Kouvolalaisbändille sopimus italialaisen levy-yhtiön kanssa

Metalliyhtye Thy Kingdom Will Burn on solminut kansainvälisen, usean levyn kattavan levytyssopimuksen italialaisen Scarlet Records levy-yhtiön kanssa. Yhtyeen debyyttialbumi julkaistaan tänä vuonna.
Thy Kingdom Will Burn, vas. Jussi Virén, Sami Kujala, Lauri Virén ja Janne Ruuskanen. Kuva Henna Virén.

Thy Kingdom Will Burn on vuonna 2016 perustettu melodinen death metal -yhtye Kouvolasta. Yhtye syntyi, kun laulaja, kitaristi ja lauluntekijä Sami Kujala hautasi entisen yhtyeensä Serpent Sunin ja alkoi etsiä uusia jäseniä toteuttaakseen ideaansa aggressiivisemmasta death metal -yhtyeestä.

Kujalan tuttavapiiristä sekä vanhoista yhtyekavereista löytyi nopeasti samanhenkiset jäsenet uuteen kokoonpanoon: Jussi Virén kitara, Janne Ruuskanen basso ja Lauri Virén rummut. Innoittajina ovat olleet mm. yhtyeet Entombed, Sepultura, Bolt Thrower ja Gojira. Iso osa Kujalan musiikkimakua olivat aina olleet esimerkiksi Sentenced, Dark Tranquility, Cradle of Filth ja Paradise Lost.

Tammikuussa 2017 yhtye teki ensimmäisen demonsa, joka sisälsi kolme kappaletta. Yhtye keikkaili tuolloin ahkerasti ympäri Suomea ja musiikkityyli alkoi muuttua melodisemmaksi.

Vuoden 2018 aikana yhtye teki toisen kolmen kappaleen demonsa "Unclean” ja jatkoi keikkailua. Vuoden 2019 aikana yhtye päätti äänittää ensimmäisen täyspitkän levynsä. Rumpujen nauhoitus hoidettiin Deep Noise Studiosilla Kouvolassa Juho Räihän kanssa. Loput instrumenteista nauhoitettiin omalla treenikämpällä. Juho Räihä miksasi ja masteroi levyn sekä re-amppasi kielisoittimet SoundSpiral Audio -äänistudiossaan.

- Vuosi 2020 merkitsi yhtyeelle valtavaa harppausta eteenpäin, Sami Kujala sanoo. - Kun levy valmistui viime vuoden lopussa, italialainen Scarlet Records innostui siitä. Levytyssopimus on allekirjoitettu ja julkistettu viime viikolla, ja levy julkaistaan vuoden 2021 aikana.

tkwbband@gmail.com
Janne Ruuskanen 044 3383881