Kotiutuvat varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää tiistaina 12.6.2018 yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman kesäkuussa kotiutuville varusmiehille. Tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa tällä laajuudella.

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Panssariprikaatin ja Hämeen kauppakamarin yhteistyössä toteuttaman rekrytointitapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen. Myös Hämeenlinnan kaupungin edustaja on paikalla kertomassa alueen palveluista ja asumiseen liittyvistä asioista.

Varusmieskoulutuksessa on mahdollista hankkia itselleen osaamista, joka useilla aloilla antaa pätevyyden tai valmiudet toimia alalla myös siviilimaailmassa varusmiespalveluksen jälkeen.

”Palveluksen aikana hankitun osaamisen hyödyntäminen siviilissä on yksi tämän tapahtuman teemoja. Kotiutuvia varusmiehiä on kesäkuussa yli 1100 ja heillä on monipuoliset valmiudet työskennellä eri ammateissa”, kertoo Panssariprikaatin koulutusosaston päällikkö, everstiluutnantti Tommi Marttinen

”Tietääkseni tämä on ensimmäinen kerta, kun Puolustusvoimat on mukana järjestämässä näin laajamittaista rekrytointitapahtumaa varusmiehille. Tarkoituksena on luoda tapahtumalle jatkoa ja saatujen kokemusten pohjalta kehittää sitä edelleen”, everstiluutnantti Marttinen täydentää.

”Hienoa, että löysimme Puolustusvoimien kanssa yhteistyön paikan. Näin voimme alueemme yritysten ja varusmiesten kanssa toimia yhdessä työllistämisen ja työllistymisen mahdollistajana”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tapahtuma järjestetään aivan kotiutumisen kynnyksellä tiistaina 12.6. Panssariprikaatin Sotilaskoti1:ssä. Tapahtuma toteutetaan rekrytointimessujen tyyliin eli jokaisella osallistuvalla yrityksellä on oma esittelypiste. Mukaan on ilmoittautunut yli 20 Panssariprikaatin toiminta-alueen yritystä. Myös paikalla tapahtuvia työhaastatteluja varten on järjestetty tilat. Tilaisuus on yrityksille maksuton ja siihen osallistuvat kaikki kesäkuussa Panssariprikaatista kotiutuvat varusmiehet.

Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan Panssariprikaatiin 12.6.2018 klo 14.00-19.00. Tilaisuus järjestetään Sotilaskoti 1:ssä, Parolannummentie 298, Parolannummi.

Median edustajilla on mahdollisuus haastatella Panssariprikaatin komentaja, eversti Kari Nisulaa, Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihmaa sekä Hämeenlinnan kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuota klo 14.00-15.00.

Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 11.6. sähköpostilla kirsi.lehto@mil.fi. Pyydämme ilmoittautumisen yhteydessä esittämään mahdollisen haastattelupyynnön. Saapumisohjeet varuskuntaan lähetetään osallistujille sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen.

Panssariprikaatin everstiluutnantti Tommi Marttinen, p. 0299 800 / vaihde

Panssariprikaatin yliluutnantti Kimmo Kopra, p. 0299 800 / vaihde

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Oppisopimuksessa otettava käyttöön palkkaporrastus ja osaavan työvoiman saatavuus turvattava14.1.2019 07:30Tiedote

Kauppakamarit vaativat vaaliteeseissään oppisopimuskoulutuksen laajentamista ja osaavan työvoiman saatavuuden turvaamista. Pohjalla on oltava osaamiskeskeisyys, tutkintorakenteiden selkeys ja mahdollisuus elinikäiseen jatkuvaan ja joustavaan oppimiseen. ”Osaavan työvoiman saatavuuden turvaamiseksi meidän on myös pystyttävä houkuttelemaan Suomessa tutkintoon valmistuvia ulkomaalaisia opiskelijoita jäämään Suomeen. Haastammekin hämäläisyrityksiä kutsumaan kansainvälisen opiskelijan päiväksi tutustumaan toimintaansa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle yhdeksän uutta laillistettua välittäjää2.1.2019 13:37Tiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin tämän syksyn koekierroksella 204 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 32 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi seitsemän henkilöä ja LVV-kokeen kaksi henkilöä”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen. ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita.”

Kauppakamarit julkistivat hallitusohjelmatavoitteensa – Ratkaisuja työllisyyden pullonkauloihin11.12.2018 08:00Tiedote

“Ratkaisuja Suomelle” -ohjelma tarjoaa kauppakamariryhmän panoksen Suomen tulevien vuosien haasteiden ratkaisemiseksi. ”Kauppakamariryhmä esittää uudistuksia muun muassa osaavan työvoiman, työllisyyden ja kestävän julkisen talouden ja sujuvamman sääntelyn edistämiseksi. Lisäksi ohjelmassa esitetään itsesääntelyyn perustuvia ratkaisuja ilmastonmuutoksen torjuntaan sekä liikenteen ja infrastruktuurin rahoitukseen”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyrityksiä herätellään panostamaan kansainvälisiin osaajiin4.12.2018 08:00Tiedote

Hämeen kauppakamari peräänkuuluttaa uutta toimintakulttuuria työyhteisöjen kansainvälistyessä ja kilpailun koventuessa osaavasta työvoimasta. ”Etsimme Hämeestä noin sata yritystä mukaan Kansainvälinen osaaja -teemapäivään. Kyseessä on ulkomaalaisen opiskelijan yhden päivän tutustumisesta alueemme yritykseen helmikuun ensimmäisellä viikolla”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.