Kriisirahoitustietoa Tampereen seudun yrityksille

Business Tampere Oy ja Visit Tampere Oy seuraavat tarkasti koronavirusepidemian vaikutuksia Tampereen kaupunkiseudun elinkeinoelämään ja matkailuun. Yhtiöiden palvelut tähtäävät tarjoamaan poikkeustilanteessa kaiken käytettävissä olevan avun.

Kuva: Laura Vanzo

Koronaviruksen aiheuttamassa tilanteessa on tärkeää erottaa toisistaan tilanteen luomat uudet liiketoimintamahdollisuudet niihin liittyvine rahoitusinstrumentteineen ja yrityksen tarvitsema kriisirahoitus, joka yleensä liittyy kassavirtoihin. Business Tampere on kerännyt verkkosivuilleen kriisirahoitustietoa yrityksille.

– Asioita pitää hoitaa uudella tavalla nyt heti. Business Tampere järjestää laajalla yhteistyöllä Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaarin. Lisäksi verkkosivuillemme kerätään tärkeää ja ajankohtaista tietoa yrityksille, Business Tampereen toimitusjohtaja Harri Airaksisen kertoo.

Ylihuomisen Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaari on jo täyttynyt, mutta tilaisuus striimataan 25.3. klo 10 alkaen Business Tampereen YouTube-kanavalle, missä se on myös tallenteena katsottavissa tilaisuuden jälkeen.

Päättäväisyys ja luovuus ovat nyt tarpeen, jotta asiat saadaan hoidettua. Poikkeustilanteessa uudet työtavat ja uusi tekniikka pitää ottaa käyttöön.

– Nykytilanne on ehdottomasti iso paukku. Olen huolissani, mutta pyörät täytyy pitää pyörimässä. Asiakas on meidän toimintamme lähtökohtana ja keskiössä. Kaikki palvelumme tässä poikkeustilanteessa tähtäävät siihen, että voimme tarjota ja viestiä yrittäjille ja yrityksille kaiken käytettävissä olevan avun. Keskitymme yritysten ja yrittäjien kannalta juuri nyt olennaisiin toimenpiteisiin, Harri Airaksinen toteaa.

Tulevat kriisirahoitusinfot

Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaari 25.3. klo 10.00
Webinaari on täynnä, mutta tilaisuus striimataan 25.3. klo 10 alkaen Business Tampereen YouTube-kanavalle, missä se on myös tallenteena katsottavissa tilaisuuden jälkeen.

Järjestäjätahot seuraavat tilannetta aktiivisesti ja järjestävät seuraavat kriisirahoitusinfot ke 8.4., 22.4. ja 6.5. klo 10 alkaen. Tarpeen mukaan infoja voidaan toteuttaa myös tiiviimmällä aikataululla.

Tulevien tilaisuuksien kutsut ilmoittautumisohjeineen julkaistaan yritystapahtumakalenterissa.

Kuva: Laura Vanzo

Rapid Tampere yhdistää seudun teollisuutta ja kansainvälisiä teknologiayrityksiä23.6.2020 15:19:13 EESTTiedote

Tamperelainen yhteistyökiihdyttämö Rapid Tampere avaa uuden teknologioiden hakukierroksen seudun kärkiyritysten liiketoimintaa vauhdittamaan. Vuoden 2019 kierros oli varsin onnistunut, ja hakemuksia saatiin lähes 350 kappaletta 48 eri maasta. Suuri hakijamäärä on osoitus Tampereen seudun kasvavasta vetovoimasta kansainvälisesti. Hakijoiden joukossa oli 30 suomalaisyritystä. Uusi hakukierros alkaa elokuussa.

Media invitation: Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration9.6.2020 14:01:26 EESTPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on September 30, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal is to create a concept, AI Finland, that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimusyhteistyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan9.6.2020 13:32:06 EESTKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 30.9. Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla.