Kuntaliitto etsintäkuuluttaa Suomen liikkuvinta kuntaa

Ensimmäistä kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa etsitään kuntalaisten liikuntamahdollisuuksia erinomaisesti edistänyttä kuntaa. Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan ohjelmaa ja sen järjestää Suomen Kuntaliitto, yhteistyökumppaneinaan THL, Suomen Olympiakomitea ja Urheilugaala. Voittaja tullaan palkitsemaan Uno-pokaalilla 18.1.2018 Helsingissä Hartwall Arenalla pidettävässä Urheilugaalassa.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
30.10.2017
Julkaistavissa heti

Kunnat mukana vuoden 2018 Urheilugaalassa:
Kuntaliitto etsintäkuuluttaa Suomen liikkuvinta kuntaa

Kolme kilpailukategoriaa

Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa on kolme kategoriaa; Kunta monipuolisten ja liikkumaan houkuttelevien liikuntapaikkojen edistäjänä, Kunnan liikuntaa lisäävät toimenpiteet, hanke-ja kokeilutoiminta, Kunnan liikunnan rooli kumppanuuksien vahvistajana.

Valinnassa painottuvat muun muassa seuraavat tekijät: liikuntapaikkojen saavutettavuus ja esteettömyys, liikuntapaikkaverkoston kokonaisuus, toiminnan kohdentaminen vähemmän liikkuville ryhmille, liikuntaneuvonta sekä yhteistyö kolmannen sektorin kanssa.

Jokainen kunta voi asettua ehdolle yhdessä tai useammassa Liikkuvin kunta -kategoriassa. Voittajakunnan valitsee Urheilugaalan Suuri raati.

Kilpailu on avoin ja maksuton kaikille kunnille. Ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 17.11.2017 klo 12:00. Kuntien kirjaamoihin on lähetetty ilmoittautumislomake kilpailuun. Kolme Suomen liikkuvin kunta -ehdokasta julkistetaan suorassa Ylen Urheiluviikonloppu lähetyksessä 2.12.2017.

www.kuntaliitto.fi/liikkuvinkunta #liikkuvinkunta
Esa Nieminen, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja p. 040 546 6424
Kari Sjöholm, erityisasiantuntija, liikunta-asiat, p. 0500 750 721

09 7711http://www.kunnat.net

//RÄTTELSE TILL PRESSMEDDELANDET SOM SKICKADES KLOCKAN 12:55: ANTALET KOMMUNER SOM HÖJT SIN SKATTESATS ÄR 53, INTE 52 SOM DET MEDDELADES TIDIGARE// Kommunernas genomsnittliga inkomstskattesats sjunker för första gången på över 20 år//17.11.2017 22:26Tiedote

//TRE MENINGAR KORRIGERADE: 1) TVÅ MENINGAR I ANDRA STYCKET: SKATTESATSEN SÄNKS ÅR 2018 I SEX KOMMUNER OCH HÖJS I 53. ANTALET KOMMUNER SOM HÖJER SIN SKATTESATS ÄR SEX FLER ÄN I FJOL. 2) FÖLJANDE MENING I FEMTE STYCKET: TOTALT TIO KOMMUNER VALDE ATT HÖJA SKATTESATSEN MED 1,00 PROCENTENHETER// Rättelsen beror på att inkomstskattesatsen i Siikainens kommun höjs med en procentenhet, från 21 till 22 procent.

//KORJAUS KELLO 12.55 LÄHETETTYYN TIEDOTTEESEEN TULOVEROPROSENTTIA KOROTTANEIDEN KUNTIEN MÄÄRÄ ON 53, EI AIEMMIN ILMOITETTU 52// Kuntien keskimääräinen tuloveroprosentti laskee ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen17.11.2017 21:55Tiedote

//KORJATTU KOLME VIRKETTÄ: 1) TOISESSA KAPPALEESSA KAKSI VIRKETTÄ: VEROPROSENTTI LASKEE VUONNA 2018 KUUDESSA KUNNASSA JA NOUSEE 53 KUNNASSA. KOROTTAJIA ON KUUSI ENEMMÄN KUIN VIIME VUONNA. 2) VIIDENNESSÄ KAPPALEESSA VIRKE: SUURIN KOROTUS ON 1,00 PROSENTTIYKSIKKÖÄ, JOKA TEHTIIN YHTEENSÄ KYMMENESSÄ KUNNASSA// Korjaus johtuu siitä, että Siikaisten kunnan tuloveroprosentti nousee vuodelle 2018 yhdellä prosenttiyksiköllä, 21 prosentista 22 prosenttiin.

Landskapens och kommunernas samarbete i säkerhetsfrågor bör garanteras15.11.2017 12:51Tiedote

Det finns en risk att landskapens säkerhetsmyndigheter fjärmar sig från kommunerna på ett sätt som äventyrar räddningsväsendets samarbete med dem. Detta skulle med mycket stor sannolikhet innebära att säkerhetsarbetets genomslagskraft försvagas, vilket i sin tur skulle återspeglas på ett negativt sätt på möjligheterna att uppnå de lokala, regionala och nationella målen, sade Kommunförbundets vice vd Timo Reina i Kuopio på onsdagen. I sitt anförande vid seminariet för Räddningsinstitutets och Regionförvaltningsverkets beredskapsövning ITÄ2017 framhävde Reina vikten av att säkerställa ett tätt samarbete i fortsättningen.

Maakuntien ja kuntien yhteistyö turvallisuuskysymyksissä varmistettava15.11.2017 11:08Tiedote

On riskinä, että maakuntien turvallisuusviranomaiset etääntyvät kunnista tavalla, joka vaarantaa pelastustoimen kuntayhteistyön. Tämä merkitsisi hyvin suurella todennäköisyydellä turvallisuustyön vaikuttavuuden heikkenemistä, mikä heijastuisi kielteisellä tavalla paikallisesti, alueellisesti ja kansallisesti asetettujen tavoitteiden saavuttamiseen, totesi Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina Kuopiossa keskiviikkona.