Kymen Seudun Osuuskaupan jäsenet äänestivät aktiivisesti – yli 40 % annetuista äänistä tuli sähköisenä

Kymen Seudun Osuuskaupan edustajiston vaalien äänestysaika oli 17.-28.5.2021. Vaalien äänestysprosentti oli 35,7 %, joten yli kolmannes äänioikeutetuista jäsenistä käytti äänioikeuttaan. Annetuista äänistä 41 % annettiin sähköisenä, joka on kaksinkertainen määrä edellisiin KSO:n edustajiston vaaleihin verrattuna.

- Vaalien äänestysaktiivisuus oli ylivoimaisesti suurin KSO:n historiassa. Hyväksyttyjä ääniä annettiin 29 951, ja äänimäärän kasvu oli edellisiin vaaleihin verrattuna yli 12 000 ääntä. Prosentuaalisesti kasvu oli noin 73 %. Olemme iloisia aktiivisesta jäsenistöstämme, saimme jälleen monipuolisen edustajiston KSO:lle, kertoo talousjohtaja Jukka Virenius.

Valitut jäsenet ja vaalien kokonaistulos julkaistaan KSO:n verkkosivuilla. Valitut jäsenet julkaistaan 8.6.2021 ja vaalien kokonaistulos 9.6.2021.

Kaikkien äänestäneiden kesken järjestettiin arvonta, jossa pääpalkintona oli vuoden ruokaostokset, jonka arvo on huikea 10 000 euroa. Tämän lisäksi arvottiin 5 kpl 150 € arvoisia ravintolalahjakortteja sekä 5 kpl iPad -tabletteja. Arvonta on suoritettu ja voittajiin ollaan yhteydessä henkilökohtaisesti.

Edustajisto on säännöissä määrätyissä asioissa osuuskaupassa ylin päättävä elin ja se valitaan vaaleilla joka neljäs vuosi. Edustajiston jäsenet edustavat osuuskaupan omistajia hallinnossa. Heidän tehtäviinsä kuuluu mm. valita hallintoneuvosto, joka puolestaan päättää osuuskaupan toiminnan peruslinjoista ja valitsee osuuskaupalle hallituksen. Edustajisto vahvistaa myös tilinpäätöksen ja myöntää vastuuvapauden hallitukselle. Edustajisto kokoontuu sääntöjen mukaan varsinaiseen kokoukseensa keväällä ja syksyllä.