, joita myydään niihin erikoistuneista pisteistä. Kotipizza Go -pizzapalat ovat tällä hetkellä myynnissä 26 Avecra Oy:n ravintolavaunussa, jotka on varustettu palojen lämmittämiseen tarkoitetuilla uuneilla. Pizzapaloja myydään myös 20 Neste K -liikenneasemalla.

Pizzapalat valmistetaan käsityönä samoista raaka-aineista kuin Kotipizza-ravintoloissa myytävät pizzat ja lämmitetään uuneissa, jotka varmistavat pizzan rapeuden.

”Yhä useampi suomalainen haluaa nauttia laadukkaan välipalan esimerkiksi matkansa tai työpäivänsä lomassa. Kotipizza Go on kehitetty sellaisia tilanteita varten. Se on täyttä Kotipizza-laatua: tuoreista, vastuullisesti tuotetuista ja pääosin kotimaisista raaka-aineista valmistettu - ja yhtä rapea kuin Kotipizza-ravintolan pizza”, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.

Lisätiedot:

Kehitysjohtaja Riikka Ahtiainen, Kotipizza Group
riikka.ahtiainen@kotipizzagroup.com, 040 661 2518

Kotipizza Go -logo

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2016 lopussa 257 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2016 oli 89,9 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchising-toimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchising-yrittäjien johtamia ravintoloita. Franchising-yrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza-ketju on osa Kotipizza Groupia, johon kuuluvat lisäksi hankinta- ja logistiikkayritys Helsinki Foodstock Oy sekä vuonna 2015 avattu meksikolaistyyppinen ravintolaketju Chalupa. Tilikaudella 2016 Helsinki Foodstockin liikevaihto oli 53,2 miljoonaa euroa ja Chalupa-ketjun ravintoloiden myynti 1,04 miljoonaa euroa. Konsernin liikevaihto samalla ajanjaksolla oli 66,6 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen EBITDA 6,73 miljoonaa euroa.