Kun haluat tietää maksutta ja anonyymisti vanhempien erosta

Kysy maksutta ja anonyymisti erosta maanantai-aamuisin klo 9-10 https://www.apuaeroon.fi/apuaeroon-chat ja maanantaiaamuisin klo 10-11 https://www.vaestoliitto.fi/Hvvä kysymys Eron ammattilaiset vastaavat sinulle.

Kysy maksutta ja anonyymisti erosta maanantai-aamuisin klo 9-10
https://www.apuaeroon.fi/apuaeroon-chat ja
maananataiaamuisin klo 10-11

Yhden Vanhemman Perheiden Liiton eroasiantuntijat vastaavat kysymyksiisi siitä, miten järjestää lapsen asuminen, elatus ja huolto vanhempien eron jälkeen. YVPL järjestää chatin yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton hallinnoiman ja noin 30 eri tahon yhteistyössä apuaeroon.fi -chatin kanssa sekä Väestöliiton Hyvä kysymys! -alustan kanssa.

Entinen apuaeroon.fi -chatin maantai-ilta-aika on muutettu maanantaiaamuun klo 9-10.

"Tavallisin kysymys on , mitä yhteishuolto tarkoittaa", sanoo Yhden Vanhemman Perheiden Liiton erotyöntekijä:" Lisäksi kysytään elatusavun määräytymisestä."

Kysy lisää: tj Heljä Sairisalo 040 3515355.

Yhden Vanhemman Perheiden liitto on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, jonka kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on yksi aikuinen lasten kanssa.  Yhden vanhemman perheitä on Suomessa 127 000.  Liito on ajanut toiminta-aikanaan elatusturvalain, yhteishuoltomahdollisuuden, vuoroasumisen sekä elatusapulaskurin.

Yksinodottavien ja lapsen yksin saaneiden LEIJA-ryhmä Tukinetissa marras-joulukuussa 20207.10.2020 19:30:28 EESTTiedote

Odotatko yksin? Kasvatatko lasta yksin, ilman toisen vanhemman tukea? Pohditko omaa jaksamistasi? Huolettaako sinua lapsesi kysymykset toisesta vanhemmasta, joka ei ole lapsen elämässä? Ammatillisesti ohjattu yksin lasta odottavien ja yksin lasta kasvattavien vanhempien LEIJA-ryhmä alkaa Tukinetissa 16.11.-20.12.2020. Lämpimästi tervetuloa mukaan! Käy rekisteröitymässä Tukinetin käyttäjäksi ja ilmoittaudu mukaan ryhmään 10.11. mennessä lomakkeella, joka tulee näkyville teeman alle, kun olet kirjautunut sisään Tukinettiin. Osallistujat hyväksytään ryhmään hakuajan umpeuduttua. Löydät teeman täältä: https://tukinet.net/teemat/yksin-lasta-odottavien-ja-yksin-lapsen-saaneiden-leija-ryhma/forum/

Yksin lasta odottavien ja yksinhuoltajien uusi vertaistukiryhmä aloittaa Varkaudessa - tähtäimessä uusi yhdistys!1.10.2020 14:18:18 EESTTiedote

Varkauden Perheentalolla alkaa uusi yksinhuoltajien vertaistukiryhmä. Ryhmä alkaa kaikille yksin lastaan odottaville ja yksinhuoltajille suunnatulla avoimella tapaamisella lauantaina 17.10. klo 11-14. Tällöin tarkoituksena on keskustella vertaisryhmätoiminnan aloituksesta, kohderyhmän toiveista ja yhden vanhemman perheiden yhdistystoiminnan perustamisesta Varkauteen.

Yhden vanhemman perheet haluavat työmarkkinoille14.9.2020 10:04:51 EESTTiedote

Yhden vanhemman perheet olivat vielä 1990-luvulla eniten työssä käyvä kotitaloustyyppi, mutta viimeisin työttömyysasteluku on 13,1 %. Se on kaksinkertainen verrattuna muuhun väestöön. Perheiden hoivapalvelut eivät ole pysyneet työmarkkinoiden muutoksessa mukana. Lapsiperheet ja etenkin yhden vanhemman perheet tarvitsevat nopeasti riittävästi ja oikeanlaisia palveluja. Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry vaatii lapsiperheiden palvelujen päivittämisiä työministeri Haataiselle lähetetyssä vetoomuksessaan.

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry valitsi Susanna Kavoniuksen uudestaan kaksivuotiskaudelle5.9.2020 17:44:39 EESTTiedote

Liiton puheenjohtajana vuodesta 2014 alkaen toiminut Susanna Kavonius valittiin tänään Helsingissä uudelle kaksivuotiskaudelle. Erovuoroisten tilalle liittohallitukseen valiittiin Susanna Reijonen Kuopion Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Riikka Kähkönen Oulun Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry, Marjo Koivuaho Tampereen Yksin- ja Yhteishuoltajat ry:sta ja Satu Lahtinen Turun Seudun Yksinhuoltajat ry:sta. Varajäseniksi valittiin Johanna Siltakorpi Meri-Lapin Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Sirja Benamar Kuopion Seudun Yhden Vanhemman Perheet ry:sta, Seija Lamminpää Meri-Lapin Yhden Vanhemman Perheet ry:sta ja Ari-Martti Hopiavuori Hyvä Erovanhemmuus ry:sta.