Kymen Seudun Osuuskauppa maksaa ylijäämänpalautusta asiakasomistajilleen yli 8 miljoonaa euroa

Kymen Seudun Osuuskaupan edustajisto päätti 19.4.2022 varsinaisessa kevätkokouksessaan hallituksen esityksen mukaisesti jakaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuodelta 2021.

KSO:n asiakasomistajille palautuu ylijäämäpalautuksen muodossa 8,1 miljoonaa euroa. Asiakasomistajat saavat 2,5 % prosenttia rahaa takaisin niistä bonusostoista, jotka he ovat KSO:n toimipaikoista vuoden 2021 aikana tehneet. Ylijäämänpalautus on osuustoiminnallisen yrityksen edellisvuoden liiketoiminnan tuloksen jakamista.

- Ylijäämänpalautusta maksetaan, jos osuuskaupan toiminta on ollut niin tuloksellista, että sillä on voitu rahoittaa tarvittavat toimipaikkaverkoston sekä palveluiden kehittämishankkeet ja sen jälkeen on vielä mahdollista maksaa ylijäämänpalautusta. Ylijäämänpalautuksen maksamisen päättää vuosittain osuuskaupan edustajisto, taustoittaa KSO:n toimitusjohtaja Harri Miettinen.

Ylijäämänpalautus perustuu bonusostoihin jäsenen oman osuuskaupan omista toimipaikoista.

Ylijäämänpalautus maksetaan KSO:n asiakasomistajien tileille S-Pankkiin perjantaina 20.5.2022.

KSO on hankkinut tontin Anjalasta – Sale Anjalan liiketoiminta siirtyy uuteen kiinteistöön12.5.2022 17:25:02 EEST | Tiedote

Kymen Seudun Osuuskauppa ja Kouvolan kaupunki ovat sopineet tonttikaupasta Kouvolan Anjalassa. Kauppakirja allekirjoitettiin 12.5.2022. KSO hankki tontin uudelle päivittäistavarakaupan yksikölle. Uuden yksikön valmistuttua, Sale Anjalan liiketoiminta siirtyy siihen. Rakennustyöt käynnistyvät valmistelutöiden jälkeen. – Uuden tontin myötä parannamme päivittäistavarakaupan palveluitamme Anjalassa. Anjala on meille tärkeä liiketoiminta-alue ja kehitämme mielellämme palveluita myös siellä, kertoo KSO:n kaupallinen johtaja Ari Hyytiä. Uusi tontti sijaitsee Sale Anjalan nykyisestä sijainnista noin 300 metrin päässä, osoitteessa Elimäentie 41.