Kuopion Portti –hanketta koskeva asemakaava sai lainvoiman

Kuopion kaupunginvaltuusto on hyväksynyt Kuopion Linja-autoaseman ympäristön asemakaavan ja asemakaavamuutoksen. Alueen asemakaava sai lainvoiman 30.6.2017. Asemakaavan lainvoimaisuuden myötä Kuopion Portti -hanketta jatketaan suunnitelman mukaisesti. Tavoitteena on käynnistää Kuopion Portin rakentaminen vuoden 2018 keväällä.

- Kiinnostus hanketta kohtaan on ollut suurta. Merkittävä osa ensimmäisen vaiheen tiloista on jo varattu, mutta kannattaa kysyä vielä vapaana olevia tiloja, kertoo Laptin Itä-Suomen aluejohtaja Risto Pekkarinen.

Kuopion Asemanseudulle rakennettava Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon rakennetaan noin 47 000 neliömetriä asunto-, toimisto-, liike- ja palvelutiloja. Hanke toteutetaan vaiheittain noin 5 vuoden aikana.

Risto Pekkarinen, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, Itä-Suomi, puh. 040 134 5244

Lapti Group Oy lyhyesti

Lapti Group on voimakkaasti kasvava rakennusalan toimija, johon kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy sekä talotekniikkayhtiö Laptitec Oy. Konserni rakentaa asuntoja, toimitiloja sekä terveydenhoito- ja hoivakiinteistöjä. Lisäksi Lapti Group tarjoaa sähkö-, LVI- ja automaatiopalveluiden suunnittelua sekä projektitoteutuksia. Konsernin vuoden 2017 liikevaihto (uuden konsernirakenteen mukaisesti laskettuna) oli noin 220miljoonaa euroa. Lapti Group -konsernin palveluksessa on noin 670 henkilöä.

Lue lisää lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.