LA ROCHE-POSAY ESITTELEE UV-SÄTEILLE ALTISTUMISTA MITTAAVAN PARISTOTTOMAN MY SKIN TRACK UV -SENSORIN.

La Roche-Posay lanseeraa elektronisen My Skin Track UV -sensorin myös Suomessa. Kyseessä on ensimmäinen ilman paristoa toimiva sensori, joka mittaa UV-säteilyä, ilmansaasteita, ilmankosteutta ja siitepölymäärää. Yhdysvalloissa viime marraskuussa esitelty My Skin Track UV ja sitä täydentävä sovellus ovat nyt myynnissä apple.fi verkkokaupassa.
Paristoton La Roche-Posay My Skin Track UV -sensori aktivoituu auringossa ja toimii käyttäjän älypuhelimen avulla käyttäen lähikenttäviestintää (NFC). Sensori lähettää tallennettuja tietoja sen kanssa toimivaan sovellukseen helpon toiminnon avulla: käyttäjä vain napauttaa My Skin Track UV -sensoria älypuhelinta vasten sovelluksen päivittämiseksi.

Yhteistyössä L'Oréal’s Technology Incubator -yksikön kanssa kehitetty My Skin Track UV on uusin vaihe La Roche-Posayn vuosikymmeniä jatkuneessa ihon aurinkoterveyttä koskevassa tutkimus- ja tuotekehitystyössä. My Skin Track UV -sensorin avulla kuluttajat saavat tarkempaa tietoa ympäristöstään ja voivat tehdä ihonsa kannalta parempia valintoja.

”La Roche-Posay on yli 40 vuoden ajan toiminut tieteen edelläkävijänä tuodakseen kuluttajien ulottuville parhaat ihonhoidolliset ratkaisut. Tänä päivänä terveysteknologia ja siihen liittyvät innovaatiot, kuten My Skin Track UV, tarjoavat huikeita henkilökohtaisia ratkaisuja sekä mahdollisuuden opastaa kuluttajia pitämään parempaa huolta ihostaan”, sanoo La Roche-Posayn toimitusjohtaja Laetitia Toupet ja jatkaa: ”Asia on noussut tärkeämmäksi sitä mukaa, kun ihoa rasittavien ympäristötekijöiden ja iho-ongelmista kärsivien ihmisten määrä on lisääntynyt.”

La Roche-Posayn palkittu My Skin Track UV -sensori mittaa UVA- ja UVB-säteitä ja ilmoittaa sekä reaaliaikaisen tilanteen, että tallentaa dataa jopa kolmen kuukauden ajalta. Ilman paristoa toimiva sensori saa virtaa käyttäjänsä älypuhelimesta NFC- eli lähikenttäviestinnän avulla. My Skin Track UV -sensorin keräämä data siirtyy sovellukseen vaivattomasti: appi päivittyy, kun käyttäjä koskettaa My Skin Track UV -sensorilla puhelintaan. UV-säteilyä koskevan datan ohella sovellus – joka on yhteensopiva Applen Terveys-applikaation kanssa – mittaa ilmankosteutta ja siitepölyn sekä ilmansaasteiden määrää. Sensorin muotoilu on kehitetty yhteistyössä suunnittelija Yves Beharin kanssa. Vesitiiviin sensorin halkaisija on 12 millimetriä ja paksuus 6 millimetriä. Napakan pidikkeen avulla sensori on helppo kiinnittää vaatteisiin tai asusteisiin.

”Tutkimustemme mukaan kuluttajat ovat jo pitkään kaivanneet tarkempaa tietoa henkilökohtaisesta UV-altistuksestaan”, kertoo L'Oréal Global Technology Incubator -yksikön varapääjohtaja Guive Balooch ja lisää: ”Siksi kehitimme sensorin, joka on helppo ottaa osaksi jokapäiväistä elämää ja päivittäisiä rutiineja. Toivomme, että tämän ratkaisukeskeisen teknologian lanseeraaminen auttaa ihmisiä tekemään fiksuja, iholleen turvallisia valintoja.”

Innovaatio, joka muuttaa toimintatapoja

La Roche-Posay ja L’Oréal Technology Incubator selvittivät, miten ihmiset käytännössä hyödynsivät My Skin Track UV -sensoria saadakseen tietää UV-säteily-, ilmansaaste-, siitepöly- ja kosteustason sekä lämpötilan. Tutkimus tehtiin Brasiliassa ja siihen osallistui 76 naista ja miestä. Edustettuina olivat eri ihotyypit mukaan lukien herkkä iho sekä erilaiset iho-ongelmat, kuten allergia, ihottumat ja akne. Tutkimus kesti kahdeksan vuorokautta ja sensoria pidettiin mukana koko päivä. 78 % tutkimukseen osallistuneista sanoi, että sovelluksen antama informaatio auttoi heitä pitämään huolta ihostaan ja 67 % muutti toimintatapojaan sovelluksen antaman informaation perusteella.

Edelläkäyvää kosmetiikkateknologiaa

La Roche-Posay -tuotteita suosittelevat ihotautilääkärit ympäri maailman ja brändi tekee heidän kanssaan tiivistä yhteistyötä kehittääkseen turvallisia ja tehokkaita tuotteita. Esimerkiksi Anthelios-aurinkosuojatuotteet ovat voittaneet jo yli 60 kosmetiikkateollisuuden palkintoa. La Roche-Posay on myös kosmetiikkateknologian edelläkävijä: vuonna 2016 brändi lanseerasi kautta aikain ensimmäisen joustavasta materiaalista valmistetun, iholle kiinnitettävän sensorin, joka mittaa UV-säteilyä. Alkuvuodesta 2019 La Roche-Posay esitteli Effaclar Spotscan -verkkosovelluksen. Se on ensimmäisen ihotautilääkäreiden kanssa yhteistyössä kehitetty ja tekoälyyn pohjautuva verkkosovellus, joka analysoi akneen taipuvaisen ihon sekä tarjoaa henkilökohtaisia ihonhoito-ohjeita ja tuotesuosituksia.

My Skin Track UV -sensori on tilattavissa osoitteessa apple.fi hintaan 64,95 EUR (suositushinta). Sovellus toimii iOS11-käyttöjärjestelmän ja sitä uudempien versioiden kanssa sekä myös Android 7:n ja sitä uudempien versioiden kanssa.

L’Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 36 erilaista ja toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2018 L'Oréal-ryhmän myynti ylsi 26,9 miljardiin euroon ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 86 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna marketeissa, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -puolella, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa. L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, josta vastaa asialleen omistautuva 3 885 henkilöä käsittävä tutkijatiimi. Sen tavoitteena on tarjota ratkaisuja maailmanlaajuisen kaunistautumishalun tyydyttämiseksi. L’Oréalin vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko yritysryhmän arvoketjulle. Lue lisää osoitteessa http://mediaroom.loreal.com/en/.

La Roche-Posay

La Roche-Posay -brändin missiona on muuttaa herkän ihon elämä. Farmaseutin vuonna 1975 perustama ja maailmanlaajuisesti yli ihotautilääkärin suosittelema sarja on myynnissä yli 60 maassa. Ainutlaatuiset La Roche-Posay -tuotteet on kehitetty kaikkien ihotyyppien päivittäiseen huolelliseen ihonhoitoon sekä täydentämään ongelmaihojen lääkinnällistä hoitoa. La Roche-Posay -tuotteiden perusta on runsaasti seleeniä sisältävä antioksidanttinen ja ihoa rauhoittava lähdevesi. Samaa vettä käytetään myös brändin vesiterapiakeskuksessa, joka on Euroopan ensimmäinen ihonhoitoon keskittynyt kylpylä. Tuotteet sisältävät mahdollisimman vähän ainesosia optimaalisina pitoisuuksina. Tiukoilla kliinisillä testeillä varmistetaan, että koostumukset ovat sekä tehokkaita että turvallisia – myös herkälle iholle. Lue lisää La Roche-Posay -sarjasta www.laroche-posay.fi ja seuraa brändiä Facebookissa, Instagramissa (@larocheposaynordic).

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.