Kuntaliiton toimitusjohtajaksi haki 6 henkilöä

26.10.2018
Julkaistavissa heti

Kuntaliiton toimitusjohtajaksi haki 6 henkilöä

Kuntaliiton toimitusjohtajan tehtävään ovat määräaikaan mennessä hakeneet seuraavat henkilöt:

Harri Jaskari, hallintotieteiden lisensiaatti
Markku Lumio, oikeustieteen kandidaatti, varatuomari
Minna Karhunen, hallintotieteiden maisteri
Päivi Nikander, Master in Public Administration, Master in Civil Engineering
Salla Palmi-Felin, filosofian tohtori
Yksi hakija ei halua nimeään julkisuuteen.

Tehtävän kelpoisuusehtona on ylempi korkeakoulututkinto, kunta-alan perehtyneisyys ja vahva johtajakokemus. Tehtävä täytetään seitsemän vuoden määräajaksi.

Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero, p. 050 512 1602

Pi Krogell-Magni, va. viestintäjohtaja, Suomen Kuntaliitto, p. 050 522 5953

Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina: Kuntien edellytyksiä kohtuuhintaisen asumisen järjestämiseen on vahvistettava31.10.2018 10:00Tiedote

- Kunnilla, erityisesti suurimmilla kaupunkiseuduilla, on keskeinen vastuu riittävän ja monipuolisen asuntotuotannon turvaamisessa. Tämän perustana on pitkäjänteinen maapolitiikka ja kaavoitustoimivalta, sanoi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina Kuntaliiton asuntopoliittisessa seminaarissa Helsingissä keskiviikkona. Valtion ja kaupunkiseutujen väliset maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimukset ovat osoittautuneet tehokkaaksi tavaksi edistää ja yhteensovittaa valtion ja kuntien suuria investointeja sekä kohtuuhintaista asuntotuotantoa. - MAL- sopimuksia on kehitettävä vahvemmaksi yhteistyön välineeksi ja valtion on oltava valmis laajentamaan niitä uusille seuduille. Myös kohtuuhintaista asumista palvelevia infra-avustuksia tarvitaan jatkossakin, muistutti Reina. Maapolitiikan keinovalikoimaa ei tule kaventaa Tällä hetkellä vireillä on lunastuslain muutos, jolla lakkautettaisiin niin sanotut arvonleikkaussäännökset, jotka ovat olennainen osa kuntien maapoliittista keinovali