Kymmenen Kasvu Open yrityksen parhaimmisto on selvillä

Tuomaristo on valinnut 100 finalistista kymmenen parasta. Näiden yritysten joukosta valitaan voittajat ja kunniamaininnan saajat Start again- ja startup -sarjoissa. Voittajat julkistetaan Kasvu Openin päätapahtuman yhteydessä tänään klo 20.30.

Start again -sarjasta valituksi tulivat Graphic Concrete Oy, Robben Pieni Puutarha, Snowek ja Volter Oy. Startup -sarjan kuusi parasta yritystä ovat BroadBit Batteries, Emmy Clothing Company, Neuro Event Labs, Noiseless Acoustics, Oviku ja Te?ted.

Tuomariston valintoja edelsi pitkä keskustelu. Finalistiyritysten taso oli tänä vuonna todella kova ja kärkisijoista kisasi useat yritykset. Valittuja yrityksiä yhdistää poikkeuksellinen markkinapotentiaali, hyvin toteutettu tuotteistus sekä erottuminen kilpailijoista.

Lyhyt kuvaus Start Again -sarjan yritysten liiketoiminnasta.

Graphic Concrete Oy, Helsinki: Yritys valmistaa ja myy graafisena betonina tunnettua tuotetta, joka mahdollistaa kuvien tuottamisen betonielementtipinnoille.

Snowek Oy, Kuopio: Yhtiö suunnittelee, valmistaa ja markkinoi työlaitteita kiinteistönhoitokoneisiin, pyöräkuormaajiin, traktoreihin sekä kaivinkoneisiin.

Volter Oy, Kempele: Kehittää puuhakekäyttöisiä sähkön ja lämmön yhteistuotantolaitoksia.

Robbes Lilla Trädgård, Lindkoski: Puutarha, joka kehittää uudenlaista, suljetun tilan vertikaaliviljelyä.

Lyhyt kuvaus Startup-sarjan yritysten liiketoiminnasta.

BroadBit Batteries Oy, Helsinki: Kehittää energiatiheitä metallisia natriumakkuja, joka haastaa mm. hinnassa, latausnopeudessa, turvallisuudessa ja kestävyydessä yleisesti käytössä olevat litiumakut.

Emmy Clothing Company, Lohja: Suomen suurin myyntipalvelu ja verkkokauppa käytetyille merkkivaatteille.

Neuro Event Labs, Tampere: tuottaa konenäköön ja koneoppimiseen pohjautuvaa epilepsiakohtausten etämonitorointia ja analysointia.

Noiseless Acoustics Oy, Helsinki: palveluja akustiseen suunnitteluun ja meluntorjuntaan mm. rakennus- ja tuotekehitysaloille. Yrityksen akustinen kamera mahdollistaa tehokkaalla meluongelmien paikannuksella kustannustehokkaat korjaustoimenpiteet suoraan ongelman aiheuttajaan.

Oviku Oy, Vantaa: Valmistaa ja kehittää älylukkoja, jotka voidaan avata ja sulkea älypuhelimella.

Te?ted Oy, Jyväskylä: kehittänyt menetelmän, jolla voidaan diagnosoida punkkien aiheuttamia tauteja nopeasti verrattuna nykyisiin laboratoriotesteihin.

Tuomaristo tekee valintansa muun muassa yrityksiä sparranneiden mylläreiden palautteen ja yritysten tiivistettyjen kasvusuunnitelmien pohjalta. Tuomaristo kiinnittää huomiota erityisesti liikeidean disruptiivisuuteen (erottuu ja luo uuden liiketoimintamallin) ja skaalautuvuuteen, kansainvälistymispotentiaaliin sekä tiimin uskottavuuteen, johon vaikuttavat tiimin kokoonpano, tiedot, taidot ja asenne.

Valtakunnalliseen tuomaristoon kuuluvat Suomen bisnesenkeliverkosto FiBAN ry:n puheenjohtaja Torsti Tenhunen, Butterfly Venturesin perustaja ja osakas Juho Risku, sarjayrittäjä, Rocsolen hallituksen puheenjohtaja Anssi Lehikoinen, Largo Capitalin toimitusjohtaja Seppo Sneck, Finnveran rahoitusjohtaja Titta Mantila, Grannenfelt Finance Oy:n osakas Jaakko Salminen ja pääomasijoittaja Juho Lipsanen. Tuomariston sihteerinä toimii Nina Rautiainen Kasvu Open -tiimistä.

Start again- ja startup -sarjojen voittajat ja kunniamainitut ovat tiedossa tänään klo 16:00.

Lisätiedot:

Seppo Sneck, tuomariston puheenjohtaja p. 0400 643 803 seppo.sneck@largocapital.fi

Nina Rautiainen tuomariston sihteeri, Kasvun Roihu Oy, Kasvu Open -tiimi, p. 044 044 1111, nina.rautiainen@kasvunroihu.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kauppakamari

Lupabyrokratia seisottaa PK-yritysten investointeja – hallitusohjelman lupaukset täyttämättä13.3.2017 14:40Tiedote

Viranomaislupiin liittyvä byrokratia on viivästyttänyt investointeja kahdeksalla prosentilla PK-yrityksistä viime ja tämän vuoden aikana, selviää kauppakamarien PK-hallitusbarometrista. Vastaajayrityksiltä on viivästynyt hankkeita vähintään 160 miljoonan euron arvosta hankkeiden arvon vaihdellessa alle 100 000 eurosta yli 5 miljoonaan. Yleisimmin viivästys on liittynyt kaavoitukseen ja rakennuslupiin.