SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Kummelin selostus räjäytti juhannussomen – Hihna247 oli jälleen somehitti

Jaa
Sadat tuhannet suomalaiset seurasivat juhannusaattona Facebookin kultti-ilmiöksi noussutta Hihna247-lähetystä Tampereen Kalevasta. Hihnalla nähtiin tuotenäytöksiä ja tervehdyksiä sekä muun muassa Batman-asiakas.

Suomalaisten juhannusperinteeksi ja pelastukseksi muodostunut Hihna247 kuvasi juhannusaattona Tampereen Kalevan Prisman kassahihnaa 8 tunnin ajan. Lähetys tavoitti Facebookissa 400 000 suomalaista ja keräsi lähes 20 000 kommenttia.

– Hihnasta on rakentunut nykyajan virtuaalinen juhannuskokko. Lähetys keräsi 120 000 aktiivista osallistujaa, mikä vahvistaa käsitystämme sitoutuneesta ja yhteisöllistä henkeä puhkuvasta hihnaheimosta, Juha-Matti Levo S-ryhmän vähittäiskaupan viestinnästä kertoo.

Hihnahurma näkyi ja tuntui myös Kalevan Prismassa. Kummeli-selostus houkutteli paikalle tuhansia asiakkaita. Hihna-kassa 12 keräsi suurimman huomion.

– Myymälässä oli odotetusti suuren urheilujuhlan tuntua. Hiljaisemman aattoillan sijaan meillä oli hyväntuulista hulinaa erityisesti Hihna-kassalla, joka keräsi parhaimmillaan kymmenien metrien jonon. Myös myymälän henkilökunta laittoi lähetyksen aikana itseään upeasti likoon, toimialajohtaja Ville Jylhä Pirkanmaan Osuuskaupasta fiilistelee.

Kummeli-selostus rikkoi kävijäennätyksen

Tamperelaisten juhannusostoksia kommentoineet Kummeli-tähdet Heikki Silvennoinen ja Timo Kahilainen eivät jättäneet yleisöään kylmäksi. Kaksikon selostus nosti Hihnan kävijäluvut uuteen ennätykseen.

Kaikkien hihnojen erikoisasiantuntija Pauli Kymäläinen (Silvennoinen) vakuutti tietämyksellään hihnojen syntyhistoriasta ja avasi näkemystään muun muassa laadukkaan kondomin olemuksesta, Asido Filuksen merkityksestä elämäänsä ja otti kantaa myös gerbiilien vähittäismyyntiin.

Kymäläinen tarkkaili asiakkaiden ostoksia kiikareillaan kassahihnan läheisyyteen sijoitetusta selostuskopista ja kuvaili myös omaa Hihna-selostajan rooliaan.

– Hihnan selostaminen ei ole sen kummempaa puuhaa kuin keihäänheiton tai pingiksen selostaminen. Otetaan nyt esimerkiksi Jukolan viesti; siellä neljä otsalamppua liikkuu metsässä ja mies kuiskii hiljaa puun takana. Joten kyllä Hihnan selostaminen siinä mielessä on huomattavasti rehellisempää hommaa, Kymäläinen totesi lähetyksessä.

Hihnikset toivovat lisää liveselostusta

Asiakkaat loihtivat tänäkin vuonna kassahihnalle erilaisia tuotenäytöksiä ja tervehdyslappuja. Somekansaa puhutti erityisesti alkuillan Batman-asiakas, jonka ostoksista löytyi lepakkomiehen naamion lisäksi kloriittia, lonkeroa ja sorkkarauta. Hihnan seuraajia sekä selostajakaksikkoa hämmästytti myös irtonamujen ja sipsien valtava vyöry läpi illan.

– Juhannushihnan kommentointiosio oli hämmästyttävän hyväntuulinen kohtaamispaikka. Emme joutuneet poistamaan kommenttivyörystä huolimatta yhtään asiatonta kommenttia, Levo kertoo.

Hihnaselostuksesta innostunut hihnakansa toivoi tuleville tuotantokausille lisää liveselostusta ja vieläkin pidempiä lähetysaikoja.

 

Hihna247 lähetyksen voi katsoa Prisman Facebookista. Kummelin selostukset löytyvät liven aikajanalta kohdista 4h ja 5h: https://www.facebook.com/prisma.fi/

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Juha-Matti Levo, community manager, S-ryhmän vähittäiskauppa, p. 010 768 0650, juha-matti.levo@sok.fi


Ville Jylhä, toimialajohtaja, Pirkanmaan Osuuskauppa, p. 010 76 70079, ville.jylha@sok.fi

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote

Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote

Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye