Kotipizzat toimivat nouto- ja tilausravintoloina

Kotipizzan kivijalkaravintolat toimivat perjantaista 27.3. lähtien toistaiseksi yksinomaan nouto- ja tilausravintoloina. Asiakkailla ei ole mahdollisuutta ruokailla ravintoloiden tiloissa.

Kotipizzan kuljetuspalvelua on laajennettu poikkeustilanteessa voimakkaasti niin, että kaikki ketjun kivijalkaravintolat tarjoavat kuljetusta viimeistään maanantaina 6.4. Myös monien ravintoloiden kuljetusaluetta on laajennettu.

Asiakkaat ovat yhä tervetulleita ravintoloihin noutamaan tilauksiaan, mutta he eivät saa ruokailla ravintolatiloissa. Ravintolatiloihin ei myöskään saa tulla ryhmissä eikä niihin saa jäädä oleskelemaan tarpeettomasti. Henkilökunta huolehtii myös, että asiakkaat pitävät toisiinsa riittävät turvavälit.

Tilaukset ensisijaisesti verkkokaupassa

Tilaukset tapahtuvat ensisijaisesti Kotipizzan verkkokaupassa osoitteessa kotipizza.fi. Verkkokaupassa voi maksaa joko verkkopankin tai mobiilimaksun välityksellä, luottokortilla tai sähköisellä lahjakortilla. Noudoissa myös lähimaksu on mahdollinen. Käteismaksuja ei toistaiseksi oteta lainkaan vastaan.

Kotipizza-yrittäjät ja heidän henkilökuntansa ovat saaneet yksityiskohtaiset ohjeet hygienian noudattamisesta ravintoloissa sekä ravintolatilojen tehostetusta puhdistamisesta ja kosketuspintojen desinfioinnista. Myös asiakkailla on mahdollisuus pestä tai desinfioida kätensä ravintolassa useimmissa ravintoloissa.

Liikenneasemilla sijaitsevat Kotipizzan toimipisteet soveltavat uusia turvallisuuskäytäntöjä niiltä osin kuin se on mahdollista kokonaistoiminnan kannalta.

– Poikkeustilanteessa jokaisen yrityksen täytyy pyrkiä toimimaan mahdollisimman normaalisti, mutta samalla ehdottoman vastuullisesti. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on nyt kaikkein tärkeintä. Siksi noudatamme hallituksen kehotusta ja siirrymme pelkkään nouto- ja kuljetustoimintaan jo ennen kuin asiaa koskeva laki astuu voimaan. Olemme olleet yhteydessä myös toisiin ravintolaketjuihin, ja myös osa heistä toimii asian suhteen etuajassa, Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen sanoo.

Operatiivinen johtaja Heidi Stirkkinen, heidi.stirkkinen@kotipizzagroup.com, 040 703 7426
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Antti Isokangas, antti.isokangas@kotipizzagroup.com, 040 5113799

Kotipizza on suomalainen, vuonna 1987 perustettu pizzaketju, jolla oli tilikauden 2018 lopussa 280 ravintolaa. Kotipizza-ketjun ravintoloiden myynti tilikaudella 2018 oli 122,1 miljoonaa euroa. Yli 99 prosenttia Suomen Kotipizza-ravintoloista on franchisingtoimintaperiaatteella toimivia itsenäisten franchisingyrittäjien johtamia ravintoloita. Franchisingyrittäjä saa käyttöönsä testatun ja kannattavan liikeidean sekä valmiin tuotteen ja tuotemerkin, ketjun tietotaidon ja muut yhteistyön edut.

Kotipizza Group on brändien koti, johon kuuluvat Pohjoismaiden suurin pizzaketju Kotipizza, artesaaniburgereita myyvä Social Burgerjoint ja vastuullista hankintaa toteuttava hankinta- ja logistiikkaoperaattori Foodstock. Kotipizza Groupin missio on parantaa maailmaa suupala kerrallaan. Vuodesta 2019 lähtien Kotipizza Group on ollut osa norjalaista monibrändiyhtiötä Orklaa.