Laadukas kotimainen lähivilla ilahduttaa myös viittomakielisiä Tampereen Kädentaidot-messuilla

Kädentaidot ovat suosittu harrastus myös viittomakielisten parissa. Sanna Vatasen BÄÄ! Lankalaboratoriossa on paikalla käsitöitä harrastava viittomakielen tulkki koko Kädentaidot-messujen ajan. Näin myös viittomakieliset pääsevät nauttimaan huippusuosittujen messujen antimista.

Taiteilija-muotoilija Sanna Vatanen haluaa tarjota myös viittomakielisille tutustumismahdollisuuden kotimaisen villan maailmaan. Siksi hänen BÄÄ-lankalaboratoriossa on tarjolla viittomakielinen tulkkauspalvelu koko kolmipäiväisten messujen ajan.

“Viittomakielinen tulkkauspalvelu mahdollistaa, että viittomakielisillä on mahdollisuus tutustua lankalaboratorion kotimaisiin villoihin ja keskustella kanssani heidän omalla kielellään”, Vatanen kommentoi. Tulkkauspalvelun messuilla tarjoaa Evantia-konserni.

Ainutlaatuinen Lankalaboratorio kutsuu kehräämään

BÄÄ! Lankalaboratorioon sisältyy näyttely Sanna Vatasen ja Sami Revon uuden BÄÄ! Neulo ja kirjo kuvioita -kirjan neuleista ja villoista. Lisäksi osastolla on koko kolmen päivän messujen ajan jatkuva non-stop kehruutapahtuma, johon osallistuvat Kehrääjien Kilta, Moar Yarn ja Sheaps-ryhmä.

BÄÄ-kirjailijat Sanna Vatanen ja Sami Repo ovat suunnitelleet ja rakentaneet Lankalaboratoriota varten uniikin rakennuksen keskeiselle paikalle messujen näyttelytilaa, tavoitteenaan edistää laadukkaan kotimaisen lähivillan asiaa.

BÄÄ! Lankalaboratoriossa on myös lanka- ja villakauppa, jonka tuotosta lahjoitetaan osuus Suomen Mielenterveysseuran toiminnan tukemiseen.

Tampereen Kädentaidot -messut järjestetään 16.-18.11. Ne lukeutuvat noin 50 000 kävijällään Euroopan suurimpiin kädentaitomessuihin.

Sanna Vatanen tunnetaan suosituista neulekirjoistaan, lukuisista neule- ja virkkausohjeistaan sekä kantaaottavista taideprojekteistaan kuten virkatuista moottorisahoista. Vataselta ilmestyi vuosi sitten yhdessä Sami Revon kanssa teos BÄÄ Neulo & virkkaa suomenlampaan villasta (Moreeni 2017).

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Sanna Vatanen Kuva Sami Repo
Sanna Vatanen Kuva Sami Repo

Moreeni on osa kustannusosakeyhtiö Otavaa.

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi

Tervetuloa Otavan kevätpressiin14.1.2019 13:04Tiedote

Lämpimästi tervetuloa Otavan kevätpressiin tiistaina 29.1. Tilaisuus alkaa kello 13.00 Otavan 3. kerroksessa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki. Keväällä ilmestyvistä kirjoistaan ovat kertomassa: Raija Oranen, Kati Tervo, Pertti Jarla (Like), Juhana Vartiainen, Saska Saarikoski, Veera Salmi, Ulla-Maija Paavilainen, Maija-Riitta Ollila, Suvi Ratinen, Paula Nivukoski, Liisa Seppänen, Juha Siro (Like), Heini Junkkaala ja Maria Sann sekä Ville Roponen ja Ville-Juhani Sutinen (Like). Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt: Kirsi Tähjänjoki, Kustannusosakeyhtiö Otava, kirsi.tahjanjoki@otava.fi puh. 040-725 5374