Kuopion Männistöön on rakenteilla uusi seniorikoti

Ikääntyneiden asumis- ja hoivapalveluiden tarjonta laajenee Kuopiossa, sillä uuden senioritalon rakennustyöt Lönnrotinkadulla on aloitettu viime viikolla. Kiinteistö valmistuu ensi syksyyn mennessä. Senioritalon Attendolle rakennuttaa Lujatalo. Senioritaloon tulee kaikkiaan 60 palveluasumisen kotia, joihin kuuluu tehostettua palveluasumista ja senioreille suunnattuja vuokra-asuntoja.

Havainnekuva senioritalosta ja lähiympäristöstä.

Ikääntyneiden asumis- ja hoivapalveluiden tarjonta laajenee Kuopiossa, sillä uuden senioritalon rakennustyöt Lönnrotinkadulla on aloitettu viime viikolla. Kiinteistö valmistuu ensi syksyyn mennessä. Senioritalon Attendolle rakennuttaa Lujatalo. Monipuolisista palveluista ikääntyneille vastaa Attendo.

Kauniille paikalle Kalevantorin kupeeseen sijoittuvaan kiinteistöön tulee kaikkiaan 60 palveluasumisen kotia, joihin kuuluu tehostettua palveluasumista ja senioreille suunnattuja vuokra-asuntoja. Senioritalon naapurustoon ja pihapiiriin tulee myös muita asuintaloja ja päiväkoti.

Rakenteilla oleva kohde tuo yhteen eri ikäluokat ja tarjoaa yksilöllisiä asumispalveluita Kuopion ikäihmisille. Tehostetun palveluasumisen lisäksi senioritalo lisää kevyempien ja monipuolisten asumispalvelujen tarjontaa. Senioritalossa tavoite on ylläpitää ikääntyneen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja toimintakykyä.

- Kehitämme ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluja vastaamaan tämän päivän tarpeita. Tutussa kiinteistössä tuttujen ihmisten ympäröimänä voi palveluja muokata nopeasti ja joustavasti senhetkisten tarpeiden mukaan, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle. Monipuoliset aktiviteetit ja seura sekä paikallisten yrittäjien hyvinvointipalvelut ovat senioritalossa helposti saatavilla, sanoo Attendon aluejohtaja Anne Flink.

Senioritaloon on mahdollista päästä asukkaaksi kaupungin palvelusetelien kautta tai itse maksavana.

Anne Flink
aluejohtaja, hoivapalvelut, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Alex Gullichsen
myyntipäällikkö, hoivapalvelut, Attendo
alex.gullichsen@attendo.fi

Havainnekuva senioritalosta ja lähiympäristöstä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.