Kuntaliitto etsintäkuuluttaa Suomen liikkuvinta kuntaa

Ensimmäistä kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa etsitään kuntalaisten liikuntamahdollisuuksia erinomaisesti edistänyttä kuntaa. Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan ohjelmaa ja sen järjestää Suomen Kuntaliitto, yhteistyökumppaneinaan THL, Suomen Olympiakomitea ja Urheilugaala. Voittaja tullaan palkitsemaan Uno-pokaalilla 18.1.2018 Helsingissä Hartwall Arenalla pidettävässä Urheilugaalassa.

KUNTALIITTO TIEDOTTAA
30.10.2017
Julkaistavissa heti

Kunnat mukana vuoden 2018 Urheilugaalassa:
Kuntaliitto etsintäkuuluttaa Suomen liikkuvinta kuntaa

Kolme kilpailukategoriaa

Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa on kolme kategoriaa; Kunta monipuolisten ja liikkumaan houkuttelevien liikuntapaikkojen edistäjänä, Kunnan liikuntaa lisäävät toimenpiteet, hanke-ja kokeilutoiminta, Kunnan liikunnan rooli kumppanuuksien vahvistajana.

Valinnassa painottuvat muun muassa seuraavat tekijät: liikuntapaikkojen saavutettavuus ja esteettömyys, liikuntapaikkaverkoston kokonaisuus, toiminnan kohdentaminen vähemmän liikkuville ryhmille, liikuntaneuvonta sekä yhteistyö kolmannen sektorin kanssa.

Jokainen kunta voi asettua ehdolle yhdessä tai useammassa Liikkuvin kunta -kategoriassa. Voittajakunnan valitsee Urheilugaalan Suuri raati.

Kilpailu on avoin ja maksuton kaikille kunnille. Ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 17.11.2017 klo 12:00. Kuntien kirjaamoihin on lähetetty ilmoittautumislomake kilpailuun. Kolme Suomen liikkuvin kunta -ehdokasta julkistetaan suorassa Ylen Urheiluviikonloppu lähetyksessä 2.12.2017.

www.kuntaliitto.fi/liikkuvinkunta #liikkuvinkunta
Esa Nieminen, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja p. 040 546 6424
Kari Sjöholm, erityisasiantuntija, liikunta-asiat, p. 0500 750 721

Utredning av professor Petri Kuoppamäki: Ställningen för landskapens nationella servicecenter bör omvärderas i vård- och landskapsreformen16.1.2018 10:01Tiedote

Petri Kuoppamäki, professor i företagsjuridik, har på uppdrag av Kommunförbundet, Finlands kommunstiftelse och de kommunägda bolag som producerar ekonomi- och personalförvaltningstjänster utrett hur den föreslagna produktionsmodellen för centraliserade stödtjänster överensstämmer med konkurrenslagstiftningen, EU:s regler för statligt stöd och upphandlingslagstiftningen.

Selvitys: Maakuntien valtakunnallisten palvelukeskusten asema sote- ja maakuntauudistuksessa arvioitava uudelleen16.1.2018 09:58Tiedote

Yritysjuridiikan professori Petri Kuoppamäki on Kuntaliiton, Suomen Kuntasäätiön sekä kuntaomisteisten talous- ja henkilöstöhallinnon palveluja tuottavien yhtiöiden toimeksiannosta selvittänyt ehdotetun keskitettyjen tukipalveluiden tuotantomallin yhteensopivuutta kilpailulainsäädännön, EU:n valtiontukisäännösten ja hankintalainsäädännön kanssa.

Timo Reina: Maankäytön suunnittelujärjestelmän uudistus kannattaisi valmistella parlamentaarisesti12.1.2018 11:13Tiedote

Maakuntauudistus muuttaa merkittävästi myös maankäytön ja rakentamisen toimintaympäristöä. Maakunnan ja kunnan yhdyspinnalla tarvitaan uudenlaisia toimintatapoja, yhteistyön muotoja ja suunnitteluvälineitä. Laajalle maankäyttö- ja rakennuslain uudistukselle on kova tarve, ja sitä valmistelemaan sopisi parhaiten jo tällä vaalikaudella asetettava parlamentaarinen työryhmä, ehdotti Kuntaliiton varatoimitusjohtaja Timo Reina tänään Jyväskylässä Keski-Suomen liiton seminaarissa