Kultaiset elämäntyömerkit elinkeinoelämän asiantuntijoille

Hämeen kauppakamari huomioi kevätkokouksessa Keskuskauppakamarin kultaisella elämäntyömerkillä alansa asiantuntijoita. Elämäntyömerkit myönnettiin tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi.

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Elämäntyömerkit myönnettiin seuraaville henkilöille:

KTM Timo Heikkilä (eläkkeelle siirtynyt Kesko Oyj Etelä-Suomen aluejohtaja)

Toimitusjohtaja Tea Lehto, TMT. Malinen Oy

Aluejohtaja, Auktorisoitu yritysvälittäjä (AYV), yrittäjä Asko Virén, Suomen Yrityskaupat Lahti / Mionki Oy

“Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat kunnianosoitus elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä pitkäjänteisesti edistäneille henkilöille. Halusimme näillä huomionosoituksilla korostaa myös alueemme merkittäviä asiantuntijoita päivittäistavarakaupan alalla, kuljetusvälineteollisuudessa sekä yrityskaupoissa ja sukupolvenvaihdoksissa. Timo Heikkilä, Tea Lehto ja Asko Virén ovat useiden vuosien ajan toimineet Hämeen kauppakamarin luottamushenkilöinä”, korostaa Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Olli Vormisto.

Elämäntyömerkit luovutettiin Hämeen kauppakamarin kevätkokouksessa Lahdessa 9.6.2022.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Olli Vormisto, p. 050 358 8336

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

040 563 5013https://www.hamechamber.fi/

Hämeen kauppakamarin tehtävänä on edistää yritysten toimintaedellytyksiä ja vaikuttaa yhteiskunnalliseen päätöksentekoon yritysten kilpailukyvyn turvaamiseksi. Lisäksi Hämeen kauppakamari edistää alueensa yritysten verkostoitumista ja yhteistyötä sekä tarjoaa jäsenilleen tietoa, palveluja ja kontakteja. Hämeen kauppakamarin toiminta-alueeseen kuuluvat Päijät-Hämeen maakunta, Kanta-Hämeen maakunnasta Hämeenlinnan ja Forssan seutukunnat sekä Pirkanmaalta Kuhmoinen. Hämeen kauppakamari on Vuoden kauppakamari kaudella 2021–2022.

Hämeessä varovaisen toiveikkaat suhdannenäkymät21.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Työvoimapula ja kannattavuuden heikkeneminen vaikuttavat yritysten suhdannenäkymiin Hämeessä, selviää Hämeen kauppakamarin tuoreimmasta talouskyselystä. ”Alueemme yritysten suhdannenäkymät ovat varovaisen positiivisia ja yritykset uskovat tilauskannan kasvuun. Pula osaavasta työvoimasta lisää kuitenkin haasteita yritysten toimintaan. Lisäksi tuotantokustannusten nousu vaikuttaa yritysten kannattavuuteen”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Yrityksillä patoutuneita hintapaineita17.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Hämeessä yrityksillä on paineita nostaa myyntihintoja tuotantokustannusten kallistumisen takia, selviää kauppakamarin tuoreesta talouskyselystä. ”Alueemme yrityksillä on selkeästi patoutunut tarve siirtää tuotantokuluja myyntihintoihin, ja lähikuukausina yritykset arvioivatkin joutuvansa nostamaan hintoja keskimääräisesti enemmän kuin muualla Suomessa vastanneet yritykset”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä valmistuville opiskelijoille4.6.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari myönsi stipendejä 4.6.2022 toiminta-alueellaan valmistuville opiskelijoille. ”Hämeen kauppakamarin hallitus päätti viiden vuoden ajan myöntää stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut tuloksellista suuntautumista liike-elämään”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Valtion infrainvestointiohjelman rahoitus ei ole realistinen2.5.2022 07:59:45 EEST | Tiedote

Hämeen kauppakamari pitää erityisesti nykyisen rataverkoston kehittämistä ja Hämeen poikittaisten liikenneväylien tason parantamista alueen tärkeimpinä tavoitteina. ”Panokset pitäisi sijoittaa nykyisen pääradan kehittämiseen ja valtatieverkoston parantamiseen, eikä suunnitella uusia hankkeita lisää. Venäjän epävakaa tilanne korostaa entisestään myös energian saatavuuteen liittyviä haasteita, mikä vauhdittaa fossiilisista polttoaineista luopumista. Raideliikenne on keskeisessä roolissa tehokkaassa ja päästöttömässä liikkumisessa”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.