Kymenlaakson Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous

Kymenlaakson Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin torstaina 14.4.2022. Kokouksessa käsiteltiin yhtiöjärjestyksen varsinaiselle yhtiökokoukselle määrittelemät asiat.

Osingonmaksu

Yhtiökokous vahvisti vuoden 2021 tilinpäätöksen ja hyväksyi hallituksen esityksen, jonka mukaan tilikauden voitosta jaetaan omistajille osinkona 16,90 euroa osakkeelta eli yhteensä 2,8 miljoonaa euroa. Liitteenä tiedot osingonmaksusta omistajakunnittain.

Yhtiökokouksen henkilövalinnat

Hallituksen uudeksi jäseneksi valittiin Veli-Matti Pulli Virolahdelta.

Hallituksen jäseninä jatkavat Vesa Palmgren (Hamina), Mika Lampola (Hollola), Manu Huuhilo (Kouvola), Kim Jordas (Lapinjärvi), Jan D. Oker-Blom (Loviisa) ja Tero Jäppinen (Orimattila).

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jan D. Oker-Blom Loviisasta ja varapuheenjohtajana Manu Huuhilo Kouvolasta.

Yhtiökokous valitsi uudeksi hallintoneuvoston jäseneksi Sisko Ukkola-Parosen Virolahdelta.Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Elmeri Nieminen Myrskylästä.

Tilintarkastajana jatkaa KPMG Oy Ab, Helsinki.

Liite: Osingonmaksu omistajakunnittain

Samassa yhteydessä julkaisimme myös vuosikertomuksen 2021.

Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 135 miljoonaa euroa, ja konsernissa työskentelee noin 60 asiantuntijaa. Olemme alueemme merkittävin energiayhtiö asiakasmäärällä mitattuna. Palvelemme yli 100 000 asiakasta pääasiassa neljän maakunnan alueella — Kymenlaakson lisäksi Etelä-Karjalassa, Uudellamaalla sekä Päijät-Hämeessä. Yhtiön toimipaikat sijaitsevat Kouvolan Elimäellä ja Kotkassa.

Meddelande till medierna 3.3.2022, Kymmenedalens El:s bokslut 20213.3.2022 13:46:49 EET | Tiedote

Elförbrukningen och -försäljningen ökade men resultatet blev svagare än förväntat på grund av de höga marknadspriserna i slutet av året. I Finland ökade elförbrukningen med sex procent jämfört med året innan. Inom nättjänster ökade Kymmenedalens El:s leveransmängder med tio procent och inom elförsäljning med tretton procent jämfört med året innan. Året var dock mycket svårt för elförsäljningen, berättar verkställande direktör Aku Pyymäki. Förlusterna inom elförsäljningsverksamheten i slutet av året försvagade resultatet för hela koncernen avsevärt. Spotpriset på el steg i Finland till en rekordhöjd på 72 €/MWh och var 158 procent högre än året innan.

Kymenlaakson Sähkö Oy tilinpäätöstiedote 3.3.20223.3.2022 13:44:18 EET | Tiedote

Sähkön käyttö ja myynti kasvoivat, mutta tulos jäi ennakoitua heikommaksi loppuvuoden korkeiden markkinahintojen vuoksi. Suomessa sähkön kulutus kasvoi kuusi prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Kymenlaakson Sähkön toimitusmäärä verkkopalveluissa kasvoi kymmenen prosenttia ja sähkönmyynnissä kolmetoista prosenttia edellisvuotta suuremmaksi. Vuosi oli kuitenkin erityisen vaikea sähkönmyynnin osalta, kertoo toimitusjohtaja Aku Pyymäki. Sähkön spot-markkinahinta nousi Suomessa ennätystasolle 72 €/MWh ja oli 158 prosenttia edellisvuotta korkeampi. Sähkönmyyntitoiminnan tappiot vuoden lopulla heikensivät huomattavasti koko konsernin tulosta.