WolfcomWolfcom

Kutsu: Medialounaalta parempaan tulevaisuuteen keskiviikkona 29.11. kello 11.00 @ Perho

Jaa

Ruokahävikin vähentäminen on yksi Suomen ja koko globaalin ruokapolitiikan keskeisimpiä haasteita. Sen puolittamiseksi on asetettu niin YK:n, kuin EU-komissionkin tasolla kunnianhimoiset tavoitteet, mutta voiko yksittäinen kuluttaja Suomessa vaikuttaa suureen kuvaan? Haluamme käsitellä tähdellistä asiaa hyvällä maulla ja kutsumme median edustajat Perho Liiketalousopiston ja leipomoyhtiö Vaasanin yhdessä isännöimälle medialounaalle Ravintola Perhoon keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00 (sisäänkäynti Ravintola Perhon pääovesta Mechelininkatu 7, Helsinki).

Ensimmäiset oluet syntyivät 5 000 vuotta sitten, kun leipää tipahti vesiastiaan ja se lähti spontaanisti käymään. Leipomoyhtiö Vaasan tukee uutta kotimaista hanketta, jossa hävikkileivästä pannaan  Wasted-olutta.
Ensimmäiset oluet syntyivät 5 000 vuotta sitten, kun leipää tipahti vesiastiaan ja se lähti spontaanisti käymään. Leipomoyhtiö Vaasan tukee uutta kotimaista hanketta, jossa hävikkileivästä pannaan Wasted-olutta.

Ruokahävikin vähentäminen on teema, jossa enemmän kokkeja sopassa on parempi. Siksi kuulemme noin 1,5 tuntia kestävällä, Suomen ravintolakentän tulevien supertähtien ja mielipidevaikuttajien valmistamalla kolmen ruokalajin lounaalla Perhon omasta pellosta pöytään -kasvatusmenetelmästä sekä siitä, miten hävikkiä käsitellään ravintolakoulun opetuksessa. Hävikkiruokaravintola Loopin edustaja kertoo hävikin hyödyntämisestä ravintolakäytössä ja leipomoyhtiö Vaasan esittelee ruokahävikkiin liittyviä tutkimustuloksiaan ja aiheeseen liittyviä toimenpiteitään*.

Läpi lounaan on mahdollista maistella hävikkileivästä valmistetun Wasted-oluen alkoholitonta, sekä maailman-ensi-maljansa nostettavaa keskiolut-versioita ja todetaan, mitä kaikkea hyvää seurasi siitä, kun leivänpalanen tippui 5 000 vuotta sitten vesiastiaan.

Medialounas Ravintola Perhossa keskiviikkona 29. marraskuuta kello 11.00.

Ilmoittautumiset maanantaihin 27. marraskuuta mennessä samuel.sorainen@wolfcom.fi. Ilmoittakaa samalla ystävällisesti mahdollisista ruoka-aine -allergioista. Lisätietoja myös +358 400 579653, Samuel Sorainen / Wolfcom Oy.

Lämpimästi tervetuloa!

Minna Cousins, Kaupallinen johtaja, Vaasan Oy

Juha Ojajärvi, Rehtori, Perho liiketalousopisto

Jarmo Åke, Koulutusteknologian kehittämispäällikkö, Perho liiketalousopisto

* Suomalaisessa elintarvikeketjussa haaskataan Luonnonvarakeskuksen tekemän selvityksen** mukaan vuosittain jopa 460 miljoonaa kiloa syömäkelpoista ruokaa. Suurin yksittäinen hävikkituotekategoria noin 20 % osuudella kaikesta kauppojen ylijäämäruoasta on leipä.

** Ruokahävikki suomalaisessa ruokaketjussa: Foodspill 2010-2012 -hankkeen loppuraportin perusteella  kotitalouksien ja ravitsemispalveluiden ruokahävikkimääräksi arvioidaan yhteensä noin 200-250 miljoonaa kiloa turhaan tuotettua ruokaa. Henkilöä kohti laskettuna tämä tekee noin 35-45 kiloa vuodessa. Kun mukaan tarkasteluun otetaan myös kaupan ja elintarviketeollisuuden hävikki, saadaan Suomen ruokahävikkimääräksi yhteensä 335-460 miljoonaa kiloa eli 62-86 kiloa henkilöä kohti vuodessa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Minna Cousins, Kaupallinen johtaja, Vaasan Oy
+358 40 553 4949, minna.cousins@vaasan.com

Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy
+358 400 5798653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Kuvat

Ensimmäiset oluet syntyivät 5 000 vuotta sitten, kun leipää tipahti vesiastiaan ja se lähti spontaanisti käymään. Leipomoyhtiö Vaasan tukee uutta kotimaista hanketta, jossa hävikkileivästä pannaan  Wasted-olutta.
Ensimmäiset oluet syntyivät 5 000 vuotta sitten, kun leipää tipahti vesiastiaan ja se lähti spontaanisti käymään. Leipomoyhtiö Vaasan tukee uutta kotimaista hanketta, jossa hävikkileivästä pannaan Wasted-olutta.
Lataa
Vaasan Ruispalat on Suomen suosituin leipä joten jos sitä jää yli, on vain kunniakasta, että siitä pannaan Suomen ensimmäistä hävikkileipäolutta.
Vaasan Ruispalat on Suomen suosituin leipä joten jos sitä jää yli, on vain kunniakasta, että siitä pannaan Suomen ensimmäistä hävikkileipäolutta.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Wolfcom
Wolfcom
Tehtaankatu 40 B
00150 Helsinki

+358400579653http://www.wolfcom.fi/

Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Wolfcom

Fredman Group ostaa osuuden ruokahävikin vähentämiseen erikoistuneesta start-up yhtiö Biovaaka Oy:stä11.12.2018 10:01Tiedote

Ravintoloiden digitaalisiin omavalvonta- ja johtamispalveluihin erikoistunut kotimainen perheyhtiö Fredman Group on ostanut 19,5 % lappeenrantalaisen startup-yhtiö Biovaaka Oy:n osakkeista. Saimaan ammattikorkeakoulussa kehitetty älykäs biovaaka vähentää ravintola-asiakkaiden jättämää jätettä ja auttaa ravintoloita toimimaan kustannustehokkaammin. Kaupan myötä Fredman Group toteuttaa strategiaansa kasvaa foodtech-alan johtavaksi kansainväliseksi toimijaksi.

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme