Kuluttaminen & tulevaisuuden ruoka -webinaari 17.3.

Tervetuloa mukaan kuulemaan terveisiä Kuluttajaliitosta, elintarviketeollisuudesta ja tulevaisuudesta! Webinaari järjestetään kokonaan etäyhteyksin, Teamsissa keskiviikkona 17.3. klo 9.30 – 12.00.

Ohjelma alkaen klo 9:30

• Tervetuloa, Kaisa Pihlaja, MTK

• - Ruokaostoksiin vaikuttavat tekijät: Mitä kuluttajat arvostavat? Mikä merkitys on hinnalla?
Tiina Vyyryläinen, vaikuttamistyön päällikkö, Kuluttajaliitto,

• Elintarviketeollisuuden puheenvuorot
- Valio, tuotekehitysjohtaja Tiina Hämäläinen
- Jalofoods, kaupallinen johtaja Jouko Riihimäki

• Key Note Speak: tulevaisuuden ruokapöytä
- Arto O. Salonen, tulevaisuudentutkija

• Päätössanat, Arto Laine, MTK

Tilaisuus päättyy klo 12 mennessä.

Tule sinäkin mukaan webinaariin pitämään itsesi ajan tasalla, tapaamaan tuttuja ja uusia kasvoja sekä verkostoitumaan!

Varaa paikkasi täällä: https://www.mtk.fi/-/tulevaisuuden_ruoka

Heidi Siivonen, ruokamarkkina-asiantuntija, MTK, heidi.siivonen@mtk.fi, 040 568 8802
Kaija Stormbom, viestinnän suunnittelija, MTK, kaija.stormbom@mtk.fi, 0408489559

What do you want to do ?
New mailCopy

What do you want to do ?
New mailCopy

MTK:n Viljanen peräänkuuluttaa valokuituyhteyksiä koko Suomeen14.4.2021 11:09:29 EEST | Tiedote

MTK:n valtuuskunnan puheenjohtaja Eerikki Viljanen korosti valtuuskunnan kevätkokouksen avauspuheenvuorossaan, että koronasta selvitään ja kriisin hinta maksetaan työllä ja yrittämisellä. Sitä varten pitää huolehtia yrittämisen kannusteista, kestävistä investointimahdollisuuksista, omistusoikeuksista sekä yritysten ja palvelujen saavutettavuudesta. Investoinnit teihin, kiskoihin ja tietoverkkoihin parantavat saavutettavuutta. Viljasen mukaan tulevaisuuden kannalta keskeisintä on rakentaa toimivat valokuituverkot maamme joka kolkkaan.

MTK huolestui elvytysohjelman viimeistelystä10.4.2021 08:43:24 EEST | Tiedote

Suomen hallituksen kestävän kasvun ohjelma on herättänyt toiveita EU-elvytysrahojen kohdentamisesta aidosti Suomen taloutta, mukaan lukien maa- ja metsätaloutta sekä muita maaseutualueiden kasvumahdollisuuksia ja elinvoimaa, edistäviin toimiin. Ohjelma on kuitenkin valmistelun aikana lässähtänyt sellaiseen muotoon, joka ei selkeästi elvytä talouttamme. Se ei myöskään tarjoa merkittävää apua kriisinkestävän ja kilpailukykyisen yhteiskunnan rakentamiseen. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK kannustaakin nyt hallitusta kääntämään ohjelman viimeistelyssä painopisteen vahvasti elvyttävään suuntaan, sillä Suomi tarvitsee nyt kipeästi talouskasvua ja työpaikkoja.

Kestävä maidontuotanto työllistää koko maassa1.4.2021 07:49:16 EEST | Tiedote

Suomessa maitoa tuotetaan niin Ahvenanmaalla kuin Lapissakin, eikä ihme, sillä nurmi kasvaa hyvin Suomen viileässä ja kosteassa ilmastossa. Lehmien avulla nurmi saadaan jalostettua ravintorikkaaksi maidoksi. Valitsemalla suomalaisen maitotuotteen ja huolehtimalla siitä, että kotikunnan hankinnat tukevat aluetaloutta, työllistät ja edistät suomalaisen maaseudun elinvoimaa sekä maidontuotannon kestävää kehitystä. *** Suomalainen maito on ylpeydenaihe. Se on erittäin korkealaatuista. Jopa 97 prosenttia tuotetusta maidosta kuuluu korkeimpaan laatuluokkaan. Lehmien hyvä terveys näkyy erinomaisena maidon laatuna.

Väljällä maaseudulla matkailu on turvallista31.3.2021 08:18:46 EEST | Tiedote

Matkailuelinkeino tarvitsee tulevaisuuden uskoa palauttavia toimia. Maaseudun matkailuyritykset ovat kokeneet kohtuutonta haittaa korona-ajan rajoituksista. Vaikeasta tilanteesta poispääsyyn pitää löytyä muitakin vaikuttavia keinoja kuin rokotustahdin nopeuttaminen. Maaseutumatkailun perusteeton rajoittaminen on lopetettava, ja elpymisvaroja on kohdistettava maaseudun matkailuyritysten kehittämiseen. Väljällä maaseudulla matkailu on turvallista.