Kuriolle ennätykselliset neljä voittoa SABRE Awards EMEA -kisasta
Digital Consultancy Of The Year -palkinnon lisäksi voitot tulivat Nesteelle, Mantsiselle ja Microsoftille suunnitelluista kampanjoista.

Kurio sai eilen illalla vietetyssä SABRE Awards EMEA -gaalassa neljä palkintoa. Kampanjoista palkinto tuli jokaiselle Kurion kolmelle shortlistalle nousseelle työlle. Sen lisäksi toimisto sai Digital Consultancy Of The Year -palkinnon. SABRE Awards on maailman laajin viestintäalan kisa.
Voitot kategorioittain:
- SABRE EMEA: Digital Consultancy Of The Year
- SABRE EMEA: Global Programme – Zero Exclusion (Mantsinen & Neste)
- SABRE EMEA: Technology: Hardware – #SurfaceTheWomen (Microsoft)
- IN2 SABRE EMEA: Crowdsourcing & Co-Creation – No Country For Canyons (Neste)
”Tällaisten brändien ja aiheiden kanssa on kunnia edustaa maailmalla”, iloitsee Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Kaikki palkitut kampanjat henkivät meille ominaista tekemistä: ideoita, joihin ihmiset tarttuvat some edellä ja oikeita, konkreettisia tekoja, jotka rakentavat yhteyttä brändin ja yleisön välille.”
Zero Exclusion -hankkeessa kaksi pitkäaikaista bisneskumppania, Mantsinen ja Neste, tarttuivat niin liiketoiminnalliseen kuin yhteiskunnalliseen haasteeseen – ennätykset rikkonein tuloksin. Mantsinen 300 on maailman suurin hydraulinen satamanosturi. Koostaan huolimatta se on myös poikkeuksellisen tarkka. Kommunikoidaksemme tästä edusta bisnespäättäjille, valitsimme median, joka löytyy jokaisesta kulmahuoneesta: öljyvärimaalaukset. Kampanjassa Mantsinen 300 muuttui maailman suurimmaksi siveltimeksi, ja sen ohjaksiin astui kolme teini-ikäistä taitelijaa. Lopputulemana syntyi taidenäyttely, joka paitsi kerrytti yli 50 000 euroa Hopen nuorisotyöhön myös pääsi linnanjuhliin Anni Ruuthin suunnittelemassa iltapuvussa.
IT-ala on kaikkea muuta kuin tasa-arvoinen. Suomessa vain yksi viidestä alalla työskentelevästä on nainen. Microsoftille puolestaan tasa-arvo on yrityskulttuurin keskiössä. Kansainvälisen naistenpäivän alla lanseeratussa #Surfacethewomen-kampanjassa IT-alan vaikuttajat kannustivat omia verkostojaan nostamaan esiin IT-alalla ansioituneita naisia – ja edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa alalla. Kampanja sai aikaan valtavan liikkeen, joka tavoitti viikossa yli 1,5 miljoonaa suomalaista täysin orgaanisesti, aihetunnistetta käytettiin yli 1000 kertaa ja postauksissa nostettiin esiin yli 600 IT-alan naista.
Nesteelle tehty No Country For Canyons eli Kotimaan Kanjonit tarttui jokakeväiseen ongelmaan: lumen alta paljastuvien teiden huonoon kuntoon. Kampanja haastoi ihmiset katsomaan tuttua ongelmaa uudesta kulmasta zoomaamalla ongelmaan sisään. Teiden kuopista tuli kuvissamme kanjoneita ja kanjoneista matkakohteita. Suomalaiset jakoivat tuhansittain ”kotimaan huonoimpia matkavinkkejä” ja nimesivät teiden kanjoneita. Kampanja tavoitti pelkästään orgaanisesti sosiaalisessa mediassa lähes miljoona silmäparia. Loppuhuipennuksena Neste kunnosti teitä 10 000 euron lahjoituspotilla.
Jo yli 25 vuotta toiminut SABRE on maailman laajin viestintäalan kisa. Palkitut työt edustavat parasta laatua strategisessa suunnittelussa, luovuudessa ja liiketaloudellisissa tuloksissa. Kurio on aiemmin palkittu SABRE-kisoissa muun muassa Global SABRE -palkinnolla. Vuonna 2018 maailman 25. parhaaksi kampanjaksi kyseisessä kisassa nousi Kurion Nesteelle ja Ponsselle suunnittelema Finlandia by Forest Machines.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Kurio // The Social Media Age(ncy)
Kurio on sosiaaliseen mediaan erikoistunut luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
RAPORTTI: Sosiaalinen kaupankäynti, livestriimaus ja TikTok tärkeimmät somemarkkinoinnin trendit 202111.1.2021 11:32:24 EET | Tiedote
16 toimistoa maailman johtavasta itsenäisten toimistojen ketjusta thenetworkone'sta jakaa näkemyksensä alkavan vuoden sometrendeistä Kurion koostamassa katsauksessa.
Kuriosta vuoden viestintätoimisto10.11.2020 07:00:00 EET | Tiedote
Kurio on valittu vuoden viestintätoimistoksi Finnish Comms Awardseissa. Lisäksi Kurion Nesteelle ja Mantsiselle suunnittelema #ZeroExclusion-hanke valittiin vuoden viestintäteoksi. Kyseinen kampanja voitti myös Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -sarjan ja Fazer Tutti Frutille suunniteltu TikTok Toolkit puolestaan Kauppa ja palvelut -sarjan.
Kurion strategiajohtaja ainoana suomalaisena Eurobestin tuomaristoon19.10.2020 11:15:39 EEST | Tiedote
Elli Tuominen tuomaroi Cannes Lions -organisaation järjestämässä Euroopan-laajuisessa luovassa kisassa Digital-, Mobile- ja Digital Craft -kategorioissa.
Kuriolle kultaa Berliinistä – toimisto nappasi neljä palkintoa Digital Communication Awardsista2.10.2020 10:11:47 EEST | Tiedote
Euroopan alueen parasta digitaalista viestintää juhlistavasta kisasta pystit tulivat Fazerin, Nesteen ja Mantsisen kampanjoille.
K-Rauta repäisee uudella tapettilanseerauksella – rakensi elämyksellisen pakohuonepelin osana kampanjaa16.9.2020 07:30:00 EEST | Tiedote
Kurion K-Raudalle suunnittelema 360-kampanja kannustaa suomalaisia miettimään valkoisia pintojaan uudella tavalla. Slogan ”Repäise. Laita tapetti.” herää henkiin niin massamediassa kuin kokemuksellisissa toteutuksissa.
Kurio valittu maailman parhaiden itsenäisten toimistojen joukkoon20.4.2020 08:43:47 EEST | Tiedote
Campaign-lehti ja thenetworkone nostivat Kurion The World’s Leading Independent Agencies -listalle. ”Tämä on yksi osoitus pitkäjänteisestä ja tuloksellisesta asiakastyöstä”, summaa Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme