Kuka tahansa voi ehdottaa Vuoden nuorta yrittäjää

Maan arvostetuin nuorten yrittäjien kilpailu on jälleen käynnissä. Kuka tahansa voi ilmiantaa nuoren yrittäjän Vuoden nuori yrittäjä 2018 -kilpailuun.

Suomen Yrittäjien Vuoden nuori yrittäjä -kilpailu on maamme arvostetuin alle 35-vuotiaille suunnattu yrittäjäkilpailu. Palkinto on alue- ja valtakunnan tasolla vertaisarvostukseen perustuva yrittäjiltä yrittäjille annettava tunnustus. Kilpailussa painotetaan yritystoiminnan ansioita.

Voittajan valinnassa otetaan huomioon erityiset ansiot toimialalla, innovatiivisuudessa tai yrittäjäasenteessa. Vuoden 2017 valtakunnallisen kilpailun voitti Takuullecom Oy:n Niklas Nukari Oulusta. Toiseksi sijoittui LVI Kurikka Oy:n Jonne Kurikka Ylöjärveltä ja kolmanneksi ForestVital Oy:n Petri Jykylä Ähtäristä.

Nyt jo kolmatta kertaa kuka tahansa voi ehdottaa voittajaa. Ehdotukset on tehtävä 7. tammikuuta mennessä. Ennen ilmiantoa kannattaa perehtyä kilpailun kriteereihin. Ilmiannot välitetään tiedoksi Suomen Yrittäjien jäsenyhdistyksille, jotka ottavat ne huomioon virallisessa ehdokasasettelussaan. Tänä vuonna ilmiantoja saatiin yli 250.

Voittaja julki elokuussa Get Together -tapahtumassa

Kilpailu jakautuu alueellisiin alkukilpailuihin, joissa ratkaistaan Suomen Yrittäjien aluejärjestöjen Vuoden nuoret yrittäjät, sekä valtakunnalliseen loppukilpailuun, johon osallistuvat aluetason voittajat sekä Suomen Yrittäjien toimialajärjestöjen esittämät ehdokkaat.

Loppukilpailun finalisteiksi valitaan viisi parasta ehdokasta. Valtakunnan Vuoden nuori yrittäjä paljastetaan Nuorten Yrittäjien Get Together -päätapahtumassa Hyvinkäällä 24.8.2018.

Yksityisyrittäjäin Säätiö tukee valtakunnallisen kilpailun kolmen parhaan palkitsemista yhteensä 30 000 euron suuruisella summalla. Alueellisten alkukilpailujen voittajien palkitsemiseen säätiö osoittaa 1 500 euron suuruisen tuen kullekin alueelle.

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, yli 105 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä puolet on yksinyrittäjiä ja puolet työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät noin 650 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2014 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 64 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.