Kotitestien kysyntä jatkuu ennätyskovana – täydennyserä myyntiin Prismoihin erityisjärjestelyin

Koronaviruksen kotitestien kysyntä on jatkunut koko jouluviikon ajan ennätyskovana. Suuren kysynnän johdosta S-ryhmä tuo tiistaiaamusta 28.12. alkaen lisäerän pikatestejä myyntiin erityisjärjestelyin Prismojen infopisteisiin.

- Prisman infopisteissä myytävät kotitestit ovat suomalaisille jo tutuksi tulleita Bosonin pikatestejä, mutta tästä täydentävästä erikoiserästä puuttuu suomenkieliset pakkausmerkinnät. Myymme tätä täydennyserää vain Prismojen infopisteiltä, jotta saamme annettua asiakkaalle tulostetut erilliset suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet mukaan, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kertoo.

S-ryhmä saa kuluvan viikon aikana vastaavia suomenkielisillä pakkausmerkinnöillä varustamattomia testejä vielä merkittävästi lisää myyntiin. Myös normaaleilla suomenkielisillä pakkausmerkinnöillä varustettuja pikatestejä täydennetään myymälöihin kaiken aikaa.

- Kotitestien myynti on ollut vilkasta koko jouluviikon. Jouluviikon aikana kotitestejä myytiin lähes 90 000, ja jouluaattonakin vielä 20 000, vaikka aatto on perinteisesti hiljaisempi kauppapäivä. Tämän vuoksi osasta myymälöistä tuotteet ovat valitettavasti päässeet hetkellisesti loppumaan. Toimitamme testejä jatkuvasti myymälöihin, kun saamme niitä varastolle, Päällysaho kertoo.

Kaiken kaikkiaan S-ryhmän kaupoissa on myyty yli 450 000 kappaletta kotitestejä korona-aikana.

Lisätietoja:

S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho, 010 76 80665

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmä jatkaa vahvaa yhteistyötä kenialaisen kahvipaahtimon kanssa: Merkittävät tilausmäärät mahdollistivat osuuskunnalle suurinvestoinnin4.8.2022 09:08:13 EEST | Tiedote

Jo muutaman vuoden S-ryhmän ruokakaupoissa myynnissä olleet Herkku Africa -kahvit edustavat erilaista toimintamallia: Kahvin paahtaminen ja pakkaaminen paikan päällä Keniassa tuntuu maussa sekä tuottajille jäävässä arvossa. Herkku Africa -kahveja halutaan nyt tehdä suomalaisille tutuksi ja tarjota niitä tässä maailmanmarkkinatilanteessa mahdollisimman edulliseen hintaan.