Kustannusosakeyhtiö Otava, Dionysos Films ja Otavan Kirjasäätiö julkistavat suuren RIKOS 2019 -jännitysromaanikilpailun

Rikos 2019 -jännitysromaanikilpailussa etsitään kansainvälisen tason suomalaista huippujännäriä, jossa voisi olla potentiaalia myös elokuvaksi tai tv-sarjaksi. Kilpailun ensimmäinen palkinto on 10 000 euroa. Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen.

Rikoskirjallisuus on maailman luetuinta kirjallisuutta. Elokuvien ja tv-sarjojen siivittämänä pohjoismaisesta jännityksestä on tullut ennennäkemätön ilmiö koko maailmassa.

Kustannusosakeyhtiö Otava, Otavan Kirjasäätiö ja tuotantoyhtiö Dionysos Films julkistavat suuren Rikos 2019 -kirjoituskilpailun. Kilpailun osallistumisaika on 7.9.2018-31.5.2019.

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen, ja Dionysos Films lunastaa option vähintään yhteen kolmesta palkitusta käsikirjoituksesta elokuva- tai tv-sarjasovitusta varten. Kilpailun voittajat julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla 2019.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kirjailijat Leena Lehtolainen ja Antti Tuomainen, tuottaja Riina Hyytiä Dionysos Filmsistä sekä Otavasta kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper (pj.) ja kustannuspäällikkö Aleksi Pöyry.

Kirjoituskilpailun piiriin kuuluvat kaikki rikoskirjallisuuden lajit. Kyseeseen voi siis tulla niin perinteinen dekkari, psykologinen jännitys, kiivastahtinen toimintatrilleri kuin vaikka historian salaisuuksia avaava mysteeri.

Kilpailun ensimmäinen palkinto on arvoltaan 10 000 euroa, toinen palkinto 5 000 euroa ja kolmas palkinto 3 000 euroa.

Lisätiedot:

antti.kasper@otava.fi, p. 050 3132 414

Tuomariston haastattelupyynnöt:

piia.vaisanen@otava.fi, p. 050 5204699

Kilpailun säännöt:

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.

Kesän käsityökirjoissa miehet neulovat ja nypläävät18.4.2019 09:37:00 EESTTiedote

Kesän kuumin mies ei olekaan se, joka kokkaa tai kalastaa, vaan se joka neuloo ja nyplää! Suomalaisen pitsinnypläyksen maailmankartalle nostanut Tarmo Thorström on osoitus siitä, mitä voi tapahtua, kun nuori mies astuu ennakkoluulottomasti itselleen täysin vieraalle tontille. Markus Haakana puolestaan avaa neulomisen perustekniikkaa miesten logiikalla teoksessaan Jätkä neuloo. Moreeni julkaisee kevään ja kesän listoillaan yhdeksän käsityökirjaa. Villasukkien lisäksi neulotaan lapasia ja vaatteita, virkataan huiveja ja tutustutaan nypläykseen.