Kysy erosta maksutta ja anonyymisti ma klo 10-11 ja klo 21-22

Eron alla mielessä risteilee liuta kysymyksiä. Älä mieti, vaan kysy maksutta ja anonyymisti Vanhempien eron ABC-chatin asiantuntijalta.

maanantaiaamuisin klo 10-11 klikkaamalla tästä:

ja

maanantai-iltaisin klo 21-22 klikkaamalla tästä:

Yhden Vanhemman Perheiden Liiton eroasiantuntijat vastaavat kysymyksiisi.

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry yhteistyössä Väestöliiton Hyvä kysymys! Kun elämä askarruttaa – hankkeen ja Ensi- ja turvakotien liiton ja järjestöjen apuaeroon.fi -sivuston kanssa.

YhteisVoimin Paremapaan Lapsuuteen!

Heljä Sairisalo 040 3515355

Yhden Vanhemman Perheiden Liitto ry on 45-vuotias lastensuojelujärjestö, joka on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö.  Se on sitoutunut YK:n lapsen oikeuksien sopimukseen. Liitto on  ajanut yhteishuoltoa 1970-luvulla ja lapsen vuoroasumista 1990-luvulla sekä 2000-luvulla lapsen elatusapulaskurin.  Ne ovat muuttaneet vanhempien erokäytäntöjä lapsiystävällisemmäksi.

Äitienpäivän kotiruokaklubilla iloa poikkeusarkeen Yhden vanhemman perheiden ruokaklubit yhdistävät nuorta ja vanhempaa5.5.2020 13:19:05 EESTTiedote

Äitienpäivään valmistautuminen ja juhliminen on parhaimmillaan koko perheen juttu. Tällä viikolla kokkaillaan yli 120 perheessä äitienpäiväherkkuja Yhden Vanhemman perheiden Liiton ja Marttojen järjestämissä ruokaklubeissa poikkeuksellisesti kotona. Suolaiset letut, marjapiirakka ja ruusunmarjateejuoma tuovat yhteistä kivaa tekemistä ja iloa perheille. Perheet ovat jo kokanneet vappuna ja tulossa on vielä kesän juhlat -ruokaklubi.

Mietitkö eroa? - tietoa on tarjolla anonyymisti ja maksutta4.5.2020 20:53:18 EESTTiedote

Avasimme huhtikuussa maanantai-aamuisin klo 10-11 päivystävän Vanhempien eron ABC-infon. Tänään aukeaa myös maanantai ilta-chat klo 21-22. Voit kysyä asiantuntijalta maksutta ja anonyymisti mitä tarkoitetaan lapsen huollolla, tapaamisilla ja elatuksella. Miten yksinhuolto eroaa yhteishuollosta, miten lapsen elatusapu lasketaan? Entä milloin lapsella on oikeus elatustukeen? Onko lapsen ja etävanhemman tapaamisilla minimimäärä? Kun tiedät mitä näillä termeillä tarkoitetaan, pystyt järjestämään oman erosi juuri sinun lapsen edun mukaisella tavalla.