KYMI KANTRI 2020 toteutuu 5.9.

Kymi Kantri on Kaakkois-Suomen ensimmäinen kantrifestivaali, joka järjestetään vuorovuosina Kymi Libri -kirjamessujen kanssa. Koronan takia kesäkuulta siirretty tapahtuma toteutuu lauantaina 5.9. Kouvolan Myllykoskella, Kulttuuritalo Wanhalla Rautakaupalla. Lippuja myydään rajoitettu määrä ja kaikille vieraille jaetaan ilmaiset kasvomaskit. Ohjelmassa on 12 bändiä, kirjailijahaastatteluja ja countyrivitanssin opetusta. Pääesiintyjät ovat eturivin country-kokoonpanot Huojuva lato ja Kevyet mullat. Tapahtuman juontaa Harri Saksala.

Kymi Kantri 2020, Kaakkois-Suomen ensimmäiset kantrifestivaalit

Kymi Kantri 2020 - musiikkiohjelma lavoittain:

Wanha Kirjahalli

13.45 Hannu Seppänen trio

15.00 The Cousins

16.00 Kevyet Mullat

17.15 Hipp´n´Atte

18.30 The Gallows Dance

19.45 Tinkerbella & big bad bear

21.00 Huojuva lato

Pihalava

13.00 Mika Byman

16.45 Sanna & Rolf

18.00 Kononen & Pajukallio

19.15 Jari Rättyä

20.30 Dortmunder

Jatkoklubi, Ravintola Vanha Viiala, Kenraalintie 8

22.30 Jani ja Yleistilan lasku

23.30 Mika Byman & Kovat Otteet

Mika Byman ja Tero Tielinen harjoittelevat Wanhan kirjahallin lavalla

Tapahtuman järjestäjä PRO Kaakon kirjamessut ry, yhteyshenkilö Tarja Tornaeus, tarja.tornaeus@reunalla.fi, puh. 0500 610762
Musiikkiohjelmasta vastaa Mika Byman, mika.byman@gmail.com

Kymi Kantri 2020, Kaakkois-Suomen ensimmäiset kantrifestivaalit

on perustettu vuonna 2013. Kustantamo toimii Kouvolan Myllykoskella Kulttuuritalo Wanhassa Rautakaupassa, jossa on myös Reunan kirjakauppa, kirjakahvila, taidegalleria ja Henna Virenin valokuvastudio. Kirjakaupassa on Netticket-lipputulostus.

Suomalainen myötätuntotaide nousukiidossa Euroopassa3.8.2020 15:13:07 EESTTiedote

Kun Linnea-mummu kuoli, hänen pojantyttärensä Sanna-Marja Suojanen maalasi empaattisen ja oikeudenmukaisen mummun hengessä ensimmäisen taulunsa. Kuoleman vuosipäivänä syntyi toinen taulu. Sanna-Marja ymmärsi viestin: hänen täytyy maalata mummulle ja mummun takia tauluja. Jo ensimmäiset Instagramissa julkaistut kuvat tauluista herättivät kansainvälistä kiinnostusta. Sanna-Marjan ja mummun ”Compassion Art” -töitä alettiin kutsua taidenäyttelyihin.