Kuntaliiton toimitusjohtaja vaihtuu

Suomen Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen on irtisanoutunut tehtävästään. Johtajasopimuksen mukaisesti työsuhde päättyy ensi vuoden helmikuun lopussa.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA 30.8.2018
JULKAISUVAPAA HETI

Kuntaliiton toimitusjohtaja vaihtuu

- Minulla on uusia tulevaisuuden suunnitelmia ja siksi olen irtisanoutunut Kuntaliitosta. Suunnitelmiin ei kuitenkaan kuulu politiikkaan palaaminen.

Kuntaliiton hallitus käynnistää uuden toimitusjohtajan haun välittömästi

Lisätietoja: Jari Koskinen, 044 9764225

Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina: Kuntien edellytyksiä kohtuuhintaisen asumisen järjestämiseen on vahvistettava31.10.2018 10:00Tiedote

- Kunnilla, erityisesti suurimmilla kaupunkiseuduilla, on keskeinen vastuu riittävän ja monipuolisen asuntotuotannon turvaamisessa. Tämän perustana on pitkäjänteinen maapolitiikka ja kaavoitustoimivalta, sanoi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina Kuntaliiton asuntopoliittisessa seminaarissa Helsingissä keskiviikkona. Valtion ja kaupunkiseutujen väliset maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimukset ovat osoittautuneet tehokkaaksi tavaksi edistää ja yhteensovittaa valtion ja kuntien suuria investointeja sekä kohtuuhintaista asuntotuotantoa. - MAL- sopimuksia on kehitettävä vahvemmaksi yhteistyön välineeksi ja valtion on oltava valmis laajentamaan niitä uusille seuduille. Myös kohtuuhintaista asumista palvelevia infra-avustuksia tarvitaan jatkossakin, muistutti Reina. Maapolitiikan keinovalikoimaa ei tule kaventaa Tällä hetkellä vireillä on lunastuslain muutos, jolla lakkautettaisiin niin sanotut arvonleikkaussäännökset, jotka ovat olennainen osa kuntien maapoliittista keinovali