Taitoa

Kymenlaakso varautuu maakuntauudistukseen eturintamassa

Kunnan Taitoa Oy on valittu Kymenlaakson tulevan sote-kuntayhtymän talous- ja henkilöstöhallintopalveluiden palveluntuottajaksi. Uusi sote-kuntayhtymä aloittaa toimintansa vuoden 2019 alussa.

Kymenlaakson keskeiset toimijat - Kotkan ja Kouvolan kaupungit, Carea ja Kymenlaakson liiton valmistelijat - ovat päättäneet, että Taitoaa tullaan käyttämään tahe-palveluiden tuottajana tulevassa maakunnallisessa sote-kuntayhtymässä.

- Kymenlaakson sote-kuntayhtymä haluaa olla aktiivinen toimija maakuntauudistuksessa. Valitsimme Taitoan, sillä isossa muutoksessa halusimme luotettavan palveluntuottajan, jonka kanssa voimme varmistaa, että toiminta jatkuu häiriöttä, sanovat Kotkan kaupungin Jorma Haapanen ja Kouvolan kaupungin Tuukka Forsell.

- Peruspalveluiden toimivuus on jo varmalla pohjalla, mutta yhteistyössä Taitoan kanssa voimme kehittää palvelua nopealla tahdilla seuraavalle tasolle, toteaa Helena Kinnunen Careasta.

- Kymenlaakso on valtakunnallinen edelläkävijä yhteistyössä ja hyvien ratkaisujen löytämisessä. Me Taitoassa haluamme jatkaa tulevaisuuden taloushallintoa rakentavaa työtämme myös maakunta-aikakaudella. Arvostamme, että niin valtakunnalliseen kuin paikalliseenkin asiantuntemukseemme luotetaan, kertoo Kunnan Taitoa Oy:n toimitusjohtaja Sami Puukari.

Taitoa on tuottanut alueen toimijoille taloushallinnon, palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon palveluita jo usean vuoden ajan. Kymenlaakso on edennyt maakuntauudistuksen valmisteluissa ripeästi ja tarkoituksena on, että uusi sote-kuntayhtymä aloittaa vuoden 2019 alusta.

Valtionhallinto on linjannut, että maakunnat kertovat etenemismallisuunnitelmansa (palvelutuottaja ja järjestelmäkokonaisuus) talous- ja henkilöstöhallinnon valmistelun osalta marraskuun loppuun mennessä.

Lisätietoja:

Jorma Haapanen, Kotkan kaupunki, palvelujohtaja, puh. 040 5389357

Tuukka Forsell, Kouvolan kaupunki, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 615 9333

Helena Kinnunen, Carea, talousryhmän pj. puh. 020 633 2001

Sami Puukari, Taitoa, toimitusjohtaja, puh. 020 610 9202

Taitoa
Lemminkäisenkatu 14-18 B
20520 Turku

Kunnan Taitoa Oy on kuntatoimijoiden omistama yritys, joka tarjoaa tehokkaita ja laadukkaita talous- ja henkilöstöhallinnon palveluita sekä perintä-, hankinta- ja rekrytointipalveluita. Taitoan omistajia ja asiakkaita voivat olla myös maakunnalliset toimijat. Taitoan tulos on voitollinen ja yritys on vakavarainen. Liikevaihto vuonna 2016 oli noin 36 miljoonaa euroa. Henkilöstöä on yhteensä noin 500. Taitoalla on 14 toimistoa eri puolilla Suomea ja uusia perustetaan kasvun myötä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi