Suomen KT Kustannus Oy

Kouluturvaa-lehti on julkaissut kymmenen videota, joissa psykologit vastaavat koulukiusaamiseen liittyviin kysymyksiin

Suomen KT Kustannus Oy:n julkaiseman Kouluturvaa-lehden verkkosivuilla on nyt nähtävissä kymmenen Youtube-videota, joissa käsitellään koulukiusaamista. Toimittajamme Erkki Sutela on koonnut videoille psykologiemme vastauksia, jotka liittyvät erilaisiin koulukiusaamiseen liittyviin aiheisiin. Psykologimme vastaavat muun muassa kysymyksiin, miten vanhemmat voivat tunnistaa, jos heidän lastaan kiusataan tai miten vanhempien pitäisi keskustella koulukiusatun lapsensa kanssa. Videolinkki löytyy osoitteesta: www.kouluturvaa.fi.

Koulukiusaaminen on Suomessa vakava ja valitettavasti edelleen ajankohtainen aihe. Kiusaamista on monenlaista. Se voi olla nimittelyä, haukkumista, syrjintää, nettikiusaamista tai pahimmassa tapauksessa jopa väkivaltaa. Yhtä kaikki, minkäänlaisen kiusaamisen ei pitäisi olla hyväksyttävää.

Koulukiusatun pahaa oloa ei voi millään mitata. Mikään ei ole niin raskasta, kuin koulukiusatun sisäinen tuska. Ihminen, joka välittää, ei hyväksy koulukiusaamista.

Me täällä Suomen KT Kustannus Oy:ssä haluamme herättää keskustelua ja huomiota kouluissa tapahtuvaan koulukiusaamiseen ja siihen liittyviin sivuilmiöihin. Tavoitteenamme on tuoda esiin koulukiusaamisen ongelmat ja saada koulukiusaaminen kuriin suomalaisissa kouluissa.

Tätä tarkoitusta varten kustannamme Kouluturvaa-lehteä. Lisäksi ylläpidämme maksutonta turvapuhelinta numerossa 0800-92003, joka päivystää tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12-18.00.

Kouluturvaa-lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa. Otamme mielellämme vastaan palautetta, kehitysehdotuksia ja juttujen aiheita!

Kati Wikström
Vieraileva päätoimittaja
kati@kouluturvaa.fi

Antti Alastalo,
Suomen KT Kustannus Oy,

Suomen KT Kustannus Oy

HELSINKI

Kouluturvaa

Suomen KT Kustannus Oy:n tarkoituksena on herättää keskustelua ja huomiota kouluissa tapahtuvaan koulukiusaamiseen ja siihen liittyviin sivuilmiöihin. Tavoitteenamme on tuoda esiin koulukiusaamisen ongelmat ja saada koulukiusaaminen kuriin suomalaisissa kouluissa.
Suomen KT Kustannus Oy kustantaa tätä tarkoitusta varten Kouluturvaa-lehteä.

www.kouluturvaa.fi

Maksuton turvapuhelin 0800-92003 (tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12-18.00).