KPY maksaa 5,5 milj. euroa osuuskorkoa – Pekka Loikkanen hallituksen varapuheenjohtajaksi

Osuuskunta KPY:n edustajisto päätti kokouksessaan 27.4., että osuuspääoman korkoa maksetaan viime vuodelta yksi euroa osuudelta eli yhteensä noin 5,5 miljoona euroa. Korko maksetaan 10.5.2022. Täsmäytyspäivä on 2.5.2022.

KPY-konsernin liikevoitto vuonna 2021 oli 24,8 (5,2) miljoonaa euroa. Konsernin tulosta kasvatti merkittävästi Vetrea Terveys Oy:n myynti Mehiläinen Hoivapalvelut Oy:lle. Vetrean myynnistä vapautuneet varat tullaan suuntaamaan KPY Momentum -strategian mukaisesti kasvu- ja arvoyhtiöiden vähemmistöomistuksiin.

”Tähtäämme sekä kehittyvään omistaja-arvoon että kilpailukykyiseen osuuskorkoon. Jaamme osuuskorkoa omistajillemme kestävästi, omistusyrityksiemme kilpailukyky säilyttäen. Lähes 20 000 omistajastamme valtaosa asuu Pohjois-Savossa, joten osuuskorko tuo osaltaan piristystä aluetalouteen”, KPY:n edustajiston puheenjohtaja Pekka Kantanen kertoo.

Edustajisto nimesi Osuuskunta KPY:n hallituksen uudeksi jäseneksi ja varapuheenjohtajaksi Pekka Loikkasen. Loikkanen on OP Ryhmän hallituksen jäsen. Hän on aiemmin toiminut muun muassa PricewaterhouseCoopers Oy:n osakkaana ja hallituksen puheenjohtajana.  Hänellä on kokemusta osuuskunnan ja osakeyhtiöiden hallitustyöstä ja toiminnasta sekä pörssiyhtiöiden tilintarkastuksesta.

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Tarja Tikkanen ja hallituksen jäseninä Jussi Holopainen, Kaisa Olkkonen, Mikko Räsänen ja Juha Yrjänheikki.

Lisätietoja:

Olemme elinvoiman ja liike-elämän kiihdyttäjä. Rakennamme omistaja-arvoa kehittämällä ja kasvattamalla omistusyhtiöitämme yhdessä muiden omistajien kanssa. Visiossamme ympärillämme toimii liike-elämän ekosysteemi, joka on yksi Suomen tunnetuimmista menestyjien kasvuympäristöistä. Olemme lähes 140-vuotias, omistusyhtiöidemme kehittämiseen vahvasti sitoutunut monialakonserni, jonka vuosittainen liikevaihto ylittää 300 miljoonaa euroa. Ydintoimintomme jakautuvat kahteen toisiaan tukevaan strategiaan, KPY Momentum -strategiaan ja KPY Nova - strategiaan, joilla molemmilla on vahva keskinäinen synergia liike-elämänvoiman vauhdittajana. Molemmat luovat omalla toiminnallaan lisäarvoa toisilleen.

Tutkimus: Pk-yrityksillä vain laimeita kasvutavoitteita – lähes 40 % hakee kasvua jo markkinoilla olevista tuotteista ja palveluista17.5.2022 13:00:00 EEST | Tiedote

KPY vähemmistöomistajaksi Osuma Henkilöstöpalveluihin12.4.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Kuopiolainen Osuma Henkilöstöpalvelut Oy on kasvanut kuudessa vuodessa yli 12 miljoonaa euroa vaihtavaksi henkilöstöalan arvostetuksi kumppaniksi. KPY:n omistuksen tuella yhtiö tähtää entistä vahvempaan kasvuun. KPY tulee yhtiön vähemmistöomistajaksi vajaan 30 prosentin omistajuudella. Tähtäimessä on pitkäaikainen kumppanuus ilman ennakkoon määritettyä exit-tavoitetta. KPY tuo Osumalle verkostoja, osaamista ja pääomia kasvun tueksi.

Monialakonserni Osuuskunta KPY selvittää mahdollisuutta listautua First North ‑markkinapaikalle27.10.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Yksi Itä-Suomen suurimmista yrityksistä, kuopiolainen monialakonserni Osuuskunta KPY selvittää mahdollisuutta listautua Nasdaq Helsingin ylläpitämälle First North ‑markkinapaikalle. Toteutuessaan listautuminen edistäisi yhtiön strategista uudistumista sekä mahdollistaisi luotettavan ja joustavan osuuksien vaihdannan ja läpinäkyvän arvostuksen KPY:n omistajille.