Kriisirahoitustietoa Tampereen seudun yrityksille

Business Tampere Oy ja Visit Tampere Oy seuraavat tarkasti koronavirusepidemian vaikutuksia Tampereen kaupunkiseudun elinkeinoelämään ja matkailuun. Yhtiöiden palvelut tähtäävät tarjoamaan poikkeustilanteessa kaiken käytettävissä olevan avun.

Kuva: Laura Vanzo

Koronaviruksen aiheuttamassa tilanteessa on tärkeää erottaa toisistaan tilanteen luomat uudet liiketoimintamahdollisuudet niihin liittyvine rahoitusinstrumentteineen ja yrityksen tarvitsema kriisirahoitus, joka yleensä liittyy kassavirtoihin. Business Tampere on kerännyt verkkosivuilleen kriisirahoitustietoa yrityksille.

– Asioita pitää hoitaa uudella tavalla nyt heti. Business Tampere järjestää laajalla yhteistyöllä Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaarin. Lisäksi verkkosivuillemme kerätään tärkeää ja ajankohtaista tietoa yrityksille, Business Tampereen toimitusjohtaja Harri Airaksisen kertoo.

Ylihuomisen Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaari on jo täyttynyt, mutta tilaisuus striimataan 25.3. klo 10 alkaen Business Tampereen YouTube-kanavalle, missä se on myös tallenteena katsottavissa tilaisuuden jälkeen.

Päättäväisyys ja luovuus ovat nyt tarpeen, jotta asiat saadaan hoidettua. Poikkeustilanteessa uudet työtavat ja uusi tekniikka pitää ottaa käyttöön.

– Nykytilanne on ehdottomasti iso paukku. Olen huolissani, mutta pyörät täytyy pitää pyörimässä. Asiakas on meidän toimintamme lähtökohtana ja keskiössä. Kaikki palvelumme tässä poikkeustilanteessa tähtäävät siihen, että voimme tarjota ja viestiä yrittäjille ja yrityksille kaiken käytettävissä olevan avun. Keskitymme yritysten ja yrittäjien kannalta juuri nyt olennaisiin toimenpiteisiin, Harri Airaksinen toteaa.

Tulevat kriisirahoitusinfot

Kriisirahoitusinfo yrityksille -webinaari 25.3. klo 10.00
Webinaari on täynnä, mutta tilaisuus striimataan 25.3. klo 10 alkaen Business Tampereen YouTube-kanavalle, missä se on myös tallenteena katsottavissa tilaisuuden jälkeen.

Järjestäjätahot seuraavat tilannetta aktiivisesti ja järjestävät seuraavat kriisirahoitusinfot ke 8.4., 22.4. ja 6.5. klo 10 alkaen. Tarpeen mukaan infoja voidaan toteuttaa myös tiiviimmällä aikataululla.

Tulevien tilaisuuksien kutsut ilmoittautumisohjeineen julkaistaan yritystapahtumakalenterissa.

Kuva: Laura Vanzo

Welcome to AI Finland 2020 – an event that focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration21.2.2020 14:42:37 EETPress Invitation

International AI Finland 2020 event will take place on April 22, 2020 at Tampere Hall. The event focuses on sustainable intelligent manufacturing and company-research collaboration – in order to support the R&D and commercialization of Finnish AI. The goal of the event is to create a concept, AI Finland that annually connects companies with the best research in different themes and regions. The AI Finland event kicks-off from Tampere, the heart of the Finnish manufacturing industry.

Mediakutsu: Tervetuloa tekoälyn yritys-tutkimustyötä vauhdittavaan AI Finland 2020 -tapahtumaan21.2.2020 14:33:45 EETKutsu

Kansainvälinen AI Finland 2020 -tapahtuma järjestetään 22.4.2020 Tampere-talossa. Tapahtuma keskittyy kestävään älykkääseen tuotantoon sekä yritys-tutkimusyhteistyöhön tukien suomalaisen AI:n tutkimusta, kehitystä ja kaupallistamista. Tavoitteena on luoda AI Finland -konsepti, joka yhdistää vuosittain yritykset ja huippututkimuksen eri teemoissa ja alueilla. AI Finland alkaa Tampereelta, suomalaisen teollisuuden sydämestä.

Tampere Region Business Explorer: A New Online Portal Offers Powerful Data Tools to Attract Investments30.1.2020 11:05:00 EETPress release

Which industry sectors are strong in the Tampere region, in Finland? How many ICT companies are there? What is the concentration of people with degrees in health sciences compared to other regions in Finland? The newly launched Tampere Business Explorer helps companies interested in Tampere as a business location to research and analyze economic and demographic data about the city region. The Tampere Region Business Explorer is the first data resource of this kind to be launched in Finland.

Tampere Region Business Explorer: Uusi tehokas online-datatyökalu investointien houkutteluun30.1.2020 10:41:46 EETTiedote

Mitkä teollisuuden alat ovat vahvoja Tampereen seudulla? Montako ICT-yritystä alueella on? Montako terveysalan osaajaa alueella asuu verrattuna muuhun Suomeen? Vastajulkistettu Tampere Business Explorer – datatyökalu auttaa alueesta kiinnostuneita yrityksiä etsimään ja analysoimaan sen talous- ja väestötilastoja. Tampere Region Business Explorer on ensimmäinen Suomessa julkaistu tämän tyyppinen datatyökalu.