KTM Jouni Peltomaa HSY:n tulosaluejohtajaksi

KTM Jouni Peltomaa

Kauppatieteiden maisteri Jouni Peltomaa on valittu vakituiseen virkaan Helsingin seudun ympäristöpalvelujen tukipalvelujen tulosaluejohtajaksi 1.1.2021 alkaen. Tukipalvelut tuottaa sisäisiä palveluja koko HSY:n organisaatiolle ja vastaa HSY:n hankintatoimesta, vesihuollon varastoista, tietohallinnosta ja digitalisaatiosta sekä kiinteistö- ja ajoneuvopalveluista.

Jouni Peltomaalla on usean vuoden kokemus tukipalvelujen johtamisesta ja kehittämisestä kuntayhtymässä. Hän on toiminut johtajatehtävissä Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymässä vuodesta 2014 lähtien ja tätä ennen Mehiläinen Oy:ssä. Virkaa halki yhteensä 43 hakijaa.

Lisätietoja toimitusjohtaja Raimo Inkinen, puh. 045 635 7741

KTM Jouni Peltomaa

Kierrätys lähtee käsistä -ideakilpailu etsii uusia kierrätysratkaisuja koteihin26.11.2020 10:03:10 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut lanseeraa uuden, kaikille avoimen ideakilpailun Kierrätys lähtee käsistä. Tavoitteena ideakilpailussa on löytää uuden ajan urbaaneja ja kompakteja kierrätysratkaisuja koteihin helpottamaan lajittelua arjessa. Kilpailuaika on 26.11.-31.12.2020. Voittajaideat palkitaan rahapalkinnoin tai uusilla kierrätysinnovaatioilla. Voittajaratkaisuja testataan kodeissa ja kehitetään yhdessä yhteistyöyritysten kanssa. Kilpailun tuomaristossa nähdään edustajat Kekkilä Garden Oy:stä, Laatikkokauppa Oy:stä, Metropolia Ammattikorkeakoulusta, Niimaar Oy:stä ja Orthex Groupilta. Ideakilpailu on osa EU-rahoitteista 6Aika-hanketta CircularHoodFood.

Kiertotalous ja huoltovarmuus HSY:n toiminnan kehittämisen pääkohteina13.11.2020 10:32:37 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän yhtymäkokous hyväksyi kokouksessaan 13.11.2020 muun muassa HSY:n toiminta- ja taloussuunnitelman vuosille 2021 - 2023 sekä vesi- ja jätehuollon investointiohjelmat vuosille 2021 - 2030. Suunnitelman tavoitteiden pohjana ovat strategiset päämäärät ympäristövastuun ja resurssitehokkuuden edelläkävijä, korkea toimintavarmuus, sujuvat palvelut ja vakaa talous. Toimintaa ohjaa vahvasti myös HSY:n vastuullisuussitoumukset.

HSY:n hallituksen ja yhtymäkokouksen päätökset 13.11.202013.11.2020 10:29:30 EETTiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallitus päätti muun muassa hyväksyä Långmossenin hankesuunnitelman, talousarviolainan ottamisen ja valita tukipalvelujen tulosaluejohtajan virkaan Kauppatieteiden maisteri Jouni Peltomaan. Lisäksi hallitus päätti hyväksyä aiesopimuksen koskien Suvisaariston vesiosuuskunnan liittymistä osaksi HSY:n vesihuoltoa sekä Kruunusillat -raitiotiehankkeen tilaajan ja YKT-osapuolten yhteistyösopimuksen. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - jätevesi-, sadevesi- ja sekaviemäriverkon painehuuhtelut sekä kaivantojen kuivanapidot tilataan Delete Finland Oy:ltä (kaksi osaa), Lassila & Tikanoja Oyj:ltä (kaksi osaa) ja Eerola-Yhtiöt Oy:ltä - putkistojen kuntotutkimuspalvelut tilataan Delete Finland Oy:ltä ja Eerola-Yhtiöt Oy:ltä sekä Lassila & Tikanoja Oyj:ltä - paineimuautopalvelut jätteenkäsittelykeskuksissa ja veden- sekä jätevedenpuhdistuslaitoksilla tilataan Delete Finland Oy:ltä - piha-alueiden kone- ja kunnossapitotyöt Kivikon jätepalvelukes