LA ROCHE-POSAY ESITTELEE UV-SÄTEILLE ALTISTUMISTA MITTAAVAN PARISTOTTOMAN MY SKIN TRACK UV -SENSORIN.

La Roche-Posay lanseeraa elektronisen My Skin Track UV -sensorin myös Suomessa. Kyseessä on ensimmäinen ilman paristoa toimiva sensori, joka mittaa UV-säteilyä, ilmansaasteita, ilmankosteutta ja siitepölymäärää. Yhdysvalloissa viime marraskuussa esitelty My Skin Track UV ja sitä täydentävä sovellus ovat nyt myynnissä apple.fi verkkokaupassa.

Paristoton La Roche-Posay My Skin Track UV -sensori aktivoituu auringossa ja toimii käyttäjän älypuhelimen avulla käyttäen lähikenttäviestintää (NFC). Sensori lähettää tallennettuja tietoja sen kanssa toimivaan sovellukseen helpon toiminnon avulla: käyttäjä vain napauttaa My Skin Track UV -sensoria älypuhelinta vasten sovelluksen päivittämiseksi.

Yhteistyössä L'Oréal’s Technology Incubator -yksikön kanssa kehitetty My Skin Track UV on uusin vaihe La Roche-Posayn vuosikymmeniä jatkuneessa ihon aurinkoterveyttä koskevassa tutkimus- ja tuotekehitystyössä. My Skin Track UV -sensorin avulla kuluttajat saavat tarkempaa tietoa ympäristöstään ja voivat tehdä ihonsa kannalta parempia valintoja.

”La Roche-Posay on yli 40 vuoden ajan toiminut tieteen edelläkävijänä tuodakseen kuluttajien ulottuville parhaat ihonhoidolliset ratkaisut. Tänä päivänä terveysteknologia ja siihen liittyvät innovaatiot, kuten My Skin Track UV, tarjoavat huikeita henkilökohtaisia ratkaisuja sekä mahdollisuuden opastaa kuluttajia pitämään parempaa huolta ihostaan”, sanoo La Roche-Posayn toimitusjohtaja Laetitia Toupet ja jatkaa: ”Asia on noussut tärkeämmäksi sitä mukaa, kun ihoa rasittavien ympäristötekijöiden ja iho-ongelmista kärsivien ihmisten määrä on lisääntynyt.”

La Roche-Posayn palkittu My Skin Track UV -sensori mittaa UVA- ja UVB-säteitä ja ilmoittaa sekä reaaliaikaisen tilanteen, että tallentaa dataa jopa kolmen kuukauden ajalta. Ilman paristoa toimiva sensori saa virtaa käyttäjänsä älypuhelimesta NFC- eli lähikenttäviestinnän avulla. My Skin Track UV -sensorin keräämä data siirtyy sovellukseen vaivattomasti: appi päivittyy, kun käyttäjä koskettaa My Skin Track UV -sensorilla puhelintaan. UV-säteilyä koskevan datan ohella sovellus – joka on yhteensopiva Applen Terveys-applikaation kanssa – mittaa ilmankosteutta ja siitepölyn sekä ilmansaasteiden määrää. Sensorin muotoilu on kehitetty yhteistyössä suunnittelija Yves Beharin kanssa. Vesitiiviin sensorin halkaisija on 12 millimetriä ja paksuus 6 millimetriä. Napakan pidikkeen avulla sensori on helppo kiinnittää vaatteisiin tai asusteisiin.

”Tutkimustemme mukaan kuluttajat ovat jo pitkään kaivanneet tarkempaa tietoa henkilökohtaisesta UV-altistuksestaan”, kertoo L'Oréal Global Technology Incubator -yksikön varapääjohtaja Guive Balooch ja lisää: ”Siksi kehitimme sensorin, joka on helppo ottaa osaksi jokapäiväistä elämää ja päivittäisiä rutiineja. Toivomme, että tämän ratkaisukeskeisen teknologian lanseeraaminen auttaa ihmisiä tekemään fiksuja, iholleen turvallisia valintoja.”

Innovaatio, joka muuttaa toimintatapoja

La Roche-Posay ja L’Oréal Technology Incubator selvittivät, miten ihmiset käytännössä hyödynsivät My Skin Track UV -sensoria saadakseen tietää UV-säteily-, ilmansaaste-, siitepöly- ja kosteustason sekä lämpötilan. Tutkimus tehtiin Brasiliassa ja siihen osallistui 76 naista ja miestä. Edustettuina olivat eri ihotyypit mukaan lukien herkkä iho sekä erilaiset iho-ongelmat, kuten allergia, ihottumat ja akne. Tutkimus kesti kahdeksan vuorokautta ja sensoria pidettiin mukana koko päivä. 78 % tutkimukseen osallistuneista sanoi, että sovelluksen antama informaatio auttoi heitä pitämään huolta ihostaan ja 67 % muutti toimintatapojaan sovelluksen antaman informaation perusteella.

Edelläkäyvää kosmetiikkateknologiaa

La Roche-Posay -tuotteita suosittelevat ihotautilääkärit ympäri maailman ja brändi tekee heidän kanssaan tiivistä yhteistyötä kehittääkseen turvallisia ja tehokkaita tuotteita. Esimerkiksi Anthelios-aurinkosuojatuotteet ovat voittaneet jo yli 60 kosmetiikkateollisuuden palkintoa. La Roche-Posay on myös kosmetiikkateknologian edelläkävijä: vuonna 2016 brändi lanseerasi kautta aikain ensimmäisen joustavasta materiaalista valmistetun, iholle kiinnitettävän sensorin, joka mittaa UV-säteilyä. Alkuvuodesta 2019 La Roche-Posay esitteli Effaclar Spotscan -verkkosovelluksen. Se on ensimmäisen ihotautilääkäreiden kanssa yhteistyössä kehitetty ja tekoälyyn pohjautuva verkkosovellus, joka analysoi akneen taipuvaisen ihon sekä tarjoaa henkilökohtaisia ihonhoito-ohjeita ja tuotesuosituksia.

My Skin Track UV -sensori on tilattavissa osoitteessa apple.fi hintaan 64,95 EUR (suositushinta). Sovellus toimii iOS11-käyttöjärjestelmän ja sitä uudempien versioiden kanssa sekä myös Android 7:n ja sitä uudempien versioiden kanssa.

L’Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle yli 100 vuoden ajan. Yrityksen ainutlaatuinen portfolio sisältää 36 erilaista ja toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2018 L'Oréal-ryhmän myynti ylsi 26,9 miljardiin euroon ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 86 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna marketeissa, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -puolella, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa. L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, josta vastaa asialleen omistautuva 3 885 henkilöä käsittävä tutkijatiimi. Sen tavoitteena on tarjota ratkaisuja maailmanlaajuisen kaunistautumishalun tyydyttämiseksi. L’Oréalin vuoteen 2020 yltävä Sharing Beauty With All -vastuullisuusohjelma asettaa kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko yritysryhmän arvoketjulle. Lue lisää osoitteessa http://mediaroom.loreal.com/en/.

La Roche-Posay

La Roche-Posay -brändin missiona on muuttaa herkän ihon elämä. Farmaseutin vuonna 1975 perustama ja maailmanlaajuisesti yli ihotautilääkärin suosittelema sarja on myynnissä yli 60 maassa. Ainutlaatuiset La Roche-Posay -tuotteet on kehitetty kaikkien ihotyyppien päivittäiseen huolelliseen ihonhoitoon sekä täydentämään ongelmaihojen lääkinnällistä hoitoa. La Roche-Posay -tuotteiden perusta on runsaasti seleeniä sisältävä antioksidanttinen ja ihoa rauhoittava lähdevesi. Samaa vettä käytetään myös brändin vesiterapiakeskuksessa, joka on Euroopan ensimmäinen ihonhoitoon keskittynyt kylpylä. Tuotteet sisältävät mahdollisimman vähän ainesosia optimaalisina pitoisuuksina. Tiukoilla kliinisillä testeillä varmistetaan, että koostumukset ovat sekä tehokkaita että turvallisia – myös herkälle iholle. Lue lisää La Roche-Posay -sarjasta www.laroche-posay.fi ja seuraa brändiä Facebookissa, Instagramissa (@larocheposaynordic).

Yksinpurjehtija Tapio Lehtinen saapuu takaisin Helsinkiin torstaina24.6.2019 13:25:12 EESTTiedote

Helsinkiläinen yksinpurjehtija Tapio Lehtinen suoritti maailman haastavimman purjehduskilpailun Golden Globe Racen 322 päivän purjehtimisella. Haasteista huolimatta sisukas suomalaiskapteeni oli lopulta yksi viidestä maaliin selvinneestä purjehtijasta, saapuen kilpailun lähtö- ja päätesatamaan Ranskan Les Sables d’Olonneen 19. toukokuuta. Lehtinen on nyt purjehtimassa takaisin kotiinsa Helsinkiin. Hänen odotetaan saapuvan Kauppatorin edustalle torstaina 27.6. ja tekevän kaupungintalolle perinteisen lipputervehdyksen noin kello 15.30.

Hampurilaismestarit tänä viikonloppuna Helsingissä11.6.2019 12:07:38 EESTTiedote

Burger Lovers -festivaali kokoaa 14.-16. kesäkuuta Helsinkiin Suomen parhaita ja arvostetuimpia hampurilaisravintoloita ja burgereihin erikoistuneita keittiömestareita. Kampin Narinkkatorilla järjestettävän ruokatapahtuman kipinä syttyi intohimoisten burgerinystävien halusta vahvistaa Suomen hampurilaiskulttuuria ja antaa kaikille mahdollisuus tutustua hampurilaisten monipuolisuuteen ruokavaliosta riippumatta.

ISS Palvelut modernisoi ravintolapalveluidensa omavalvonnan Fredmanin kanssa11.6.2019 07:50:00 EESTTiedote

Suomen suurimpiin yksityisiin työnantajin kuuluva ISS Palvelut on valinnut kotimaisen Fredman Food Tech -palvelukokonaisuuden varmistamaan ravintolapalveluidensa omavalvonnan ja keittiön johtamisprosessit. Palvelusopimuksen myötä yli sadan ravintolan omavalvontamenetelmät digitalisoidaan ruokaturvallisuuden takaamiseksi ja henkilökunnan työn helpottamiseksi. Fredmanin palvelun asennus ja henkilökunnan valmennus niiden käyttöön tullaan saattamaan valmiiksi vuoden 2019 loppuun mennessä.

Marttiini teki Sastalle 50-vuotisjuhlapuukon21.5.2019 09:50:00 EESTTiedote

Luonnonystäviä jo 50 vuoden ajan pukenut suomalainen erävaatemerkki Sasta esittelee juhlavuotenaan viisi muiden kotimaisten laatumerkkien kanssa suunniteltua ja valmistettua yhteistuotetta. Juhlamalliston tavoitteena on muistuttaa kuluttajia kotimaisen suunnittelun ja tuoteosaamisen jatkuvuuden tärkeydestä sekä tukea vastuullisia suomalaisia toimijoita. Ensimmäinen yhteistyö oli Coston kanssa tehty sarkalippis ja kesän kynnyksellä juhlavuoden valikoima täydentyy Marttiinin Sasta-juhlapuukolla.

Ylioppilaslakillakin voi erottautua24.4.2019 12:12:43 EESTTiedote

Noin 30 000 suomalaisnuorta painaa kesäkuun ensimmäisenä lauantaina päähänsä perinteisen ylioppilaslakin merkkinä ylioppilastutkinnon suorittamisesta. Suomessa valkolakkiperinteen lasketaan alkaneen vuonna 1865, jolloin muutama helsinkiläinen ylioppilas valmistutti itselleen ensin Tanskassa ja sittemmin Ruotsissa jo suosioon nousseen mallin mukaisesti samettisen ylioppilaslakin. Pohjoismaiden suurin ylioppilaslakkien ja valmistujaistuotteiden valmistaja C.L. Seifert on ulottanut räätälöidyn hattupalvelunsa myös suomalaisille ylioppilaille, jotka voivat verkkopalvelun avulla suunnitella ja tilata itselleen personoidun ja käsintehdyn laadukkaan, kaikki vaput ryhdikkäänä kestävän ylioppilaslakkinsa.