Kuopion Männistöön on rakenteilla uusi seniorikoti

Ikääntyneiden asumis- ja hoivapalveluiden tarjonta laajenee Kuopiossa, sillä uuden senioritalon rakennustyöt Lönnrotinkadulla on aloitettu viime viikolla. Kiinteistö valmistuu ensi syksyyn mennessä. Senioritalon Attendolle rakennuttaa Lujatalo. Senioritaloon tulee kaikkiaan 60 palveluasumisen kotia, joihin kuuluu tehostettua palveluasumista ja senioreille suunnattuja vuokra-asuntoja.

Havainnekuva senioritalosta ja lähiympäristöstä.

Ikääntyneiden asumis- ja hoivapalveluiden tarjonta laajenee Kuopiossa, sillä uuden senioritalon rakennustyöt Lönnrotinkadulla on aloitettu viime viikolla. Kiinteistö valmistuu ensi syksyyn mennessä. Senioritalon Attendolle rakennuttaa Lujatalo. Monipuolisista palveluista ikääntyneille vastaa Attendo.

Kauniille paikalle Kalevantorin kupeeseen sijoittuvaan kiinteistöön tulee kaikkiaan 60 palveluasumisen kotia, joihin kuuluu tehostettua palveluasumista ja senioreille suunnattuja vuokra-asuntoja. Senioritalon naapurustoon ja pihapiiriin tulee myös muita asuintaloja ja päiväkoti.

Rakenteilla oleva kohde tuo yhteen eri ikäluokat ja tarjoaa yksilöllisiä asumispalveluita Kuopion ikäihmisille. Tehostetun palveluasumisen lisäksi senioritalo lisää kevyempien ja monipuolisten asumispalvelujen tarjontaa. Senioritalossa tavoite on ylläpitää ikääntyneen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja toimintakykyä.

- Kehitämme ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluja vastaamaan tämän päivän tarpeita. Tutussa kiinteistössä tuttujen ihmisten ympäröimänä voi palveluja muokata nopeasti ja joustavasti senhetkisten tarpeiden mukaan, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle. Monipuoliset aktiviteetit ja seura sekä paikallisten yrittäjien hyvinvointipalvelut ovat senioritalossa helposti saatavilla, sanoo Attendon aluejohtaja Anne Flink.

Senioritaloon on mahdollista päästä asukkaaksi kaupungin palvelusetelien kautta tai itse maksavana.

Anne Flink
aluejohtaja, hoivapalvelut, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Alex Gullichsen
myyntipäällikkö, hoivapalvelut, Attendo
alex.gullichsen@attendo.fi

Havainnekuva senioritalosta ja lähiympäristöstä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Sipoon Wolf ja taksiyrittäjät haastavat hyviin tekoihin, tarjoavat palvelukodin asukkaille lätkämatsin kyytien kera12.10.2017 10:18Tiedote

Attendo Joenrannan palvelukodissa odotetaan innolla 14. lokakuuta Wolf Sipoon ja KJT Keravan välistä jääkiekon 2. divisioonan paikallisottelua. Miesten edustusjoukkueelle ilta on myös erityinen, sillä peli-illan kruunaa joukkueen ideoima hyvä teko. Jääkiekkojoukkue ja paikalliset taksiyrittäjät tarjoavat peli-illan ja kyydit jäähallille palvelukodissa asuville. Samalla Wolf Sipoon joukkue haastaa kaikki suomalaiset hyviin tekoihin.