KTM Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtajaksi

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtajana eilen 10.8. aloittanut Annukka Mickelsson siirtyi KVKL:n johtoon DNA Oyj:n Senior Advisorin tehtävästä.

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtaja Annukka Mickelsson

“Hänen monipuolinen kokemuksensa johtavissa rooleissa niin yritystoiminnassa kuin yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa on vahva tuki liiton tavoitteille.”

“Annukka Mickelsson on erinomainen valinta tehtävään. Hän tuntee säännellyn toimialan haasteet, ymmärtää syvällisesti liiketaloutta ja osaa myös yhdistyksen lainalaisuudet”, iloitsee Keskusliiton puheenjohtaja, Sp-Koti Oy:n toimitusjohtaja Jukka Rantanen.

Mickelsson tulee jatkamaan edeltäjänsä työtä turvallisen asuntokaupan ja liiton tunnettuuden edistämiseksi. Uusi toimitusjohtaja tulee sopivasti myös uudistamaan liiton strategiaa muuttuvassa toimintakentässä, Rantanen toteaa.

Annukka Mickelsson aloitti tehtävässään 10.8.2020. Edeltäjänsä Maria-Elena Ehrnrooth siirtyi RKL ry:n palvelukseen 3.8. lukien.

Annukka Mickelsson
annukka.mickelsson@kvkl.fi

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtaja Annukka Mickelsson

Pasilankatu 2

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto edustaa suomalaista välitysalaa ja liitolla on seitsemän jäsenryhmittymää: Aktia Kiinteistönvälitys, Realia Groupin Huoneistokeskus, SKV ja HUOM!, RE/MAX Suomi, Kiinteistömaailma, OP Koti, Sp-Koti ja Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL).

Asuntomarkkinat ovat muutakin kuin korkeita hintoja18.2.2021 17:00:00 EETTiedote

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto kantaa huolta toimivan ja turvallisen asuntokaupan uhista samaan aikaan, kun eduskunta valmistautuu linjaamaan asuntopolitiikkaa yli kahden vaalikauden ajaksi seuraavalle kahdeksalle vuodelle. Asunnot rakennetaan vuosikymmeniksi ja noin 70 % niihin kertyvästä varallisuudesta on yksityistä, kuluttajien omistusta. Sääntelyn vaikutukset näkyvät suomalaisten asumisessa yli sukupolvien ja Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton mielestä päätöksiä ei tulisi tehdä ilman perusteellista ymmärrystä sääntelyn vaikutuksista asuntojen vaihdantaan.

Huolimattomuus yleisin syy asuntokauppariitoihin2.11.2020 14:55:48 EETTiedote

Asuntokaupan kasvun veturina kolmannella kvartaalilla pääkaupunkiseutu ja sen kehyskunnat9.10.2020 08:00:00 EESTTiedote

Asuntomarkkinat toipumassa nopealla sykkeellä koronan jäljiltä - kesäkuussa koteja vaihdettiin vireästi eri puolilla Suomea10.7.2020 10:15:00 EESTTiedote

Keskusliiton asuntokauppatilastot osoittavat kauppamäärien palautuneen kesäkuussa edellisvuoden tasolle. Vanhojen asuntojen kauppa jäi vain 1,8 prosenttia ja uusien asuntojen noin 3 prosenttia edellisvuodesta. Asuntokaupassa on vuonna 2020 ollut vauhdikkaita käänteitä. Tammi-maaliskuun nousukiidon jälkeen asuntokaupan lento pysähtyi huhtikuussa koronapandemiaan. Kun vielä maaliskuussa vanhojen asuntojen kauppa kävi lähes viisi prosenttia viime vuotta reippaammin, huhtikuussa kauppa sukelsi yli 30 prosenttia, ja toukokuussakin kauppa oli yhä noin kolmanneksen takamatkalla. Kesäkuussa kauppaa kirittivät rivitaloasuntojen ja omakotitalojen myynti, omakotitalojen kauppa oli kesäkuussa jo kaksi prosenttia viime vuotta edellä.