Kurvaa Kangasalle tuo ajoneuvoharrastajat Kangasalle lauantaina 11.6.2022

Kurvaa Kangasalle -teemaviikon päätapahtuma järjestetään Mobiliassa ja Vehoniemen Automuseolla museoajoneuvopäivänä lauantaina 11.6. klo 10–15. Ohjelmaa on tarjolla niin pienille kuin isoillekin ajoneuvoista kiinnostuneille ja museobussi kuljettaa kohteiden välillä maksutta.

Kurvaa Kangasalle on jo perinteeksi muodostunut tapahtuma, joka houkuttelee alan harrastajat mukavaan yhteiseen kesäpäivän viettoon Mobiliaan ja Vehoniemen Automuseolle.

Mobilian piha-alueella on esillä kalustoa laidasta laitaan, mopoista traktoreihin ja muuhun raskaaseen rautaan. Osallistujien joukosta palkitaan tapahtuman Kurvikkain, Kantikkain, Vauhdikkain, Linjakkain ja Korjattavin ajoneuvo.

Vehoniemen Automuseolla valtakunnallinen vietetään pienoismallipäivä klo 11–15. Pienoismalliharrastajat ovat paikalla kertomassa harrastuksestaan ja mukaan voi ottaa myös oman pienoismallinsa. .

Tampereen Seudun Mobilistien vuotuinen Näsijärviajo saapuu Mobiliaan Kurvaa Kangasalle -tapahtumaan iltapäivällä noin klo 14.–14.30. Ajo kulkee Kangasalan keskustassa kirkon ohi ja torin ympäri noin klo 13.30 aikaan, jolloin vanhoja ajoneuvoja voi bongailla myös keskustassa.

Museobussikierrokselle maksutta

Kohteiden välillä kulkevat Suomen linja-autohistoriallisen seuran museobussit, joiden kyytiin voi nousta tunnelmoimaan mennyttä aikaa ilmaiseksi. Bussilinja kurvaa myös Kangasalan keskustaan Kimmo Pyykkö -taidemuseolle, jossa avautuu hevosaiheinen Hevosia – Horses -kesänäyttely.

Kyytiin voi nousta Mobiliasta, Vehoniemen Automuseolta tai Kangasala-talolta ja kulkea joko seuraavaan kohteeseen tai koko reitin ympäri.

Museoautojen hyrinää kesän jokaisena päivänä

Kurvaa Kangasalle -tapahtuma on osa Kangasalan hevosvoimaisen teemavuoden ohjelmaa. Automuseoiden näyttelyissä hevosvoimat näkyvät kesän jokaisena päivänä.

Auton ja tien museo Mobiliassa kesän uutuusnäyttelyitä ovat Kertomuksia teistä ja Suomi liikkeelle 1920-luvulla. Ne vievät museovieraan suomalaisen tien tuhatvuotisen historian pyörteeseen sekä kertovat, miten arki mullistui sata vuotta sitten liikkumisen helpottuessa ja saadessa uusia muotoja.

Vehoniemen Automuseossa uutuuksia ovat mm. historiallinen ”jätskifarmari”, satavuotias paloauto sekä 1950-luvun mopoautot, Fuldamobiilit.

Kurvaa Kangasalle -tapahtuma 11.6.2022 klo 10–15
Mobiliassa ja Vehoniemen Automuseolla
Tapahtuma Mobilian sivuilla.

Koko Kurvaa Kangasalle -viikon ohjelma.

Lue lisää Mobilian näyttelyistä ja toiminnasta.

Lue lisää Vehoniemen Automuseosta.

Mediakuvia kansiossa (Drive-kansio).

Kuvaajan nimi tiedoston nimessä mainittava julkaistaessa.

Lumoava Arboretum Frick avautuu jälleen 15.5.20229.5.2022 16:06:55 EEST | Tiedote

Vuosi sitten yleisölle avattu yksityinen metsä- ja maisemapuutarha Kangasalla kutsuu jälleen nauttimaan kauneudesta ja luonnon monimuotoisuudesta. Suuressa 3,2 hehtaarin arboretumissa on yhteensä 14 lajistoltaan erilaista puistikkoa, joissa kasvaa satoja kukkivia puita ja pensaita sekä harvinaisia kasveja kaikilta eri mantereilta. Kesällä 2022 Arboretum Frick on avoinna 15.5–14.8.2022 torstaisin ja sunnuntaisin klo 12–16, sekä ryhmille sopimuksen mukaan.