Kun haluat tietää maksutta ja anonyymisti vanhempien erosta

Kysy maksutta ja anonyymisti erosta maanantai-aamuisin klo 9-10 https://www.apuaeroon.fi/apuaeroon-chat ja maanantaiaamuisin klo 10-11 https://www.vaestoliitto.fi/Hvvä kysymys Eron ammattilaiset vastaavat sinulle.

Kysy maksutta ja anonyymisti erosta maanantai-aamuisin klo 9-10
https://www.apuaeroon.fi/apuaeroon-chat ja
maananataiaamuisin klo 10-11

Yhden Vanhemman Perheiden Liiton eroasiantuntijat vastaavat kysymyksiisi siitä, miten järjestää lapsen asuminen, elatus ja huolto vanhempien eron jälkeen. YVPL järjestää chatin yhteistyössä Ensi- ja turvakotien liiton hallinnoiman ja noin 30 eri tahon yhteistyössä apuaeroon.fi -chatin kanssa sekä Väestöliiton Hyvä kysymys! -alustan kanssa.

Entinen apuaeroon.fi -chatin maantai-ilta-aika on muutettu maanantaiaamuun klo 9-10.

"Tavallisin kysymys on , mitä yhteishuolto tarkoittaa", sanoo Yhden Vanhemman Perheiden Liiton erotyöntekijä:" Lisäksi kysytään elatusavun määräytymisestä."

Kysy lisää: tj Heljä Sairisalo 040 3515355.

Yhden Vanhemman Perheiden liitto on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, jonka kohderyhmänä ovat lapsiperheet, joissa on yksi aikuinen lasten kanssa.  Yhden vanhemman perheitä on Suomessa 127 000.  Liito on ajanut toiminta-aikanaan elatusturvalain, yhteishuoltomahdollisuuden, vuoroasumisen sekä elatusapulaskurin.

”Aikuisten pitää kysyä kaikilta lapsilta ja nuorilta, miten menee.”17.2.2021 12:47:50 EETBlogi

Yhden vanhemman perheiden nuoret käyttäisivät kunnan rahoja mielenterveyden tukemiseen. Nuoret ovat kunnan asukkaita ja kuntapalveluiden käyttäjiä, ja kunnan poliittisista päätöksistä suuri osa koskettaa jollain tavoin heidän elämäänsä. Lisäksi nuorilla on Lapsen oikeuksien sopimuksen nojalla oikeus tulla kuulluksi heitä koskevissa asioissa. Yhden Vanhemman Perheiden Liiton vaikuttajaryhmien nuoret ovat kolmena toimintavuonnaan nostaneet esille kuntienkin lakisääteisiin tehtäviin liittyviä teemoja ja pohtineet tapoja ottaa lasten ja nuorten mielipiteet huomioon.