Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Kuopion Ruutikellari valmistuu

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomen Kuopion historian ensimmäinen kohde valmistuu huhtikuussa.
Havainnekuva Asunto Oy Kuopion Ruutikellari.

Asunto Oy Kuopion Ruutikellarin rakentaminen Kuopion Pihlajalaaksoon aloitettiin maaliskuussa 2017. Kahden kerrostalon ja yhteensä 70 asunnon taloyhtiö kunnioittaa alueen historiaa. Kohde on saanut nimensä Kallantien mutkassa sijaitsevan, suojellun punatiilirakennuksen mukaan, joka on aiemmin toiminut ruutivarastona.

”Kuopion Ruutikellari edustaa Kuopioon paljon kaivattua kohtuuhintaista asumista. Pohjola Rakennus paikkasi tämän aukon, ja ei olekaan ihme, että Ruutikellarin lähes kaikki asunnot on myyty”, kertoo Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomen toimitusjohtaja Tomi Jukola.

Kohtuuhintaisia koteja myös Kuopion keskustaan ja Saaristokaupunkiin

Pohjola Rakennuksen kerrostalotyömaa Kuopion Vuorikadulla käynnistyi maaliskuussa. Kokonaan omalle tontille nousee osin kuusi- ja osin neljäkerroksinen kerrostalo, jossa on 44 asuntoa ja kolme liikehuoneistoa. Taloon kuuluu myös 29 puolilämmintä autohallipaikkaa.

Hyvien kulkuyhteyksien päähän oppilaitoksista ja Kuopion keskustasta valmistuu yhteensä 56 asuntoa Asunto Oy Kuopion Keilantoriin. Keilantorin asuntojen myynti alkaa toukokuussa ja rakennustyöt kesäkuussa.

Tonttitarjouskilpailun voitto tuo uudisasuntoja myös Siilinjärvelle

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi voitti Siilinjärven kunnan järjestämän tontinluovutuskilpailun kolmen talon tontista ja ensimmäinen kohde, Asunto Oy Siilinlahden Timantti on juuri tullut ennakkomarkkinointiin.

”Siilinjärvellä ei ole rakennettu kerrostaloja rantatontille koskaan aikaisemmin ja nyt As Oy Siilinlahden Timantti poistaa tämän puutteen. Kunnan hieno uimalaitos on Siilinlahden ja As Oy Siilinlahden Timantin välissä ja kohteesta aukeaa aivan upeat näkymät etelään Siilinlahden ulapalle” kertoo Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomen Kuopion aluejohtaja Risto Pennanen.

Siilinlahden Timantin sijainti ei voisi olla keskeisempi. Kesällä veneily ja talvella pilkkiminen ja hiihto onnistuvat heti kotirannasta, kesäteatteri on noin sadan metrin päässä ja koulu viereisellä tontilla. Siilinjärven keskustaankin on matkaa vain muutama sata metriä kevyen liikenteen väylää pitkin.

Lisätietoja:

Risto Pennanen, aluejohtaja, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi,

p. +358 44 421 0360

risto.pennanen@pohjolarakennus.fi

Tomi Jukola, toimitusjohtaja, Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

p. +358 40 546 8322

tomi.jukola@pohjolarakennus.fi

Juha Metsälä, konsernijohtaja, Pohjola Rakennus Group PRG Oy

p. +358 41 4590 600

juha.metsala@pohjolarakennus.fi

Havainnekuva Asunto Oy Kuopion Ruutikellari.
Havainnekuva Asunto Oy Kuopion Keilantori
Havainnekuva Asunto Oy Siilinlahden Timantti.

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi
Kalevankatu 10 / Puijonkatu 22 B 4. krs
40100 JYVÄSKYLÄ / KUOPIO

Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi on osa Pohjola Rakennus-konsernia, joka on projektinjohtomallilla toimiva rakennusliike sekä aluesuunnittelun ja kiinteistökehittämisen asiantunteva kumppani. Pohjola Rakennus on rakentanut yli 10 000 kotia, ja se kuuluu suurimpiin asuntorakentajiin Tampereen, Turun ja Jyväskylän alueella. Tällä hetkellä Pohjola Rakennuksella on noin 2 500 asuntoa rakenteilla. Lisäksi Pohjola Rakennus toteuttaa liike-, tuotanto- ja toimitiloja, infra- ja peruskorjauskohteita. Konserni työllistää yhteensä noin 3 000 henkilöä, joista omaa henkilökuntaa on noin 200. Konsernin tavoitteena on olla johtava asuntorakentaja toiminta-alueillaan. www.pohjolarakennus.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi

Äänekosken ensimmäiset asumisoikeusasunnot rakenteille helmikuussa – Avain Yhtiöt ja Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi allekirjoittivat urakkasopimuksen27.11.2017 09:00:00 EET | Tiedote

Avain Yhtiöt rakennuttaa Äänekosken keskustaan Rautatienkadulle kaksi asumisoikeuskohdetta, joihin tulee yhteensä 77 asuntoa. Rakennusurakoitsijana hankkeessa toimii Pohjola Rakennus Oy Keski- ja Itä-Suomi. Rakentamisen on tarkoitus alkaa ensi vuoden helmikuussa, arvioitu valmistuminen ajoittuu kesälle 2019.