Kustannusosakeyhtiö Otava, Dionysos Films ja Otavan Kirjasäätiö julkistavat suuren RIKOS 2019 -jännitysromaanikilpailun

Rikos 2019 -jännitysromaanikilpailussa etsitään kansainvälisen tason suomalaista huippujännäriä, jossa voisi olla potentiaalia myös elokuvaksi tai tv-sarjaksi. Kilpailun ensimmäinen palkinto on 10 000 euroa. Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen.

Rikoskirjallisuus on maailman luetuinta kirjallisuutta. Elokuvien ja tv-sarjojen siivittämänä pohjoismaisesta jännityksestä on tullut ennennäkemätön ilmiö koko maailmassa.

Kustannusosakeyhtiö Otava, Otavan Kirjasäätiö ja tuotantoyhtiö Dionysos Films julkistavat suuren Rikos 2019 -kirjoituskilpailun. Kilpailun osallistumisaika on 7.9.2018-31.5.2019.

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen, ja Dionysos Films lunastaa option vähintään yhteen kolmesta palkitusta käsikirjoituksesta elokuva- tai tv-sarjasovitusta varten. Kilpailun voittajat julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla 2019.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kirjailijat Leena Lehtolainen ja Antti Tuomainen, tuottaja Riina Hyytiä Dionysos Filmsistä sekä Otavasta kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper (pj.) ja kustannuspäällikkö Aleksi Pöyry.

Kirjoituskilpailun piiriin kuuluvat kaikki rikoskirjallisuuden lajit. Kyseeseen voi siis tulla niin perinteinen dekkari, psykologinen jännitys, kiivastahtinen toimintatrilleri kuin vaikka historian salaisuuksia avaava mysteeri.

Kilpailun ensimmäinen palkinto on arvoltaan 10 000 euroa, toinen palkinto 5 000 euroa ja kolmas palkinto 3 000 euroa.

Lisätiedot:

antti.kasper@otava.fi, p. 050 3132 414

Tuomariston haastattelupyynnöt:

piia.vaisanen@otava.fi, p. 050 5204699

Kilpailun säännöt:

Kasvuyrittäjyydestä kertova tietokirja lahjoitetaan kaikille lukion kakkosluokkalaisille19.9.2018 08:50Tiedote

Kotimaista kasvuyrittäjyyttä ja startup-kenttää käsittelevä Kutsuvat sitä pöhinäksi – Tositarinoita kasvuyrittäjyydestä -tietokirja (Otava, 2018) lahjoitetaan syksyn 2018 aikana kaikille lukion toista luokkaa käyville oppilaille. Kirjan 35 000 kappaleen erikoispainokseen on kirjoittanut alkusanat tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Ainutlaatuisen lahjoitushankkeen yhteydessä käynnistyy myös sarja yrittäjävierailuja Suomen lukioissa, mukana mm. Risto Siilasmaa ja Ilkka Paananen.