KUTSUmuistutus Timo Laanisen KESKUSTAN KUISKAAJA -kirjan julkistamistilaisuuteen

Odotetut muistelmat: TIMO LAANINEN, KESKUSTAN KUISKAAJA – VUOTENI POLITIIKASSA. Julkistamistilaisuus on torstaina 30.9. klo 9.30 Suomen Keskustan tiloissa, Apollonkatu 11 a, 00100 Helsinki. Riikka Uosukainen haastattelee Timo Laanista. VP. Ilmoittautuminen 27.9. mennessä: ilmo@kirjapaja.fi Lisätietoja, pdf- ja haastattelupyynnöt marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi; 040 553 4757. Aamukahvitarjoilu klo 9:stä lähtien. Tervetuloa!

Timo Laanisen teos on ainutkertainen kuvaus Suomen poliittisen lähihistorian tapahtumista ja politiikanteon maailmasta. Laaninen on työskennellyt neljän keskustalaisen pääministerin erityisavustajana, puoluesihteerinä ja monissa poliittisissa luottamustehtävissä. Matkaan 1970-luvun koululaispolitiikasta viime vuosiin mahtuu paljon: poliittisia voittoja ja tappioita, historiaan piirtyneitä dramaattisia hetkiä ja runsaasti jalkatyötä. Näkökulmaa on tarjonnut myös toimittajan ura Suomenmaassa.

Timo Laaninen on hallintotieteiden ja teologian maisteri. Politiikan tehtävien lisäksi hän on työskennellyt pitkään toimittajana ja viimeiset työvuotensa pappina.

Muistelmat poliittisesta lähihistoriasta ja Keskustan sisäpiiristä30.9.2021 09:30:00 EEST | Tiedote

Keskustan kuiskaaja -teoksessa (Kirjapaja) Timo Laaninen kertoo vuosistaan politiikassa, keskustan taustavaikuttajana ja puolueen pitkäaikaisena luottomiehenä. Hänen matkaansa 1970-luvun koululaispolitiikasta viime vuosiin mahtuu paljon: poliittisia voittoja ja tappioita, ihmisiä, historiaan piirtyneitä dramaattisia hetkiä, ihanteita, arkea ja jalkatyötä. Suomessa on moni asia näinä vuosikymmeninä muuttunut, myös Suomen Keskusta.

Irja Askolan elämäkerta piirtää esiin lempeän piispan ja ihmisen9.9.2021 15:00:00 EEST | Tiedote

Anne Mattsson kertoo teoksessaan Irja Askola – Elämäkerta (Kirjapaja) Suomen ensimmäisen naispuolisen piispan tarinan. Elämäkerta seuraa lasikaton rikkoneen lahjakkaan naisen vaiheita, kuinka Askola kasvoi yksinhuoltajaperheessä Lauritsalassa, eteni yliopistolta kansainvälisille areenoille, kirkon ykkösnaiseksi ja yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi. Teos luo intiimin kuvan ihmisestä, joka on aina puhunut tasa-arvon puolesta ja löytänyt yleisönsä myös runoilijana.