Kymenlaakson Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous

Kymenlaakson Sähkö Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin torstaina 14.4.2022. Kokouksessa käsiteltiin yhtiöjärjestyksen varsinaiselle yhtiökokoukselle määrittelemät asiat.

Osingonmaksu

Yhtiökokous vahvisti vuoden 2021 tilinpäätöksen ja hyväksyi hallituksen esityksen, jonka mukaan tilikauden voitosta jaetaan omistajille osinkona 16,90 euroa osakkeelta eli yhteensä 2,8 miljoonaa euroa. Liitteenä tiedot osingonmaksusta omistajakunnittain.

Yhtiökokouksen henkilövalinnat

Hallituksen uudeksi jäseneksi valittiin Veli-Matti Pulli Virolahdelta.

Hallituksen jäseninä jatkavat Vesa Palmgren (Hamina), Mika Lampola (Hollola), Manu Huuhilo (Kouvola), Kim Jordas (Lapinjärvi), Jan D. Oker-Blom (Loviisa) ja Tero Jäppinen (Orimattila).

Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Jan D. Oker-Blom Loviisasta ja varapuheenjohtajana Manu Huuhilo Kouvolasta.

Yhtiökokous valitsi uudeksi hallintoneuvoston jäseneksi Sisko Ukkola-Parosen Virolahdelta.Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa Elmeri Nieminen Myrskylästä.

Tilintarkastajana jatkaa KPMG Oy Ab, Helsinki.

Liite: Osingonmaksu omistajakunnittain

Samassa yhteydessä julkaisimme myös vuosikertomuksen 2021.

Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 135 miljoonaa euroa, ja konsernissa työskentelee noin 60 asiantuntijaa. Olemme alueemme merkittävin energiayhtiö asiakasmäärällä mitattuna. Palvelemme yli 100 000 asiakasta pääasiassa neljän maakunnan alueella — Kymenlaakson lisäksi Etelä-Karjalassa, Uudellamaalla sekä Päijät-Hämeessä. Yhtiön toimipaikat sijaitsevat Kouvolan Elimäellä ja Kotkassa.

Kymmenedalens El:s bokslut 202314.3.2024 13:11:46 EET | Tiedote

Koncernen Kymmenedalens El gjorde ett mycket starkt resultat år 2023. Koncernens omsättning uppgick till 148,2 (196,0) miljoner euro och rörelsevinsten var 29,5 (–0,8) miljoner euro. En av de viktigaste orsakerna till det goda resultatet för elproduktionen var framgångsrika prissäkringar av elproduktionen och försäljningen samt en ökning av elproduktionsvolymen. Energiaffärsverksamhetens resultat efter finansiella poster var 17,4 (–14,5) miljoner euro. Elproduktionens andel av resultatet var 17 miljoner euro och elförsäljningens andel något under en miljon euro. Nätverksamhetens resultat förbättrades något trots de extra kostnader som orsakades av störningar till följd av stormar under hösten och rörelsevinsten var 14,6 (13,7) miljoner euro. Koncernens investeringar uppgick till sammanlagt 21,1 (18,3) miljoner euro.

Kymenlaakson Sähkön tilinpäätöstiedote 202314.3.2024 13:10:07 EET | Tiedote

Kymenlaakson Sähkö -konserni teki vuonna 2023 erittäin vahvan tuloksen. Konsernin liikevaihto oli 148,2 (196,0) miljoonaa euroa ja liikevoitto 29,5 (–0,8) miljoonaa euroa. Vahvan tuloksen päätekijöitä ovat sähköntuotannon ja myynnin onnistuneet hintasuojaukset sekä sähkön tuotantomäärän kasvu. Energialiiketoiminnan tulos rahoituserien jälkeen oli 17,4 (–14,5) miljoonaa euroa. Sähköntuotannon osuus tuloksesta oli 17 miljoonaa euroa ja sähkönmyynnin osuus vajaa miljoona euroa. Verkkotoiminnan tulos parani hieman syksyn myrskyhäiriöiden aiheuttamista lisäkustannuksista huolimatta ja liikevoitto oli 14,6 (13,7) miljoonaa euroa. Konsernin investoinnit olivat 21,1 (18,3) miljoonaa euroa.

Suomen Liittymisjohdot Oy ja Solmar Consulting Oy yhteistyöhön aurinkopuistohankkeiden verkkoliitynnän suunnittelussa9.1.2024 09:00:57 EET | Tiedote

Suomen Liittymisjohdot Oy (myöhemmin SLJOY) ja Solmar Consulting Oy ovat sopineet aurinkopuistohankkeiden verkkoliitynnän suunnittelu- ja kehitysyhteistyön aloittamisesta. Solmar Consulting on kotimainen kestävän ja puhtaan energian kehitysyhtiö, joka kehittää teollisen mittakaavan aurinkovoimapuistoja rakennuslupavaiheeseen asti. Solmar toimii yhteistyössä globaalin uusiutuvan energian sijoittajayhtiö Korkia Oy:n kanssa.