Kyyti tarjoaa ilmaiset taksimatkat Helsingissä perjantaina

Kyyti-kimppatakseilla pääsee ajamaan ilmaiseksi Helsingissä pe 24.11. klo 12-20. Kyyti on suomalainen teknologiayritys, joka on kehittänyt edistyksellistä “Uberin tappaja" kyytienjakopalvelua. Perinteisiin takseihin verrattuna, Kyyti-palvelussa matkan kustannuksia voidaan jakaa myös toisilleen tuntemattomien matkustajien kesken. Pitkälle kehitetyn tekoälyn ansiosta palvelun käytöstä ei peritä aloitus- tai ennakkovarausmaksuja. Kyyti-palvelua toteutetaan yhdessä luvallisten suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa.

Kimppataksien pilotointi alkoi Helsingissä tämän viikon tiistaina
Kyyti-kimppatakseja voi tilata ilmaiseksi Helsingin kantakaupungin alueella pe 24.11. klo 12-20. Kyyti on suomalainen teknologiayritys, joka on kehittänyt edistyksellistä “Uberin tappaja" kyytiejakopalvelua. Lisäksi yrityksen palveluun voidaan liittää niin sanotut MaaS eli matkaketjupalvelut.

Yritys on aikaisemmin tänä vuonna julkistanut merkittävät teknologian toimitussopimukset Yhdysvaltoihin ja Aasiaan. Helsingissä pilotointi aloitettiin tiistaina 21.11. Muihin kuljetuspalveluihin verrattuna, Kyyti-palvelussa matkan kustannuksia voidaan jakaa ennalta toisilleen tuntemattomien matkustajien kesken. Hinnoittelultaan Kyyti-palvelu sijoittuu perinteisen taksin ja julkisen liikenteen välimaastoon. Kyytiä toteutetaan yhdessä luvallisten suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa.

Tämän viikon tiistaina Helsingissä lanseeratun Kyyti-palvelun suosio pääsi yllättämään yrityksen toimitusjohtaja Pekka Mötön. “Osasimme kyllä odottaa hyvää vastaanottoa, mutta ihan näin isoon kysyntään emme uskaltaneet villeimmissä unelmissakaan varautua", Möttö kertoo. "Ajateltiin vähän vielä lisätä pökköä pesään ja tarjota kaikille halukkaille perjantaina ilmaiset Kyyti-matkat Black Friday -hengessä. Palvelun kokeilu ei ole ainakaan hinnasta kiinni.”, Möttö naurahtaa.

Kyytejä tilataan ilmaisella Kyyti-sovelluksella, jonka voi ladata joko Google Play tai Apple App Store sovelluskaupoista. Latauslinkit ja lisätietoa palvelusta: www.kyyti.com/helsinki

Kyyti-palvelun esittelyvideo

Lisätietoja:

Kimppataksien pilotointi alkoi Helsingissä tämän viikon tiistaina

Lisätietoa Kyydistä:

Kyyti kehittää maailman ensimmäistä kyydinjakopalvelua, jossa on mukana Mobility as a Service (MaaS) ominaisuudet. Kyyti aloitti toimintansa Oulussa keväällä 2017. Kesäkuussa pilotit aloitettiin Turussa ja Tampereella. Marraskuussa pilotti saa alkunsa Helsingissä. Kyytejä tilataan Kyyti- nimisellä sovelluksella. Yrityksen kehittämä MaaS-sovellus Tuup- palkittiin aikaisemmin tänä vuonna Suomen parhaana hyötysovelluksena. ​

Kyyti-palvelu on dynaamisesti hinnoiteltu. Matkan hinta kerrotaan asiakkaalle aina ennen matkan alkamista. Tämäntyyppinen hinnoittelu perustuu palveluluokka algoritmeihin, jaettuun kapasiteettiin sekä ajoneuvojen optimoituihin jakamismahdollisuuksiin.

Kyyti on palvelu, jonka taustalla toimiva älykäs teknologia pystyy suoriutumaan haastavista kysyntäperusteisista suoritteista. Se pystyy tarvittaessa skaalautumaan ja yhdistelemään niin taksien, minibussien kuin kysyntää niin että perinteisestä linjaperusteisesta toiminnasta voidaan tarvittaessa luopua kokonaan. Se tekee Kyydistä erinomaisen ratkaisun myös maaseudun liikkumisen tarpeisiin. Matkustajalle Kyyti on portti matkaketjujen (MaaS) aikakaudelle.

Kyyti-kimppataksipalvelu aloittaa Helsingissä21.11.2017 09:08Tiedote

Kyyti-kimppataksipalvelua aletaan testaamaan Helsingin keskustassa tänään klo 11. Kimppakyytien edullinen hinta perustuu matkan kustannusten jakamiseen, myös ennalta tuntemattomien, matkustajien kanssa. Kyyti palvelua toteutetaan yhteistyössä laillisten suomalaisten kuljetusyrittäjien kanssa ja sen taustalla olevaa teknologiaa on tänä vuonna viety myös mm. Yhdysvaltoihin ja Vietnamiin. Kyyti-kimppataksien Helsingin pilottiin voi osallistua kaikki asiasta kiinnostuneet lataamalla Kyyti-sovelluksen joko Google Play tai Apple App Store -kaupasta.