Kotiutuvat varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa

Parolan Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää tiistaina 12.6.2018 yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman kesäkuussa kotiutuville varusmiehille. Tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa tällä laajuudella.

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Panssariprikaatin ja Hämeen kauppakamarin yhteistyössä toteuttaman rekrytointitapahtuman tarkoituksena on antaa yrityksille mahdollisuus esitellä toimintaansa, rekrytoida itselleen osaavaa työvoimaa ja auttaa varusmiehiä työllistymään palveluksensa jälkeen. Myös Hämeenlinnan kaupungin edustaja on paikalla kertomassa alueen palveluista ja asumiseen liittyvistä asioista.

Varusmieskoulutuksessa on mahdollista hankkia itselleen osaamista, joka useilla aloilla antaa pätevyyden tai valmiudet toimia alalla myös siviilimaailmassa varusmiespalveluksen jälkeen.

”Palveluksen aikana hankitun osaamisen hyödyntäminen siviilissä on yksi tämän tapahtuman teemoja. Kotiutuvia varusmiehiä on kesäkuussa yli 1100 ja heillä on monipuoliset valmiudet työskennellä eri ammateissa”, kertoo Panssariprikaatin koulutusosaston päällikkö, everstiluutnantti Tommi Marttinen

”Tietääkseni tämä on ensimmäinen kerta, kun Puolustusvoimat on mukana järjestämässä näin laajamittaista rekrytointitapahtumaa varusmiehille. Tarkoituksena on luoda tapahtumalle jatkoa ja saatujen kokemusten pohjalta kehittää sitä edelleen”, everstiluutnantti Marttinen täydentää.

”Hienoa, että löysimme Puolustusvoimien kanssa yhteistyön paikan. Näin voimme alueemme yritysten ja varusmiesten kanssa toimia yhdessä työllistämisen ja työllistymisen mahdollistajana”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Tapahtuma järjestetään aivan kotiutumisen kynnyksellä tiistaina 12.6. Panssariprikaatin Sotilaskoti1:ssä. Tapahtuma toteutetaan rekrytointimessujen tyyliin eli jokaisella osallistuvalla yrityksellä on oma esittelypiste. Mukaan on ilmoittautunut yli 20 Panssariprikaatin toiminta-alueen yritystä. Myös paikalla tapahtuvia työhaastatteluja varten on järjestetty tilat. Tilaisuus on yrityksille maksuton ja siihen osallistuvat kaikki kesäkuussa Panssariprikaatista kotiutuvat varusmiehet.

Median edustajat ovat tervetulleita tapahtumaan Panssariprikaatiin 12.6.2018 klo 14.00-19.00. Tilaisuus järjestetään Sotilaskoti 1:ssä, Parolannummentie 298, Parolannummi.

Median edustajilla on mahdollisuus haastatella Panssariprikaatin komentaja, eversti Kari Nisulaa, Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihmaa sekä Hämeenlinnan kaupungin apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuota klo 14.00-15.00.

Ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 11.6. sähköpostilla kirsi.lehto@mil.fi. Pyydämme ilmoittautumisen yhteydessä esittämään mahdollisen haastattelupyynnön. Saapumisohjeet varuskuntaan lähetetään osallistujille sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen.

Panssariprikaatin everstiluutnantti Tommi Marttinen, p. 0299 800 / vaihde

Panssariprikaatin yliluutnantti Kimmo Kopra, p. 0299 800 / vaihde

(Kuva Pixhill.com / Sergey Nivens)

Hämeen tärkeimmät liikennehankkeet listattu27.8.2018 00:15Tiedote

Kauppakamarit ovat laatineet listan Suomen liikenneverkon tärkeimmistä korjaus- ja kehittämiskohteista. ”Hämeen kauppakamarin alueelta mukana ovat vt 12 välillä Uusikylä-Tillola, vt 2 Helsinki-Forssa-Pori palvelutason parantaminen, vt 10 kehittäminen kaupunkimaisena pääväylänä Hämeenlinnan kantakaupungin alueella ja Helsinki-Riihimäki-Tampere -radan kapasiteetin lisääminen. Esille on noussut myös vt 10 kehittäminen välillä Tuulonen-Hämeenlinna”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämäläisyritysten suhdanneodotukset lähes ennallaan1.8.2018 10:07Tiedote

Hämeessä yritysten lähikuukausia koskevat suhdanneodotukset ovat varovaisemmat kuin keväällä, selviää EK:n heinäkuussa tekemästä Suhdannebarometrista. ”Hämeessä yritykset arvioivat suhdanteiden pysyvän lähikuukausina lähes ennallaan; suhdanneodotuksien saldoluku oli heinäkuussa +1, kun huhtikuussa se oli +25 (*). Huolimatta varovaisuudesta yritysten suhdannetilanne on Hämeessä vahva”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin yritysbarometri: Vienti vahvistaa Hämeen kasvua28.6.2018 11:30Tiedote

Hämeen kauppakamarin alueen yrityksistä 49 % ilmoittaa liikevaihtonsa olevan vuonna 2018 suurempi verrattuna vuoteen 2017, selviää kauppakamarin kesäkuussa tekemästä barometrikyselystä. ”Yritysten vientinäkymät ovat suotuisat ja 36 % vastanneista arvioi viennin kasvavan seuraavien kuuden kuukauden aikana. Viennin saldoluku on +32 (*), kun vastaava luku joulukuussa oli +17”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.