KUSTANNUSOSAKEYHTIÖ OTAVA JULKAISEE MICHELLE OBAMAN MUISTELMATEOKSEN SUOMESSA 13. MARRASKUUTA 2018

TEOS JULKAISTAAN YHTÄ AIKAA 24 KIELELLÄ MAAILMANLAAJUISESTI [Helsinki/Suomi] (Helmikuu 25, 2018) – Michelle Obaman, Yhdysvaltain entisen presidentin puolison, odotetut muistelmat julkaistaan tiistaina 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING, suomenkielisellä teoksella ei ole vielä nimeä. Otava julkaisee Michelle Obaman teoksen Suomessa painettuna ja sähköisenä laitoksena.

Vaikutusvaltansa ja saavutustensa johdosta Michelle Obamasta on tullut yksi aikamme ikonisimmista ja kiehtovimmista naisista. Yhdysvaltain presidentin puolisona – ensimmäisenä afroamerikkalaisena – hän kehitti Valkoista taloa aiempaa lämminhenkisemmäksi ja tasapuolisemmaksi. Hän puhui vahvasti myös naisten ja tyttöjen puolesta ja edisti määrätietoisesti perheiden hyvinvointia ja terveyttä. Hän seisoi miehensä rinnalla tämän johtaessa Amerikkaa vaikeina aikoina. Hän jäi monien mieleen Carpool Karaoken eloisana heittäytyjänä ja tanssitaiturina. Hän kasvatti kaksi fiksua, jalat maassa olevaa tytärtä armottoman median valokeilassa.

Pohdiskelevissa ja kiehtovissa muistelmissaan Michelle Obama avaa elämäänsä ja kertoo kehityksestään: lapsuudesta Chicagon eteläosassa, työskentelystään johtotehtävissä ja tasapainoilusta äitiyden ja työn asettamien vaatimusten välillä sekä vuosista maailman kuuluisimmassa talossa. Hän kuvailee rehellisesti, eloisasti ja älykkäästi voittoja ja pettymyksiä, sekä julkisia että yksityisiä. Hän kertoo tarinansa omilla sanoillaan ja omalla tavallaan. Kirja on lämmin, viisas ja paljastava tilinteko sielukkaalta ja merkittävältä naiselta, joka on vakaasti kulkenut omaa tietään odotusten ristipaineista huolimatta ja joka innostaa kaikkia tekemään samoin.

”Kirjan kirjoittaminen on ollut syvällinen kokemus. Ensimmäistä kertaa olen saanut pohtia rehellisesti elämäni yllätyksellistä kehityskaarta. Tässä kirjassa kerron juuristani ja siitä kuinka pieni tyttö Chicagon eteläosasta löysi äänensä ja sai itseluottamusta käyttää sitä muiden auttamiseen. Toivon, että elämäntarinani rohkaisee lukijoita kehittämään itseään ja tulemaan sellaisiksi kuin he itse haluavat. Haluan jakaa tarinani kaikkien kanssa”, Michelle Obama kuvaa.

Crown Publishing Group/Penguin Random House julkaitsee teoksen englanninkielisen laitoksen Yhdysvalloissa ja Kanadassa, ja Viking/Penguin Random House UK julkaisee teoksen Britanniassa ja Kansainyhteisössä. Kirja julkaistaan käännöksenä vielä 22 muulla kielellä: espanjaksi (Plaza & Janés/Penguin Random House Grupo Editorial); saksaksi (Goldmann Verlag/Verlagsgruppe Random House); brasilianportugaliksi (Objetiva/Companhia das Letras); portugalinportugaliksi (Objectiva/Penguin Random House Portugal); katalaaniksi (Rosa dels Vents/Penguin Random House Grupo Editorial); ranskaksi (Editions Fayard); albaniaksi (Dudaj Publishing); arabiaksi (Hachette Antoine/Naufal); kiinaksi (Business Weekly Group);tšekiksi(Argo); tanskaksi (Lindhardt og Ringhof); hollanniksi (Hollands Diep); kreikaksi (Athens Bookstore Publications); hepreaksi (Yedioth Books); unkariksi (HVG Publishing Co.); italiaksi (Garzanti); japaniksi (Shueisha); koreaksi (Woongjin Think Big Co., Ltd.); liettuaksi (Alma Littera); norjaksi (Cappelen Damm); puolaksi (Agora Publishing House); ruotsiksi (Bokförlaget Forum) ja vietnamiksi (First News – Tri Viet Publishing Co., Ltd.).

Uutuuskirja: näillä vinkeillä saat uusperheen kukoistamaan24.4.2019 09:58:56 EESTTiedote

Eroasiantuntija ja terapeutti Marika Rosenborg ja NLP-viestintävalmentaja Tarja Törmänen antavat uutuuskirjassaan Uusperheen käsikirja neuvoja ja vertaistukea sujuvaan uusperhearkeen. Lämmin ja asiantunteva opas käy läpi uusperheen vaiheita, joihin kuuluu niin ristiriitoja kuin vahvistumistakin. Kirjasta löytyy lisäksi yhdeksän erilaista uusperhetarinaa, sekä harjoituksia, joiden avulla voi vahvistaa omaa uusperhettään.

Kesän käsityökirjoissa miehet neulovat ja nypläävät18.4.2019 09:37:00 EESTTiedote

Kesän kuumin mies ei olekaan se, joka kokkaa tai kalastaa, vaan se joka neuloo ja nyplää! Suomalaisen pitsinnypläyksen maailmankartalle nostanut Tarmo Thorström on osoitus siitä, mitä voi tapahtua, kun nuori mies astuu ennakkoluulottomasti itselleen täysin vieraalle tontille. Markus Haakana puolestaan avaa neulomisen perustekniikkaa miesten logiikalla teoksessaan Jätkä neuloo. Moreeni julkaisee kevään ja kesän listoillaan yhdeksän käsityökirjaa. Villasukkien lisäksi neulotaan lapasia ja vaatteita, virkataan huiveja ja tutustutaan nypläykseen.