Kotitestien kysyntä jatkuu ennätyskovana – täydennyserä myyntiin Prismoihin erityisjärjestelyin

Koronaviruksen kotitestien kysyntä on jatkunut koko jouluviikon ajan ennätyskovana. Suuren kysynnän johdosta S-ryhmä tuo tiistaiaamusta 28.12. alkaen lisäerän pikatestejä myyntiin erityisjärjestelyin Prismojen infopisteisiin.

- Prisman infopisteissä myytävät kotitestit ovat suomalaisille jo tutuksi tulleita Bosonin pikatestejä, mutta tästä täydentävästä erikoiserästä puuttuu suomenkieliset pakkausmerkinnät. Myymme tätä täydennyserää vain Prismojen infopisteiltä, jotta saamme annettua asiakkaalle tulostetut erilliset suomen- ja ruotsinkieliset käyttöohjeet mukaan, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho kertoo.

S-ryhmä saa kuluvan viikon aikana vastaavia suomenkielisillä pakkausmerkinnöillä varustamattomia testejä vielä merkittävästi lisää myyntiin. Myös normaaleilla suomenkielisillä pakkausmerkinnöillä varustettuja pikatestejä täydennetään myymälöihin kaiken aikaa.

- Kotitestien myynti on ollut vilkasta koko jouluviikon. Jouluviikon aikana kotitestejä myytiin lähes 90 000, ja jouluaattonakin vielä 20 000, vaikka aatto on perinteisesti hiljaisempi kauppapäivä. Tämän vuoksi osasta myymälöistä tuotteet ovat valitettavasti päässeet hetkellisesti loppumaan. Toimitamme testejä jatkuvasti myymälöihin, kun saamme niitä varastolle, Päällysaho kertoo.

Kaiken kaikkiaan S-ryhmän kaupoissa on myyty yli 450 000 kappaletta kotitestejä korona-aikana.

Lisätietoja:

S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho, 010 76 80665

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.