Kymenlaakson lahja maailmalle!

KUTSU Tervetuloa Äijäkanteleet -yhtyeen musiikkivideon ’Suomi 100:a’ julkistamistilaisuuteen Kouvolaan 28.2. klo 16-17.30. Paikka: Betony, Oikokatu 2, 45100 Kouvola

Äijäkanteleet sanoittivat ja sovittivat tutun Mombasa -kappaleen uudestaan nimellä Suomi 100:a (Suomi sataa). Kyseinen kappale esitettiin ensimmäistä kertaa 25.11.2017 MTK-Kaakkois-Suomen 100-vuotisjuhlissa Lappeenrannassa. Sanat kertovat viljelijän viime syksyn sateisista sadonkorjuukokemuksista, mutta samalla muistuttavat ikuisesta optimistista kylvää joka kevät siemenet uudestaan peltoon, vastoinkäymisistä huolimatta.

MTK halusi omalta osaltaan tuoda kappaleen suuren yleisön tietoon osallistumalla kappaleen musiikkivideon tekoon ja äänitykseen. Nyt video on valmis ja julkistamistilaisuus järjestetään 28.2.2018. Tilaisuudessa on mahdollista haastatella Äijäkanteleet -yhtyeen muusikoita, joista monet ovat itsekin viljelijöitä. Lisäksi tilaisuudessa esitetään uusi musiikkivideo sekä muutama live-kappale.

Tilaisuus kutsuvieraille klo 16 alkaen ja muulle yleisölle klo 16.30 alkaen.

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Tuula Dahlman, puh. 040 847 4277, MTK-Kaakkois-Suomi

Teemu Haimi, puh. 0500 859 369, Äijäkanteleet -yhtye

Tapahtuman Facebook-sivu:

MTK komission EU-budjettiesityksestä: Suomen hallituksella näytön paikka – viljelijöiden simputtamiselle tultava piste2.5.2018 17:23Tiedote

Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK odotti EU-komissiolta kunnianhimoisempaa esitystä EU:n monivuotiseksi rahoituskehykseksi. EU-budjetin haasteena on paikata brexitin myötä syntyvää rahoitusaukkoa ja vastata samalla EU:n uusiin haasteisiin. MTK:n mielestä komission budjettiesitys, 1,11 % jäsenmaiden BKTL:stä, ei ole riittävä ja se tulisi nostaa 1,2 %:iin. Pallo on nyt EU-parlamentilla ja etenkin jäsenmailla. Myös Suomen hallituksella on edessään näytön paikka, sanoo Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila.

Antti Sahi MTK-Keski-Pohjanmaan vuosikokouksessa: Lisää rohkeutta kotimaisten elintarvikkeiden laadun markkinointiin20.4.2018 10:59Tiedote

– Olemme ruokamarkkinoilla merkillisessä tilanteessa, jossa maatalouden kannattavuus on ennätysheikko ja samanaikaisesti kuluttajat käyttävät ruokaan tuloistaan vähemmän kuin koskaan. Tuottajien osuus ruokaketjun arvonlisästä on koko ajan pienentynyt. Ruuan tuotanto kiinnostaa suurta joukkoa kuluttajia, vähäosaisille ruoka on edelleen kallista ja ruokahävikki on merkittävä, MTK:n toiminnanjohtaja Antti Sahi sanoi MTK-Keski-Pohjanmaan vuosikokouksessa Halsualla 20.4.2018.

MTK:n puheenjohtaja Marttila MTK:n valtuuskunnan digiseminaarissa: Tie- ja tietoliikenneverkot maaseudun menestymisen perusedellytyksenä18.4.2018 15:29Tiedote

– Maaseudulla asuminen ja yrittäminen ei ole tulevaisuudessa mahdollista ilman toimivia ja nopeita tietoliikenneyhteyksiä. Siksi on huolestuttavaa, että kiinteän laajakaistan saatavuus Suomen maaseudulla on EU:n heikoimmasta päästä, MTK:n puheenjohtaja Juha Marttila totesi MTK:n valtuuskunnan digiseminaarissa 18.4. Helsingissä.