Livson Group

Kulttuuritehdas Korjaamo vaihtoi omistajaa – ostajaviisikossa intohimoa ja osaamista

Helsingin Töölössä sijaitsevan Kulttuuritehdas Korjaamon uudet omistajat ovat Livson Group, Jaajo Linnonmaa, Antti Luusuaniemi, Wille Niinistö ja Kim Heiniö. Viisikolla on vahvaa osaamista kulttuurin, tapahtumien, markkinoinnin, viihteen, median ja ravintola-alan kentiltä.
Kulttuuritehdas Korjaamo sai uudet omistajat.

Raoul Grünstein perusti Korjaamon vuonna 2004. Hän on vuodesta 2017 lähtien toiminut yhtiön hallituksen puheenjohtajana.

-Olen iloinen, että Korjaamo saa nyt uudet osaavat omistajat ja sen toimintaa kaupunkikulttuurin keskuksena kehitetään ammattimaisissa käsissä. Tämä oli hyvä hetki luopua Korjaamosta, sillä itse keskitymme Allas-merikylpylöiden kansainvälistämiseen. Olen kiitollinen värikkäistä vuosistamme henkilöstölle, taiteilijoille, kaupunkilaisille ja Helsingin kaupungille, toteaa Grünstein.

Uutena pääomistajana on markkinointi-, tapahtuma-, lisensiointi- ja matkailualan kotimainen perheyhtiö Livson Group, jonka tunnetuimpiin konserniyrityksiin lukeutuvat muiden muassa Muumimaailma Oy ja markkinointitoimisto Lataamo Group. Muut neljä omistajatahoa ovat elokuva- ja televisioalan ammattilainen sekä Red Carpet -festivaalikokonaisuuden perustaja ja taiteellinen johtaja Antti Luusuaniemi, sarjayrittäjä ja mediapersoona Jaajo Linnonmaa, Lataamo Groupin luova johtaja ja monialayrittäjä Wille Niinistö sekä Helsingin ravintolakulttuurin innovatiivinen kehittäjä ja pitkän linjan yrittäjä Kim Heiniö.

Korjaamosta Helsingin kaupunkikulttuurin upein kohtaamispaikka

Viisikko tiedostaa tapahtuma- ja ravintolaliiketoimintaan sijoittamisen keskellä koronakriisiä olevan ”hullua”. Suurempaa hulluutta olisi kuitenkin ollut se, ettei ryhmä olisi tarttunut mahdollisuuteen lähteä kehittämään Korjaamo-kokonaisuudesta Helsingin upeinta kohtaamispaikkaa monimuotoiselle kaupunkikulttuurille.

-Korjaamossa yhdistyy kaikki se, mihin me ryhmänä suhtaudumme intohimolla: on yhteisöllisyyttä, laadukasta ravintolaliiketoimintaa, monikulttuurisuutta, leffojen maailmaa, tapahtumallisuutta sekä keikka- ja klubitoimintoja. Ja kaiken rinnalla syvä osaaminen yritysyhteistyökonsepteista ja luovasta kaupallistamisesta, Wille Niinistö sanoo.

Helsingin kaupunki on kiitollinen menneistä vuosista, ja katsoo tulevaisuuteen uuden omistajatahon kanssa innoissaan.

-Korjaamo oli käynnistyessään uusi ja rohkea kaupungin ja yksityisen yrittäjän kumppanuus, jolla synnytettiin upea kulttuurikeskittymä. Olemme kiitollisia hyvästä yhteistyöstä Raoul Grünsteinin perustaman Korjaamon kanssa. Helsingin kaupungilla ja Ratikkamuseolla on nyt innostava uusi yhteistyökumppani, jonka kanssa voimme jatkaa monimuotoisten näyttelyiden ja tapahtumien tuottamista Töölössä, toteaa Helsingin kaupungin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialajohtaja Tommi Laitio.

Korjaamoa kehitetään omistajamuutoksen myötä

Kaikkia Korjaamon toimintoja tullaan kehittämään ja osittain uudistamaan omistajanvaihdoksen myötä. Muutoksista kerrotaan tarkemmin loppuvuoden 2020 aikana.

-Kehitämme Korjaamo-kokonaisuudesta kaikilta toiminnoiltaan kaupungin mielenkiintoisinta ja palveluiltaan poikkeuksellisen laadukasta kohtaamispaikkaa niin kaupunkilaisille, kulttuuritoimijoille kuin yritysasiakkaillekin, visioi hankkeesta vastaava Livson Groupin toimitusjohtaja Tim Livson.

Tim Livson
Toimitusjohtaja, Livson Group

tim@livsongroup.fi

Kulttuuritehdas Korjaamo sai uudet omistajat.

Livson Group
Henry Fordin katu 6 A

+358405576097https://livsongroup.fi

Livson Group on markkinointiin, matkailuun, tapahtumiin ja lisensiointiin erikoistunut suomalainen perheyritys.

Konserniyhtiöitä ovat Muumimaailma Oy, Muumitapahtumat Oy, Lataamo Group Oy, Verstas Helsinki, Tapahtumakeskus Telakka Oy, Kindernet Entertainment Oy ja Long Story Short. Lisäksi konsernin osakkuusyhtiöitä ovat Santa Claus Licensing Oy ja Tailorframe Oy.

Livson Group -konsernilla on noin 60 vakituista työntekijää ja noin 300 kausityöntekijää.