ExpomarkExpomark

Kunnossapito esillä Teknologia 22 -tapahtumassa - digitalisaatio keskeisenä aiheena

Helsingin Messukeskuksessa 3. – 5.5.2022 järjestettävä Teknologia-tapahtuma nostaa esille myös kunnossapitoa, erityisesti digitalisaation kautta. Alan yritykset esittäytyvät osastoilla ja ohjelmassa.

Teknologia 2019.

Digitalisaatio läpäisee useita teknologianaloja ja sen odotetaan vauhdittavan teknologia-alojen kasvua myös tulevaisuudessa. Tämä näkyy Teknologia-tapahtumassa myös kunnossapidon ammattilaisille.

– Digitalisaatio nousee keskeisenä aiheena esille Teknologia-tapahtuman kunnossapidon ohjelmassa. Digitalisaatio voi tarkoittaa esimerkiksi yleisempiä, laajoja tietojärjestelmiä mutta myös esimerkiksi hajautettuja laitetason järjestelmiä. Aihe nousee esille Energia & Kunnossapito Stagen ohjelmassa sekä erillisessä digitalisaatioaiheisessa seminaarissa, kertoo Kunnossapitoyhdistys Promaint ry:n toiminnanjohtaja Jaakko Tennilä

Kunnossapitoon liittyvää ohjelmaa järjestetään päivittäin. Puheenvuoroja pidetään muun muassa standardeista, puheentunnistuksesta, kunnonvalvonnasta, autonomisista mobiiliroboteista, ennakoivasta analytiikasta ja kriittisten komponenttien elinkaaren hallinnasta.

Teknologia-tapahtuman yhdistävänä teemana nousee esille vastuullisuus ja vastuullisuuden tulevaisuus. Vastuullisuus on keskeistä kunnossapitotoimialalle.

– Vastuullisuus on luonnollinen osa kunnossapitoa. Vaikkapa kestävä kehitys ja kiertotalous ovat olleet kunnossapidon arkipäivää jo pitkän aikaa. On esimerkiksi tärkeää, että kalliit laitteet jatkavat elinkaartaan mahdollisimman pitkään. Kunnossapidon rooli teollisuudessa onkin muuttunut: aiemmin toimimme enemmän ”palokuntana” sammuttumassa akuutteja tulipaloja, nyttemmin tärkeää on ennen kaikkea kunnossapidon ennaltaehkäisevä ja laitteiden toimintakykyä ylläpitävä rooli, Tennilä painottaa.

Teknologia-tapahtuma koostuu keskeisistä teknologian aihepiireistä. Näitä ovat kunnossapidon lisäksi automaatio, elektroniikka, energia, hydrauliikka ja pneumatiikka, levytyö, koneenrakentaminen, AI ja robotiikka ICT sekä 3D-tulostaminen.

Lisätietoja:

Kunnossapitoyhdistys Promaint ry, toiminnanjohtaja Jaakko Tennilä, p. 050 384 4545, jaakko.tennila@kunnossapito.fi

www.teknologia22.fi | #teknologia22

Kuvia edellisistä tapahtumista vapaasti toimitusten käyttöön Messukeskuksen kuvapankista http://mediabank.messukeskus.com.

Teknologia 2019.

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia tuoden yhteen alojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Missionamme on edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö ja 7 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat Pohjoinen Teollisuus, Energiamessut, Proforest, Apuvälinemessut, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus.

Tervetuloa Apuvälinemessuille Helsingin Messukeskukseen keskiviikosta perjantaihin 11.–13.5.2022.9.5.2022 09:47:43 EEST | Kutsu

Hyvä Toimittaja, apuvälinealan tärkein messutapahtuma käynnistyy tällä viikolla! Messujen teemana on erityisen hyvä arki. Ratkaisuja siihen haetaan niin opiskelun ja työllistymisen kannalta kuin harrastamisen, matkailun, seksuaalisuuden ja yhdenvertaisen osallisuuden näkökulmasta. Tapahtuma tarjoaa uusinta tietoa, tuotteita sekä iloa ja elämyksiä kuntoutuksen, apuväline-, terveys- ja sosiaalialan ammattilaisille sekä apuvälineiden käyttäjille.

Pohjoinen Teollisuus -suurtapahtumassa saadaan esimakua siitä, miltä pohjoisen teollisuus näyttää huomenna23.3.2022 14:16:04 EET | Tiedote

Pohjoinen Teollisuus -tapahtuma järjestetään 18.–19.5.2022 Oulun Ouluhallissa neljän vuoden hiljaiselon jälkeen. Messujen teemana on tänä vuonna Pohjoisen menestyksen tekijät. Esiin nostetaan pohjoisen teollisuuden keskeiset puheenaiheet, mm. teollisuuden tulevaisuus, kestävä kehitys ja tulevat suurhankkeet, kaivosteollisuus ja kunnossapito. Tapahtumaa on odotettu, sillä edellisen kerran messut järjestettiin vuonna 2018.