Kutsuvat sitä pöhinäksi on kurkistus kasvuyrittäjyyden kulisseihin

Suomalaisilla kasvuyrittäjillä on paremmat mahdollisuudet kuin koskaan valloittaa maailmaa innovaatioillaan. Kutsuvat sitä pöhinäksi on nuorten start up -vaikuttajanaisten kurkistus kasvuyrittäjyyden kulisseihin.

Kutsuvat sitä pöhinäksi ravistelee suomalaisia ajattelutapoja ja osoittaa konkreettisin esimerkein, että on omasta rohkeudestamme kiinni, millaiset seuraavat sata vuotta kansallamme on edessä.

Kirja esittelee suomalaisten kasvuyrittäjien tarinoiden kautta, mitä pöhinä oikeasti merkitsee – hyvässä ja pahassa. Lukuisat kasvuyrittäjät muun muassa Supercellin, Gold&Greenin, Woltin ja Jaikun takana jakavat kokemuksensa yrityksen kasvattamisesta.

Aalto-yliopiston kasvatit Katariina HelaniemiAnnaleena Kuronen ja Venla Väkeväinen ovat kaikki olleet mukana rakentamassa kasvuyritystapahtuma Slushia. Helaniemi työskentelee vastuullisuussijoittamisen parissa Piilaaksossa, Kuronen vastaa markkinoinnista suomalaisessa startupissa ja Väkeväinen toimii yhä Slushin operatiivisena johtajana.

“Minä en voi muuttaa maailmaa”, sanovat ainoastaan ne, jotka eivät koskaan edes yrittäneet. Kirjan luettuasi et enää halua seurata sivusta, kun maailma muuttuu. Haluat olla mukana rakentamassa muutosta.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi, p. 045 142 5272

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Pajtim Statovci ensimmäisenä suomalaiskirjailijana maailman arvostetuimpia kirjailijoita edustavaan Wylie-kirjallisuusagentuuriin13.8.2018 13:00Tiedote

Kirjailija Pajtim Statovcin (s. 1990) tuotannon kansainvälisestä edustuksesta vastaa jatkossa useita kirjallisuuden nobelisteja, kuten Orhan Pamukia, Mo Yania, Bob Dylania ja José Saramagoa, edustava The Wylie Agency -kirjallisuusagentuuri. Wylie edustaa satoja 1900- ja 2000-lukujen merkittävimpiä kirjailijoita. New Yorkissa ja Lontoossa toimivan agentuurin kirjailijoihin kuuluvat lisäksi mm. Chimamanda Adichie, Milan Kundera, Salman Rushdie, Karl Ove Knausgård, Linn Ullman ja Ali Smith sekä hiljattain edesmennyt Philip Roth. ”Aloitan yhteistyön Wylie Agencyn kanssa suurella ilolla ja mielenkiinnolla. Olen otettu heidän kiinnostuksestaan kirjojani kohtaan. Yhä useampaa suomalaista kirjailijaa edustaa ulkomainen agentti siksi, että Suomessa agentuuritoimintaa on vielä varsin vähän”, Statovci kommentoi sopimusta. Pajtim Statovci on yksi Suomen kansainvälisesti menestyneimpiä kirjailijoita. Statovcin esikoisromaani Kissani Jugoslavia nousi kansainväliseksi arvostelumenestykseksi, ja siitä