Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten

Kunderna var nöjda med NTM-centralen i Södra Österbottens service år 2020

Dela
”Sakkunnig och saklig service”, ”Respekt för gårdens folk”, ”Inspektörernas råd i samband med inspektionsbesöket”, ”Trevlig och rådgivande atmosfär”. Det flödade in positiv respons på NTM-centralens enkät om servicetillfredsställelse. Jämfört med i fjol var kunderna nöjdare med NTM-centralen i Södra Österbottens kundservice. Den totala servicetillfredsställelsen år 2020 fick vitsordet 4,50. År 2019 var vitsordet 4,43. Motsvarande siffror för hela landet var 4,36 och 4,30. Siffrorna för hela landet innefattar också UF-centrets betalningstjänster, men inte coronafinansieringen.
Kunderna var nöjda med NTM-centralen i Södra Österbottens service år 2020
Kunderna var nöjda med NTM-centralen i Södra Österbottens service år 2020

- År 2020 var synnerligen exceptionellt på grund av coronaepidemin. På basis av enkäten om servicetillfredsställelse har vi dock förmått bevara god kontakt med våra kunder. Våra tjänster har förnyats och de har fungerat bra. För detta riktar vi ett stort tack till vår personal och kunderna som använder våra tjänster. Dessa resultat gör det lätt att satsa på år 2021, konstaterar NTM-centralen i Södra Österbottens överdirektör Mika Soininen 

Enkäten gäller NTM-centralernas finansierings-, betalnings-, tillsyns- och tillståndstjänster. Kunderna var nöjdast med att servicen var sakkunnig och med rådgivningen. Jämfört med i fjol ökade tillfredsställelsen med ärendets handläggningstid och beslutsmotiveringarna. Vänligheten låg på nästan samma nivå, även om vitsordet sjönk en aning jämfört med i fjol. Det elektroniska systemets funktion och även att det är så svårt att använda fick kritik.  

Skilt för varje serviceform var kunderna mest nöjda med ekotillsynen, som hade en total tillfredsställelse på 4,60. Den totala tillfredsställelsen med annan tillsyn låg på samma nivå 4,40. Den totala tillfredsställelsen med finansieringstjänsterna (4,42) och betalningstjänsterna (4,43) ökade från föregående år. 

Läsmeromservicetillfredsställelse (pressmeddelandena 16.3.2021)

Kontaktuppgifter till företagen som intervjuas får du av ovan nämnda.

Nyckelord

Kontakter

Mer information:


Utvecklingsexpert Soile Kauttio (fornamn.efternamn@ntm-centralen.fi)


tfn 0295 027 715

Bilder

Kunderna var nöjda med NTM-centralen i Södra Österbottens service år 2020
Kunderna var nöjda med NTM-centralen i Södra Österbottens service år 2020
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Om

Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten
Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten
Päätoimipaikka Seinäjoki: Alvar Aallon katu 8, PL 156
Vaasa: Wolffintie 35 | Kokkola: Pitkänsillankatu 15

0295 027 500http://www.ely-keskus.fi/etela-pohjanmaa

Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus on monialainen, alueellinen toimija. Haluamme edistää alueemme elinvoimaa, kestävää kasvua ja hyvää tulevaisuutta sekä hyvinvointia ja sisäistä turvallisuutta. Hoidamme elinkeinoihin, ympäristöön ja liikenteeseen liittyviä tehtäviä asiakkaidemme eli ihmisten, yritysten ja yhteisöjen hyväksi. Teemme työtämme Etelä-Pohjanmaan lisäksi Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueilla ympäristö- ja liikenneasioissa.

ELY-keskusten valtakunnallisia tiedotteita voit lukea täältä: ELY-keskukset

NTM-centralen i Södra Österbotten är en branschövergripande, regional aktör. Vi vill främja livskraft, hållbar tillväxt, en god framtid samt välstånd och intern säkerhet i regionen. Vi sköter uppgifter i anslutning till näringslivet, miljön och trafiken för våra kunders, dvs. människors, företags och sammanslutningars bästa. Vi är verksamma utöver i Södra Österbotten även i Österbotten och Mellersta Österbotten i fråga om miljö- och trafikfrågor.

NTM-centralernas riksomfattande pressmeddelanden kan du läsa här: NTM-centralerna

Följ Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus | NTM-centralen i Södra Österbotten

Rekreationsplanen för Storsand i Nykarleby skickas för utlåtande och presenteras för allmänheten (Österbotten)23.4.2024 10:07:56 EEST | Tiedote

Under åren 2021–2023 har en rekreationsanvändningsplan beretts för naturskyddsområdena och Natura 2000-området vid Storsand i Nykarleby. Planen har framtagits i samarbete med en planeringsgrupp som bestått av representanter för Nykarleby stad, Monäs, Hirvlax, Monå och Harjux byars samfälligheter, Forststyrelsen och Närings- trafik- och miljöcentralen i Södra Österbotten. Planens främsta målsättning är att fastställa hur området kan utvecklas så att skyddet av områdets naturvärden och möjligheterna till rekreationsanvändning kan samordnas. Rekreationsanvändningsplanen är inte juridiskt bindande.

Uudenkaarlepyyn Storsandin virkistyskäyttösuunnitelma lähetetään lausuntokierrokselle ja esitetään yleisölle (Pohjanmaa)23.4.2024 10:07:56 EEST | Tiedote

Uudenkaarlepyyn Storsandin luonnonsuojelualueiden ja Natura-2000-alueen virkistyskäyttösuunnitelma on valmisteltu vuosien 2021–2022 aikana. Suunnitelma on laadittu yhteistyössä ohjausryhmän kanssa, johon on kuulunut Uudenkaarlepyyn, osakaskunnan (Monäs-Hirvlax-Monå och Harjux byars samfällighet), Metsähallituksen ja Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen edustajia. Virkistyskäyttösuunnitelman päätavoite on määritellä, miten aluetta voidaan kehittää siten, että luonnonarvojen turvaaminen ja alueen virkistyskäyttömahdollisuuksia pystytään yhteensovittamaan. Virkistyskäyttösuunnitelma ei ole juridisesti sitova.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye