Kuopiolainen nuoripari voitti 600 000 Eurojackpotista – ympäristötietoisuus ohjaa sijoituspäätöksiä

Nuori kuopiolaisparikunta pohtii tarkkaan, mihin käyttää Eurojackpotista voittamansa 600 000 euroa. Matkahaaveita puristaa lyhyemmiksi tietoisuus lentokoneiden päästöistä, ja auton hankinnassa punnitaan mahdollisuus sähköautoon.
Voittokahvit nautittiin Veikkauksen legendaarisessa voittajakabinetti Sinisessä.

Suomeen tuli kierroksella 48/2018 kolme samankokoista 609 435,60 euron voittoa. Yksi niistä osui Kuopion K-citymarket Kolmisopessa pelattuun
riviin.

- Tositetta säilytettiin lipaston laatikossa. Välillä piti tarkistaa, että se on tallessa, myöntävät voittajat.

Voitto selvisi vasta tiistaina, kun arvonta oli perjantaina.

- Rupesimme tarkistamaan tositteita, joita oli molemmilla yksi. Eihän sitä meinannut uskoa todeksi, nuoripari kertaa hempeää tarkistushetkeä, joka sujui sängyllä pötkötellen.

Haaveissa voittajilla on samanlaisia asioita kuin onnekkailla pelaajilla on ollut siitä lähtien, kun Suomessa alettiin pelata suurvoittoja tuovia rahapelejä lähes 50 vuotta sitten. Asuminen, matkustaminen ja arkiliikkuminen ovat ajatuksissa, mutta tavalla, jota ei puoli vuosisataa sitten osattu edes ajatella. Pohdinnassa on nimittäin sähköauton hankkiminen sitten, kun uuden auton aika tulee.

- Katsotaan nyt, mihin päädymme. Matkoille on nyt kiva lähteä, mutta vaikka kaukokohteet kiinnostavat, voi olla että päädymme lyhyempään lentoon. Se kuitenkin on matkustusmuoto, joka rasittaa luontoa.

Hyväntekeväisyyskin on käynyt mielessä, ja siinäkin on lähtökohtana ympäristötietoisuus.

- Pidämme kohteen salaisuutena kuten koko voitonkin. Vain lähimmät tietävät eivätkä muut saa tietää, kertoi lupsakka savolaispariskunta ennen kuin suuntasi voitonhakumatkalla hieman juhlistamaan onnenpotkua ostoksilla.

Kuopiolaisten voittokierroksella oli potissa 32 miljoonaa euroa. Täysosumia ei tuolloin löytynyt. Toisen voittoluokan osumia oli kolme, joista kaksi Suomessa (Kuopio ja Helsingin Munkkivuoren R-kioski) ja kaksi Saksassa. Kierroksen ihmeellisyys oli se, että ainoalla kolmannen voittoluokan 5+0-osumalla voitti saman verran kuin 5+1-tuloksella, ja tämänkin 609 435,60 euron voitto osui Suomeen.

Voittosumma on kuopiolaispariskunnalle mieleen. Se antaa väljyyttä tulevaisuudensuunnitelmiin ja lisää mahdollisuuksia työmarkkinoilla sikäli, että työn mieluisuus saa palkkaa suuremman arvon nyt kun rahaa on.

- Isompi voitto olisi muuttanut elämää. Tämän kanssa pärjää hyvin.

Toimituksille tiedoksi: Voittajat eivät anna lisätietoja.