Kuopiolainen voitti Veikkauksen Pore-nettipelistä 20 000 euron päävoiton

Voitto tuli 1 euron panoksella.

Kuopiossa asuvalla nettipelaajalla oli pelionni kohdallaan torstaina 17.8. Hän pelasi Veikkauksen nettisivuilla Pore-nimistä arvontapeliä 1 euron panoksella, ja pelistä osui hänelle päävoitto, joka euron panoksella pelatessa on 20 000 euroa. Voitto maksettiin suoraan onnekkaan kuopiolaispelaajan tilille.

Pore on Veikkauksen nettisivuilla pelattava numeroveikkaus, jossa pelaaja valitsee 8 pelinumeroa väliltä 1–20 sekä yhden bonusnumeron väliltä 1–4. Pelipanos on 1–5 euroa. Voitto määräytyy ennalta määriteltyjen kertoimien mukaan, ja päävoiton voittaa saamalla kaikki 8 pelinumeroa ja bonusnumeron oikein. Poreessa arvonnat suoritetaan 7 minuutin välein.

Kuopiolainen pelaaja oli pelannut samassa arvonnassa myös toisen rivin, jossa oli samat pelinumerot mutta eri bonusnumero. Tuolla rivillä hän voitti 2 000 euroa, joten yhteensä kuopiolaisvoittaja nappasi 22 000 euroa Pore-arvonnasta torstaina.

Pore tuli mukaan veikkaus.fi:n pelivalikoimaan joulukuussa 2013. Peliä pääsevät pelaamaan Veikkauksen etuasiakkaat. Pelin erikoisuus on ”ei yhtään oikein” -voittoluokka. Jos yksikään arvottu numero ei osu riviin, voittaa pelaaja pelipanoksen takaisin kymmenkertaisesti.

Poreen suurin mahdollinen päävoitto on 100 000 euroa, jonka voi voittaa 5 euron pelipanoksella. Tuo voitto on napsahtanut pelin historian aikana kaksi kertaa: syyskuussa 2016 Mikkeliin ja helmikuussa 2016 Maskuun.