Kotiutuvat varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää tiistaina 12.6.2018 yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman kesäkuussa kotiutuville varusmiehille. Tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa tällä laajuudella.

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Panssariprikaatin ja Hämeen kauppakamarin yhteistyössä toteuttaman rekrytointitapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen. Myös Hämeenlinnan kaupungin edustaja on paikalla kertomassa alueen palveluista ja asumiseen liittyvistä asioista.

Varusmieskoulutuksessa on mahdollista hankkia itselleen osaamista, joka useilla aloilla antaa pätevyyden tai valmiudet toimia alalla myös siviilimaailmassa varusmiespalveluksen jälkeen.

”Palveluksen aikana hankitun osaamisen hyödyntäminen siviilissä on yksi tämän tapahtuman teemoja. Kotiutuvia varusmiehiä on kesäkuussa yli 1100 ja heillä on monipuoliset valmiudet työskennellä eri ammateissa”, kertoo Panssariprikaatin koulutusosaston päällikkö, everstiluutnantti Tommi Marttinen

”Tietääkseni tämä on ensimmäinen kerta, kun Puolustusvoimat on mukana järjestämässä näin laajamittaista rekrytointitapahtumaa varusmiehille. Tarkoituksena on luoda tapahtumalle jatkoa ja saatujen kokemusten pohjalta kehittää sitä edelleen”, everstiluutnantti Marttinen täydentää.

”Hienoa, että löysimme Puolustusvoimien kanssa yhteistyön paikan. Näin voimme alueemme yritysten ja varusmiesten kanssa toimia yhdessä työllistämisen ja työllistymisen mahdollistajana”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tapahtuma järjestetään aivan kotiutumisen kynnyksellä tiistaina 12.6. Panssariprikaatin Sotilaskoti1:ssä. Tapahtuma toteutetaan rekrytointimessujen tyyliin eli jokaisella osallistuvalla yrityksellä on oma esittelypiste. Mukaan on ilmoittautunut yli 20 Panssariprikaatin toiminta-alueen yritystä. Myös paikalla tapahtuvia työhaastatteluja varten on järjestetty tilat. Tilaisuus on yrityksille maksuton ja siihen osallistuvat kaikki kesäkuussa Panssariprikaatista kotiutuvat varusmiehet.

Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan Panssariprikaatiin 12.6.2018 klo 14.00-19.00. Tilaisuus järjestetään Sotilaskoti 1:ssä, Parolannummentie 298, Parolannummi.

Median edustajilla on mahdollisuus haastatella Panssariprikaatin komentaja, eversti Kari Nisulaa, Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihmaa sekä Hämeenlinnan kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuota klo 14.00-15.00.

Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 11.6. sähköpostilla kirsi.lehto@mil.fi. Pyydämme ilmoittautumisen yhteydessä esittämään mahdollisen haastattelupyynnön. Saapumisohjeet varuskuntaan lähetetään osallistujille sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen.

Panssariprikaatin everstiluutnantti Tommi Marttinen, p. 0299 800 / vaihde

Panssariprikaatin yliluutnantti Kimmo Kopra, p. 0299 800 / vaihde

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Ulkopuoliset hallituksen jäsenet tukevat PK-yritysten toimintaa – hallituspalkkiot maltillisia9.5.2019 06:50:00 EESTTiedote

PK-yrityksistä lähes puolet tarvitsee hallitustyöskentelyyn lisäosaamista tulevaisuuden haasteiden, kuten kasvun, kansainvälistymisen ja teknologisen murroksen vuoksi. ”Hämeessä tarvitaan hallitusammattilaisia erityisesti PK-yritysten strategioiden kehittämiseksi. Muun muassa yrityskaupat, kansainvälistyminen tai sukupolvenvaihdokset ovat tilanteita, joissa ulkopuolisten hallitusjäsenten roolit korostuvat”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Häme luottaa tulevaisuuteen2.5.2019 10:00:00 EESTTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne on suotuisa, selviää EK:n huhtikuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritysten suhdanteet ovat vuoden ensimmäisellä kvartaalilla parantuneet ja suhdanneodotukset ovat merkittävän valoisat. Koko alueella on isoja infra- ja aluehankkeita, kuten Moreeni-Rastikangas -logistiikkakeskuksen ja valtatie 12 Lahden eteläisen kehätien rakentaminen, jotka luovat uskoa kasvulle”, arvioi Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Vieraskielisen ammatillisen koulutuksen järjestäminen on vapautettava11.4.2019 08:10:00 EESTTiedote

Kauppakamarit ja ammatillisen koulutuksen järjestäjät vaativat vieraskielisen ammatillisen koulutuksen järjestämisen vapauttamista lupamenettelystä. ”Hämeeseen ei ole saatu lupaa vieraskieliseen koulutukseen, vaikka olemme aktiivisesti olleet vaikuttamassa asiaan ja pyrkineet saamaan muutosta tilanteeseen. Opetus- ja kulttuuriministeriön perusteet vieraskielisen koulutuksen järjestämisluvalle alueellemme ovat olleet vähintäänkin erikoiset”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä tarvetta hallitustyöskentelyn terävöittämiseen20.3.2019 07:00:00 EETTiedote

Hämeessä PK-yritykset eivät panosta tarpeeksi hallitustyöskentelyyn, selviää kauppakamarien helmikuussa tekemästä PK-hallitusbarometrikyselystä. ”Alueemme yritysten tulee hallitustyöskentelyssään selkeästi panostaa enemmän osaamiseen. Häme on lähes kaikissa mittareissa valtakunnallisen keskiarvon alapuolella. Ainoastaan sitoutuminen kokousten välillä on alueellamme keskimääräistä parempaa ja ymmärretään, että hallitusten jäsenten tulisi olla käytettävissä muutoinkin kuin kokouksissa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.