Kouvolan Prismakeskuksen kehittämisen suunnittelutyöt alkavat – uudistuksen tavoitteena on parantaa ja laajentaa palvelutarjontaa

Kymen Seudun Osuuskauppa on aloittanut mittavien uudistustöiden suunnittelun Kouvolan Prismakeskukseen. Uudistustöiden olisi tarkoitus käynnistyä ensi vuonna.

Kouvolan Prismakeskus on tarjonnut vähittäiskaupan palveluita Kouvolan alueella vuodesta 1974 alkaen. Silloinen Sokos-market päivittyi Prismaksi vuonna 1997 tehdyn uudistuksen myötä ja viimeisin suurempi uudistus kiinteistössä tehtiin vuosina 2010-2011, jolloin rakennuksen myyntipinta-ala ja Prismakeskuksen vuokralaisten määrä tuplaantui. Viime vuosien aikana Prismakeskusta on päivitetty vuokralaistarjonnan osalta sekä Prisman osalta, joiden myötä on toteutettu useampia konseptipäivityksiä päivittäis- ja käyttötavaraosastoille.

Nyt Prismakeskukseen suunnitellaan mittavia uudistustöitä, joiden olisi tarkoitus käynnistyä vuonna 2023.

- Tavoitteenamme on päivittää Prismakeskuksen palvelut, talotekniikka ja miljöö, sekä kehittää koko liikekeskuksen vetovoimaisuutta. Kehityshankkeen suunnittelu on käynnistynyt, kertoo KSO:n kaupallinen johtaja Ari Hyytiä.

Prisma Kouvolassa työskentelee noin 200 työntekijää ja liikekeskuksessa toimii reilu parikymmentä vuokralaista.

KSO on hankkinut tontin Anjalasta – Sale Anjalan liiketoiminta siirtyy uuteen kiinteistöön12.5.2022 17:25:02 EEST | Tiedote

Kymen Seudun Osuuskauppa ja Kouvolan kaupunki ovat sopineet tonttikaupasta Kouvolan Anjalassa. Kauppakirja allekirjoitettiin 12.5.2022. KSO hankki tontin uudelle päivittäistavarakaupan yksikölle. Uuden yksikön valmistuttua, Sale Anjalan liiketoiminta siirtyy siihen. Rakennustyöt käynnistyvät valmistelutöiden jälkeen. – Uuden tontin myötä parannamme päivittäistavarakaupan palveluitamme Anjalassa. Anjala on meille tärkeä liiketoiminta-alue ja kehitämme mielellämme palveluita myös siellä, kertoo KSO:n kaupallinen johtaja Ari Hyytiä. Uusi tontti sijaitsee Sale Anjalan nykyisestä sijainnista noin 300 metrin päässä, osoitteessa Elimäentie 41.