Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Kuopion keskustaan Vuorikadulle 44 asunnon kerrostalo

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi on tänään tehnyt kaupat Kuopion Vuorikadun tontista, johon rakennetaan omalle tontille nykyaikainen asuinkerrostalo ja liikehuoneistoja.
Havainnekuva Asunto Oy Kuopion Vuorikadusta.

Kuopion Vuorikatu 14:n varrella sijaitsevat kolme vanhaa rakennusta puretaan, ja tilalle tulee osin kuusi- ja osin neljäkerroksinen kerrostalo, jossa on 44 asuntoa ja kolme liikehuoneistoa. Taloon kuuluu myös 29 puolilämmintä autohallipaikkaa. Asunto Oy Kuopion Vuorikatu 14 tulee sijaitsemaan kokonaan omalla tontilla.

Nykyiset tontilla sijaitsevat rakennukset on rakennettu 1900-luvun taitteessa. Rakennukset on kuntokartoituksessa todettu huonokuntoisiksi. Lisäksi niitä on muuteltu vuosien varrella. Inventointitietojen mukaan suunnittelualueen vanhin rakennus on rakennettu vuonna 1847. Alun perin rakennus on ulottunut pidemmälle tontin sisäosaan, mutta tämä osa on korvattu siipirakennuksella vuonna 1914.

Rakentaminen alkaa maaliskuussa 2018 ja kohteen arvioitu valmistuminen on kesällä 2019.

Asunto Oy Kuopion Vuorikatu 14:

- Osin kuusikerroksinen ja osin neljäkerroksinen kerrostalo, johon tulee kolme     liikehuoneistoa, 44 asuntoa ja 29 puolilämmintä autohallipaikkaa.

- Asuntojen koot 25m2 yksiöstä 66,5m2 kolmioon.

- Rakentaminen alkaa maaliskuussa 2018 ja kohteen arvioidaan valmistuvan kesällä 2019.

- Kävelymatkaetäisyys matkustajasatamaan ja Kuopion torille

- Omalla tontilla Kirkkopuiston vieressä

Lisätietoja:

Risto Pennanen, aluejohtaja, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi,

puh. +358 44 421 0360

risto.pennanen@pohjolarakennus.fi

Tomi Jukola, toimitusjohtaja, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi,

tomi.jukola@pohjolarakennus.fi

Juha Metsälä, konsernijohtaja, Pohjola Rakennus Group PRG Oy,

juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Havainnekuva Asunto Oy Kuopion Vuorikadusta.

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi
Kalevankatu 10 / Puijonkatu 22 B 4. krs
40100 JYVÄSKYLÄ / KUOPIO

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi on osa Pohjola Rakennus-konsernia, joka on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2000 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 3000 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Äänekosken ensimmäiset asumisoikeusasunnot rakenteille helmikuussa – Avain Yhtiöt ja Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi allekirjoittivat urakkasopimuksen27.11.2017 09:00:00 EET | Tiedote

Avain Yhtiöt rakennuttaa Äänekosken keskustaan Rautatienkadulle kaksi asumisoikeuskohdetta, joihin tulee yhteensä 77 asuntoa. Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi. Rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi vuoden helmikuussa, arvioitu valmistuminen ajoittuu kesälle 2019.