Kymenlaakson lahja maailmalle!

KUTSU Tervetuloa Äijäkanteleet -yhtyeen musiikkivideon ’Suomi 100:a’ julkistamistilaisuuteen Kouvolaan 28.2. klo 16-17.30. Paikka: Betony, Oikokatu 2, 45100 Kouvola

Äijäkanteleet sanoittivat ja sovittivat tutun Mombasa -kappaleen uudestaan nimellä Suomi 100:a (Suomi sataa). Kyseinen kappale esitettiin ensimmäistä kertaa 25.11.2017 MTK-Kaakkois-Suomen 100-vuotisjuhlissa Lappeenrannassa. Sanat kertovat viljelijän viime syksyn sateisista sadonkorjuukokemuksista, mutta samalla muistuttavat ikuisesta optimistista kylvää joka kevät siemenet uudestaan peltoon, vastoinkäymisistä huolimatta.

MTK halusi omalta osaltaan tuoda kappaleen suuren yleisön tietoon osallistumalla kappaleen musiikkivideon tekoon ja äänitykseen. Nyt video on valmis ja julkistamistilaisuus järjestetään 28.2.2018. Tilaisuudessa on mahdollista haastatella Äijäkanteleet -yhtyeen muusikoita, joista monet ovat itsekin viljelijöitä. Lisäksi tilaisuudessa esitetään uusi musiikkivideo sekä muutama live-kappale.

Tilaisuus kutsuvieraille klo 16 alkaen ja muulle yleisölle klo 16.30 alkaen.

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Tuula Dahlman, puh. 040 847 4277, MTK-Kaakkois-Suomi

Teemu Haimi, puh. 0500 859 369, Äijäkanteleet -yhtye

Tapahtuman Facebook-sivu:

Metsänhoitoyhdistykset työllistävät kymmeniä uusia metsureita4.10.2018 10:34Tiedote

Metsänhoitoyhdistyksissä on tällä hetkellä noin 40 avointa metsurin paikkaa auki TöitäSuomesta.fi-sivustolla. Halu palkata ammattitaitoisia metsureita on metsänhoitoyhdistyksissä kova. – Metsuripula on pahenemassa lähivuosina ja tilannetta parantaviin koulutuspolittiisiin ja työllistämistä helpottaviin toimenpiteisiin on ryhdyttävä välittömästi, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola vaatii.