KTM Annukka Mickelsson Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtajaksi

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtajana eilen 10.8. aloittanut Annukka Mickelsson siirtyi KVKL:n johtoon DNA Oyj:n Senior Advisorin tehtävästä.

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtaja Annukka Mickelsson

“Hänen monipuolinen kokemuksensa johtavissa rooleissa niin yritystoiminnassa kuin yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa on vahva tuki liiton tavoitteille.”

“Annukka Mickelsson on erinomainen valinta tehtävään. Hän tuntee säännellyn toimialan haasteet, ymmärtää syvällisesti liiketaloutta ja osaa myös yhdistyksen lainalaisuudet”, iloitsee Keskusliiton puheenjohtaja, Sp-Koti Oy:n toimitusjohtaja Jukka Rantanen.

Mickelsson tulee jatkamaan edeltäjänsä työtä turvallisen asuntokaupan ja liiton tunnettuuden edistämiseksi. Uusi toimitusjohtaja tulee sopivasti myös uudistamaan liiton strategiaa muuttuvassa toimintakentässä, Rantanen toteaa.

Annukka Mickelsson aloitti tehtävässään 10.8.2020. Edeltäjänsä Maria-Elena Ehrnrooth siirtyi RKL ry:n palvelukseen 3.8. lukien.

Annukka Mickelsson
annukka.mickelsson@kvkl.fi

Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton toimitusjohtaja Annukka Mickelsson

Pasilankatu 2

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto edustaa suomalaista välitysalaa ja liitolla on seitsemän jäsenryhmittymää: Aktia Kiinteistönvälitys, Realia Groupin Huoneistokeskus, SKV ja HUOM!, RE/MAX Suomi, Kiinteistömaailma, OP Koti, Sp-Koti ja Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL).

Asuntomarkkinat toipumassa nopealla sykkeellä koronan jäljiltä - kesäkuussa koteja vaihdettiin vireästi eri puolilla Suomea10.7.2020 10:15:00 EESTTiedote

Keskusliiton asuntokauppatilastot osoittavat kauppamäärien palautuneen kesäkuussa edellisvuoden tasolle. Vanhojen asuntojen kauppa jäi vain 1,8 prosenttia ja uusien asuntojen noin 3 prosenttia edellisvuodesta. Asuntokaupassa on vuonna 2020 ollut vauhdikkaita käänteitä. Tammi-maaliskuun nousukiidon jälkeen asuntokaupan lento pysähtyi huhtikuussa koronapandemiaan. Kun vielä maaliskuussa vanhojen asuntojen kauppa kävi lähes viisi prosenttia viime vuotta reippaammin, huhtikuussa kauppa sukelsi yli 30 prosenttia, ja toukokuussakin kauppa oli yhä noin kolmanneksen takamatkalla. Kesäkuussa kauppaa kirittivät rivitaloasuntojen ja omakotitalojen myynti, omakotitalojen kauppa oli kesäkuussa jo kaksi prosenttia viime vuotta edellä.

Hyvän välitystavan lähettiläät nimetty – Linda ja Sofia edistämään välitysalan osaamista17.6.2020 09:30:00 EESTTiedote

Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto on nimennyt uudet Hyvän välitystavan lähettiläät 2020-2021. Alan korkean osaamisen ja Hyvän välitystavan tunnettuuden edistäjinä seuraavan vuoden ajan toimivat Linda Leino Sp-Koti Raumalta ja Sofia Ruokanen Huoneistokeskuksesta Helsingistä. ”On suuri kunnia toimia Hyvän välitystavan lähettiläänä ja välitysalan edustajana”, Leino ja Ruokanen iloitsevat.

KORJAUS TILASTOON: Alkuvuonna vaihdettiin asuntoja vauhdilla – korona ei pysäyttänyt kauppaa22.4.2020 14:39:57 EESTTiedote

Teknisen virheen vuoksi asuntokauppatilasto maaliskuulta oli vajaa ja tilastot osoittavat nyt kasvua käytettyjen asuntojen kauppamäärissä myös maaliskuun osalta. Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto pahoittelee virhettä. Tiedote on alun perin julkaistu 15.4.2020. Vilkas alkuvuosi kannatteli asuntokaupan ensimmäistä kvartaalia. Tammi-maaliskuussa myytiin uusia ja vanhoja asuntoja seitsemän prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan, kertoo Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton kauppatilasto.