Kustannusosakeyhtiö Otavalle vuosi 2017 oli kaikkien aikojen kirjavuosi!

Otava kasvatti markkinaosuuttaan selvästi jälleen viime vuonna. Yleisessä kirjallisuudessa kasvu oli vuonna 2017 kaksinumeroinen, ja se tuli kaikista kirjallisuuslajeista eli kaunokirjallisuudesta, lasten- ja nuortenkirjallisuudesta sekä tietokirjallisuudesta.

”On hyvä lähteä tähän kevääseen kun takana on loistavasti mennyt viime vuosi.  Mauri Kunnaksen Koiramäen Suomen historia myi ennätysmäiset yli 160 000 kappaletta. Jenni Haukion Katso Pohjoista taivasta –runoantologian mahtava menestys osoitti puolestaan että suomalaiset rakastavat edelleen runoja”, iloitsee Otavan toimitusjohtaja Pasi Vainio. ”Elämäkerroista Heikki Harman Hector ja Alexander Stubbin ja Karo Hämäläisen kirjoittama Alex myivät erinomaisesti. Kjell Westön Rikinkeltainen taivas ja Rosa Liksomin Everstinna (Like) hurmasivat myös sekä lukijat että kriitikot”, Vainio kertoo.

Otavalla oli huippuvuosi myös Finlandia-ehdokkuuksissa. Kahdeksastatoista ehdokkaasta peräti yhdeksän oli Otavan ja Liken kirjoja.

Lisätietoja:

Pasi Vainio toimitusjohtaja 050 032 9591 pasi.vainio@otava.fi

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.