Kuplien kohti vuotta 2019

Uudenvuodenaattona Alkot palvelevat asiakkaita kello 18.00 saakka.

Alkon uudenvuoden myynnissä korostuu iloinen ja kupliva juhlinta, sillä uudenvuodenaaton alla kuohuvien juomien kysyntä kasvaa. Kuohuviinejä arvioidaan myytävän yli nelinkertaisesti juhlattomaan jaksoon verrattuna. Samppanjoita myydään arviolta noin 270 % juhlatonta jaksoa enemmän. Alkoholittomien viinien myynti yli kaksinkertaistuu uudenvuoden alla.

Uudenvuodenjuhlinnassa otetaan usein hieman rennommin, kun joulun isot illalliset ovat ohitse. Kuohuviini on hyvin osuva juomavalinta esimerkiksi noutopöytään, joka sisältää vaikkapa alkavan blinikauden kunniaksi kauden ensimmäiset blinit, salaatteja ja esimerkiksi kalaruokia.

”Minusta kuohuviinien valinnassa blinien kumppaniksi kannattaa käyttää apunaan Alkon uusia kuohuviinien makutyyppejä. Blineille, joiden täytteet voivat vaihdella herkän herkullisesta mädistä etikkaiseen sienisalaattiin, valitsisin samppanjoista kumppanin erityisesti makutyypeistä Runsas & paahteinen ja Vivahteikas & ryhdikäs. Kuohuvista samppanjan lisäksi erityisesti cremantit ja cavat soveltuvat blinien seuraan vivahteikkaiden ja runsaiden aromiensa ansiosta. Alkoholittomien kuohuviinien pehmeä hedelmäisyys toimii myös runsaiden blinipöytien ääressä”, nyrkkisääntönä tarjoilee Alkon valmennuspäällikkö Jaana Lokka-Palomäki.

Juhlajakson myyntiä on ennustettu edellisvuoden myyntien perusteella ja verrattu parhaiten vastaavaan juhlattomaan ajankohtaan.

Alko palvelee uudenvuodenaattona kello 18 saakka

Uudenvuodenaatto osuu tänä vuonna maanantaille ja Alkot palvelevat asiakkaita kello 18.00 saakka. Edellispäivänä eli sunnuntaina myymälät ovat kiinni. Myös uudenvuodenpäivänä myymälät ovat suljettuna. Alkon aukioloaikoja säätelee alkoholilaki.

”Uudenvuodenaatto on perinteisesti eloisa asiointipäivä ja kaikki Alkot palvelevat kello 18.00 saakka. Todennäköisesti edellisvuosien tapaan vilkkain hetki myymälöissä on iltapäivällä ja illalla”, kertoo Alkon liiketoimintajohtaja Kari Pennanen.

Muistutus: Hae mukaan Alkon järjestämään Maistuvia sisältöjä -valmennukseen!11.6.2019 09:20:01 EESTKutsu

Oletko sisällöntuottaja juoman ja ruoan maailmasta ja kaipaat uutta potkua tai kipinää tekemiseesi? Tai oletko alalle tähtäävä ja haluaisit syventää osaamistasi? Alko järjestää syksyllä ensimmäistä kertaa Maistuvia sisältöjä -valmennuksen, jossa valmennetaan toimittajia, bloggareita, vloggareita ja podcasting-tekijöitä syventämään juoma- ja ruoka-alan osaamistaan ja hyödyntämään tätä osaamista omassa sisällöntuotannossaan.