Kustannusosakeyhtiö Otava, Dionysos Films ja Otavan Kirjasäätiö julkistavat suuren RIKOS 2019 -jännitysromaanikilpailun

Rikos 2019 -jännitysromaanikilpailussa etsitään kansainvälisen tason suomalaista huippujännäriä, jossa voisi olla potentiaalia myös elokuvaksi tai tv-sarjaksi. Kilpailun ensimmäinen palkinto on 10 000 euroa. Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen.

Rikoskirjallisuus on maailman luetuinta kirjallisuutta. Elokuvien ja tv-sarjojen siivittämänä pohjoismaisesta jännityksestä on tullut ennennäkemätön ilmiö koko maailmassa.

Kustannusosakeyhtiö Otava, Otavan Kirjasäätiö ja tuotantoyhtiö Dionysos Films julkistavat suuren Rikos 2019 -kirjoituskilpailun. Kilpailun osallistumisaika on 7.9.2018-31.5.2019.

Kustannusosakeyhtiö Otava julkaisee voittajakäsikirjoituksen, ja Dionysos Films lunastaa option vähintään yhteen kolmesta palkitusta käsikirjoituksesta elokuva- tai tv-sarjasovitusta varten. Kilpailun voittajat julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla 2019.

Kilpailun tuomaristoon kuuluvat kirjailijat Leena Lehtolainen ja Antti Tuomainen, tuottaja Riina Hyytiä Dionysos Filmsistä sekä Otavasta kaunokirjallisuuspäällikkö Antti Kasper (pj.) ja kustannuspäällikkö Aleksi Pöyry.

Kirjoituskilpailun piiriin kuuluvat kaikki rikoskirjallisuuden lajit. Kyseeseen voi siis tulla niin perinteinen dekkari, psykologinen jännitys, kiivastahtinen toimintatrilleri kuin vaikka historian salaisuuksia avaava mysteeri.

Kilpailun ensimmäinen palkinto on arvoltaan 10 000 euroa, toinen palkinto 5 000 euroa ja kolmas palkinto 3 000 euroa.

Lisätiedot:

antti.kasper@otava.fi, p. 050 3132 414

Tuomariston haastattelupyynnöt:

piia.vaisanen@otava.fi, p. 050 5204699

Kilpailun säännöt:

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374