Espoon kaupunki - Esbo stad

Kunderna åter nöjda med servicetorget i Iso Omena

Dela
Tjänsterna på servicetorget i Iso Omena motsvarar de förväntningar kunderna har på offentliga tjänster, ansåg 87 procent av dem som svarat på servicetorgets kundnöjdhetsenkät i september–oktober. Hela 79 procent av dem som svarat anser att servicetorget ligger lägligt i köpcentret. Dessa siffror som mäter hur nöjda kunderna är i helhet har legat på samma nivå under de fyra år som servicetorget funnits.
Coronatiden har påverkat även servicetorget i Iso Omena: kunderna har uppfört sig ansvarsfullt under coronatiden och besökt servicetorget personligen mer sällan än förr. Antalet besökare har stadgat sig till omkring 3 000 kunder per dag. Tidigare besöktes servicetorget av 5 000 kunder per dag. (Foto: Esbo stad / Katariina Hannukainen)
Coronatiden har påverkat även servicetorget i Iso Omena: kunderna har uppfört sig ansvarsfullt under coronatiden och besökt servicetorget personligen mer sällan än förr. Antalet besökare har stadgat sig till omkring 3 000 kunder per dag. Tidigare besöktes servicetorget av 5 000 kunder per dag. (Foto: Esbo stad / Katariina Hannukainen)

Det här var första gången som servicetorget i Iso Omena undersökte kundnöjdheten helt och hållet på webben, eftersom man på grund av coronavirusepidemin inte kunde utföra intervjuer ansikte mot ansikte, så som under tidigare år. Det var också möjligt att svara på en pappersblankett, men samtliga 119 svar kom in via webben.

”Det gläder mig att i synnerhet många som fyllt 65 år svarade aktivt på webben: 53 procent av svaren var från den åldersgruppen. Det här tyder på att våra seniorers digitala färdigheter börjar vara på en ganska så god nivå. Ett av målen för servicetorgen i Esbo är just att erbjuda stöd med att utveckla de digitala färdigheterna bland folk”, säger servicetorgskoordinator Suvi Jäntti.

Många sköter nu ärenden på distans

Coronaepidemin har begränsat utbudet av offentliga tjänster också på servicetorget i Iso Omena i år, vilket syns i någon mån bland svaren.

Av dem som svarat berättar 53 procent att de i år besökt servicetorget mer sällan än en gång per månad, vilket torde tyda på att många sköter sina ärenden på distans på webben eller per telefon om det är möjligt. En stor del av servicetorgets tjänster erbjuds också på distans i dag.

"Våra kunder har uppfört sig ansvarsfullt under coronatiden och besökt oss personligen mer sällan än förr. Antalet besökare på servicetorget under coronatiden har stadgat sig till omkring 3 000 kunder per dag. Tidigare besöktes servicetorget av 5 000 kunder per dag”, berättar Jäntti.

Responsen som gäller den kundservice som personalen på servicetorget gett och själva servicetorgskonceptet har till största delen varit positiv, liksom under de föregående åren. De kritiska kommentarerna från kunderna är också få, precis som under tidigare år.

”En del av dem som svarat i höst har påpekat att det ser stökigt ut. Det här kan bero på våra tillfälliga arrangemang med vilka vi försökt se till att säkerhetsavstånden kan hållas bland annat kring kunddatorerna”, menar Jäntti.

Nyckelord

Kontakter

servicetorgskoordinator Suvi Jäntti, servicetorget i Iso Omena, Esbo stad,
tfn 040 579 4840, suvi.jantti@esbo.fi

Bilder

Coronatiden har påverkat även servicetorget i Iso Omena: kunderna har uppfört sig ansvarsfullt under coronatiden och besökt servicetorget personligen mer sällan än förr. Antalet besökare har stadgat sig till omkring 3 000 kunder per dag. Tidigare besöktes servicetorget av 5 000 kunder per dag. (Foto: Esbo stad / Katariina Hannukainen)
Coronatiden har påverkat även servicetorget i Iso Omena: kunderna har uppfört sig ansvarsfullt under coronatiden och besökt servicetorget personligen mer sällan än förr. Antalet besökare har stadgat sig till omkring 3 000 kunder per dag. Tidigare besöktes servicetorget av 5 000 kunder per dag. (Foto: Esbo stad / Katariina Hannukainen)
Ladda ned bild

Om

Espoon kaupunki - Esbo stad
Espoon kaupunki - Esbo stad
PL 1 / PB 1
02070 ESPOON KAUPUNKI / ESBO STAD

+358 9 816 21http://www.espoo.fi

Esbo är en ansvarsfull och human föregångare med fem stadscentrum och nätverksstruktur, där det är bra att bo, lära, arbeta och företaga för alla och där invånaren kan påverka på riktigt.

Facebook

Twitter

Följ Espoon kaupunki - Esbo stad

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Espoon kaupunki - Esbo stad

Espoon liikuntalautakunta on tarkastanut Liikunnan ja urheilun tulosyksikön maksuja: maksutulojen korotukset eivät nosta lasten ja nuorten harrastamisen hintaa18.4.2024 18:33:56 EEST | Tiedote

Liikuntalautakunta päätti kokouksessaan 18.4.2024 toimenpiteistä, joilla nostetaan Liikunnan ja urheilun maksutuloja noin miljoonalla eurolla. Muutokset tulevat voimaan vuoden 2025 alusta. Maksutulojen korotukset ovat osa kaupunkitasoista Taloudellisesti kestävä Espoo -ohjelmaa, jonka tavoitteena on parantaa kaupungin talouden tasapainoa.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye