Kyyti etsii kumppaneita uudistuville taksimarkkinoille

Heinäkuun alussa voimaan tullut liikennemarkkinalaki vapautti taksialan harkinnanvaraisesta lupasääntelystä. Uusien yrittäjien on ollut mahdollista hakea lupia 1.7. alkaen, heinäkuun aikana lupia haettiin 2400 kappaletta. Markkinamurroksen on odotettu tuovan Suomeen ulkomaisia toimijoita sekä synnyttävän uudenlaisia palveluja.

Kyyti on suomalainen älykästä liikenneteknologiaa kehittävä yritys. Kyydin tavoitteena on hyödyntää teknologian ja markkinoiden murrosta tuomalla Suomen markkinoille huippumoderni liikkumispalvelu. Taksitilauksen ohella Kyyti tarjoaa edullisempaa kimppataksipalvelua, jota on testattu kolmessa kaupungissa. Julkisen liikenteen matkaliput tulevat Kyyti-sovellukseen heti kun ne ovat saatavilla ja muita palveluita lisätään Kyytiin asteittain. Kyyti palkittiin Suomen parhaana mobiilipalveluna hyöty-kategoriassa vuonna 2017.

“Aika on pian kypsä taksimarkkinan uudistukselle” Kyyti Groupin toimitusjohtaja Pekka Möttö sanoo. Mötön mukaan lakimuutoksen seuraamuksia on odotettu kärsimättömästi, mutta ei välttämättä olla muistettu että uudet toimijat pystyivät vasta hakemaan lupia heinäkuun alussa. Tämän lisäksi uusien taksinkuljettajien ajolupien myöntäminen on osoittautunut pullonkaulaksi. Markkinoilla uudistukset alkavat näkyä pikkuhiljaa syksyn mittaan.

“Kyyti haluaa olla se, joka tarjoaa suomalaisen vaihtoehdon modernia taksin välitysjärjestelmää etsiville uudistushenkisille yrittäjille. Kimppakyydin mahdollisuudet ymmärtäville olemme jopa ainoa vaihtoehto”. Möttö kertoo Kyydin hakevan kumppaneiksi sekä vakiintuneita toimijoita, että alalle tulevia uusia yrittäjiä. “Oleellista on, että luvat ja asenne ovat kunnossa!”

Lisätietoja Pekka Möttö, Kyyti Group Oy, toimitusjohtaja +358449742477

Pekka Möttö, Kyyti Group Oy, toimitusjohtaja +358449742477

Kyyti on suomalainen älykkään liikenteen start up -yritys. Kyyti kehittää teknologia-alustaa ja sovellusta, joka yhdistää eri liikkumismuodot helposti asiakkaan käytettäväksi. Kyydin erikoisuus on automatisoitu Kyytien yhdistely, jonka avulla voidaan luoda palvelu, joka sijoittuu perinteisen joukkoliikenteen ja taksin välimaastoon.

Kyydin teknologia palvelee isoja kuljetusoperaattoreita, liikenteen järjestämisestä vastaavia viranomaisia sekä eri liikkumispalveluita tarjoavia yrityksiä. Kyyti on mukana Sitran rahoittamassa hankkeessa, jolla pyritään luomaan joukkoliikennepalvelu isojen asutuskeskusten ulkopuolelle. Tätä ratkaisua viedään laajasti ulkomaille.

Kyydin ydintiimi koostuu äärimmäisen kokeneista liikenne-ja IT-alan ammattilaisista. Kyydin toimitusjohtaja on Onnibusin perustajana tunnettu Pekka Möttö.